-
1. Data: 2010-08-11 23:11:47
Temat: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
Od: "HALF&HALF" <v...@o...eu>
Dwa pytania.
Jezeli urzadzenie wiecznie z ta sama usterka wylacznika wkomponowanego na
stale wymieniane bylo juz na nowe cztery razy moge zadac zwrotu gotowki
zamiast kolejnych wymian? Sprzedawca twierdzi ze nie i jedyne co proponuje
to kolejna wymiane na bubel.
Glowny element urzadzenia kupiony byl w zestawie z akcesoriami itp. ktore
zuzzywaja sie ew. maja krotsza gwarancje niz element glowny. Jezeli moge
zadac zwrotu gotowki to czy za caly zestaw czy tylko za element glowny?
Pozdrawiam i z gory dziekuje
-
2. Data: 2010-08-13 08:01:56
Temat: Re: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>
Użytkownik "HALF&HALF" <v...@o...eu> napisał
> Jezeli urzadzenie wiecznie z ta sama usterka wylacznika wkomponowanego na
> stale wymieniane bylo juz na nowe cztery razy moge zadac zwrotu gotowki
> zamiast kolejnych wymian? Sprzedawca twierdzi ze nie i jedyne co proponuje
> to kolejna wymiane na bubel.
Mozesz żadac ale nie bedzie proste wyegzekwowac.
Skoro reklamacje uznane prosciej bedzie domagac sie zwrotu kosztow
dostarczenia
i odebrania reklamowanego towaru do sklepu (razy 4).
-
3. Data: 2010-08-13 12:48:13
Temat: Re: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
Od: "HALF&HALF" <v...@o...eu>
----- Original Message -----
From: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Sent: Friday, August 13, 2010 10:01 AM
Subject: Re: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
> Mozesz żadac ale nie bedzie proste wyegzekwowac.
> Skoro reklamacje uznane prosciej bedzie domagac sie zwrotu kosztow
> dostarczenia
> i odebrania reklamowanego towaru do sklepu (razy 4).
"Fajnie" :-) Czyli praktycznie jezeli cos jest bublem to mozemy dostawac ten
bubel w nieskonczonosc do momentu uplywu gwarancji. Tak to rozumiem.
Coz.....
Pozdrawiam
-
4. Data: 2010-08-13 16:04:45
Temat: Re: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
Dnia Thu, 12 Aug 2010 01:11:47 +0200, HALF&HALF napisał(a):
> Jezeli urzadzenie wiecznie z ta sama usterka wylacznika wkomponowanego na
> stale wymieniane bylo juz na nowe cztery razy moge zadac zwrotu gotowki
> zamiast kolejnych wymian? Sprzedawca twierdzi ze nie i jedyne co proponuje
> to kolejna wymiane na bubel.
Póki nie naraża Cię to na "nadmierne niedogodności" to tylko wymiany.
Poczytaj sobie art 8
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
Ciekawy jest też art 10 - jeśli sprzedawca wymienia ciągle na nowe to może
warto go przekonać żeby Ci oddał kasę, zamiast się z Tobą męczyć przez
następne kilkanaście lat ;-)
Pozdrawiam,
Henry
-
5. Data: 2010-08-13 19:52:18
Temat: Re: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
Od: "HALF&HALF" <v...@o...eu>
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:4vunxytm95pi$.l75tq9soa9ri$.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 12 Aug 2010 01:11:47 +0200, HALF&HALF napisał(a):
> Póki nie naraża Cię to na "nadmierne niedogodności" to tylko wymiany.
Taaaaa.... wlasnie :-) plus straszenia rzeczoznawca :-) Dla mnie sprawa jest
prosta - jezeli na PCB zamiast wylacznika jest blaszka robiaca za switch to
dzialac taki "patent" bedzie do momentu wygiecia. Do tego wszystko
oczywiscie obudowa "zaspawana" na amen, wiec dostepu niet. Wnioski typu
zmeczenie materialu g... mnie obchodza bo z mojego pkt. widzenia jezeli mam
gwarancje na iles miesiecy tyle samo miesiecy urzadzenie powinno spelniac
swoja funkcje. Podobnie jak wniosek sprzedawcy ze "mogl uznac to za
uszkodzenie mechaniczne" gdzie do srodka urzadzenia dostepu nie mam.
> Ciekawy jest też art 10 - jeśli sprzedawca wymienia ciągle na nowe to może
> warto go przekonać żeby Ci oddał kasę, zamiast się z Tobą męczyć przez
> następne kilkanaście lat ;-)
Niestety tylko kilka tygodni :-) Do duszy te konsumenckie prawa.... :-)
Pozdrawiam
-
6. Data: 2010-08-16 19:22:11
Temat: Re: Prawo konsumenckie - czwarta wymiana uszkodzonego towaru
Od: "Milosz K." <m...@i...pl>
Czasem wypada zachować urzędowy ton i zwrócić się z reklamacją np. za
pośrednictwem powiatowego rzecznika praw konsumenta. Czasem taki tryb
załatwiania sprawy pomaga o wiele bardziej, niż "strzelanie" w sprzedawcę
(albo w serwis konsumenta) paragrafam. Kiedyś w ten sposób udało mi się
"wywalczyć" bilet do Londynu praktycznie za bezcen. Tylko dlatego, że
informatyk na stronie jedengo z biur podróży się pomylił i "teoretycznie"
zostało to uznane jako wprowadzenie klienta w błąd. Innymi słowy, aby
uniknąć dodatkowych nieprzyjemności biuro podróży (czytaj firma
transportowa) wyraziło dobrą wolę i w drodze o zadowolenie klienta i dbanie
o wizerunek firmy wyraziło zgodę na sporzedaż biletu po cenie, jaka
obopwiązywała w zeszłorocznej promocji.
Pozdrawiam, M.
http://www.sciaga.pl/profil/miloszk - kompendium wiedzy z politologii
i
"Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke> wrote in message
news:4c64fbf4$0$22803$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "HALF&HALF" <v...@o...eu> napisał
>> Jezeli urzadzenie wiecznie z ta sama usterka wylacznika wkomponowanego na
>> stale wymieniane bylo juz na nowe cztery razy moge zadac zwrotu gotowki
>> zamiast kolejnych wymian? Sprzedawca twierdzi ze nie i jedyne co
>> proponuje to kolejna wymiane na bubel.
>
> Mozesz żadac ale nie bedzie proste wyegzekwowac.
> Skoro reklamacje uznane prosciej bedzie domagac sie zwrotu kosztow
> dostarczenia
> i odebrania reklamowanego towaru do sklepu (razy 4).
>
>