  • 30. Data: 2013-09-06 21:00:18
    Temat: Re: Prawo jazdy zagranica, dokad wyjechac?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A potem idioci kupują samochód czy motocykl i mają pretensję
    > że wydana przez "Urząd Właściwy" tablica rejestracyjna gabarytami
    > nie pasuje. Więc lepiej się dowiedz i zapamiętaj. Wbrew twojej
    > głupiej opinii taka wiedza może być przydatna.

    Racja, ja kiedys miałem 1 mm za długa i wpadłem w poślizg...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 31. Data: 2013-09-06 21:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie widzę nic dziwnego w formie.
    > Zwykłe zdanie w języku polskiem.

    Przyznam, ze przeraża mnie to.
    Pytanie powinno brzmiec cosik tak:
    czy gaszac silnik gasnica nalezy całkowicie otworzyc maske
    tak nie

    albo

    jak nalezy otworzyc maske gaszac silnik gasnicą:
    - minimalnie
    - normalnie, szeroko

    Pytanie ma sprawdzac wiedze z zakresu obsługi samochodu a nie z zakresu
    czytania ze zrozumieniem.

  • 33. Data: 2013-09-06 21:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > jak bardzo trzeba myśleć odpowiadając na pytania takie jak te:
    >
    > * Czy dolna osłona silnika jest obowiązkowa w samochodzie osobowym?

    jezeli samochód przechodzi przegląd bez tej osłony to nie jest, jeżeli nie
    przechodzi to jest - trzeba zapytać fachowca.

    > * Jakie wymiary powinna mieć tablica rejestracyjna jednorzędowa?

    Takie jakie wydaje mi UK - zdaje sie w tym temacie na fachowca.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 34. Data: 2013-09-06 21:08:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.09.2013 21:00, Budzik pisze:
    > Nie wierze, ze mogło pojawić sie tak sformułowane pytanie ale co do zasady
    > czym mniej otworzysz pokrywe tym lepiej.

    No ja wiem, tu mi chodzi o formę pytania...

    W starych testach też było nieco miejsc, w których językowo się padało.
    Ba! Było jedno pytanie, gdzie przez długi czas byłem przekonany, że jest
    błąd, a później językowo doszedłem do tego, że to nie błąd, tylko
    niepełna prawda, ale tak sformułowana, że początkowo się w mózgu
    układało jako ,,jedynie'' a po wielu miesiącach załapałem, że nie
    jedynie i że na ocenę logiczności, to to zdanie było PRAWDA. Tyle, że
    niepełna :D
    Tylko tamte pytania były znane i można było się uczulić na różne pułapki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2013-09-06 21:11:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.09.2013 21:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Racja, ja kiedys miałem 1 mm za długa i wpadłem w poślizg...

    Wystąpiły turbulencje przy przekraczaniu 3 nadświetlnej?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2013-09-06 21:12:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > jezeli samochód przechodzi przegląd bez tej osłony to nie jest, jeżeli nie
    > przechodzi to jest - trzeba zapytać fachowca.

    > Takie jakie wydaje mi UK - zdaje sie w tym temacie na fachowca.

    No więc właśnie. A testy PJ w PL nie przewidują takich opisowych
    odpowiedzi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2013-09-06 21:38:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-06 19:12, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > No ale moment, jak nie pasuje? Mi zawsze pasowała. I jak moja wiedza o
    > rozmiarze ma pomóc na to, że urząd wydał złą tablicę? W ogóle jak to
    > możliwe, żeby urząd wydał złą tablicę?

    To że pasowała nie oznacza że zawsze będzie pasowała.
    Sam znam kilka pojazdów dopuszczonych do sprzedaży u nas do
    których nasze tablice nie pasują.
    A twoja wiedza, jakby istniała to mogła by pomóc bo oglądając
    pojazd przed kupnem zauważył byś różnice w wielkości miejsca
    przeznaczonego na tablicę. Ale nie pomoże bo takiej wiedzy nie
    posiadasz i posiadać nie chcesz.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2013-09-06 22:00:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.09.2013 21:38, RadoslawF pisze:
    > To że pasowała nie oznacza że zawsze będzie pasowała.
    > Sam znam kilka pojazdów dopuszczonych do sprzedaży u nas do
    > których nasze tablice nie pasują.

    No to założę inaczej.

    > A twoja wiedza, jakby istniała to mogła by pomóc bo oglądając
    > pojazd przed kupnem zauważył byś różnice w wielkości miejsca
    > przeznaczonego na tablicę.

    No na pewno.... Tak Od Razu.

    > Ale nie pomoże bo takiej wiedzy nie
    > posiadasz i posiadać nie chcesz.

    No i nie chcę, podobnie jak 1000 innych pierdół. To niepotrzebne
    zwykłemu kierowcy i nie powinno służyć do odsiewu. Tak samo jak np.
    zasady postępowania przy zakładaniu instalacji gazowej. 20 lat jeżdżę,
    nigdy nie zakładałem i nie mam zamiaru, ale jakbym zechciał, to wtedy
    się dowiem. A pytanie o takie coś było w dawnych testach. Tylko, że
    wtedy można było te durne pytania przyjąć że są i się nauczyć Dla Zdania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2013-09-06 22:31:38
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.09.2013 18:35, witek pisze:
    > Albo jakieś scenki na czas, gdzie masz się wykazać szybkim

    > bardzo mądre pytanie jak ktoś nie chce dostać ogniem po twarzy.

    Mądre pytanie ...

    > odpowiedz brzmi nie.

    > proste zdanie. z pretensjami do pani z polskiego w podstawówce, ze nie
    > zostawiła cie na nastepny rok w tej samej klasie abys mogl nadrobic
    > zaleglosci

    ... ale beznadziejnie sformułowane. Nie trzeba być niesłusznie
    promowanym przez panią *od* polskiego, żeby zauważyć że styl tam kuleje.
    Zdanie by było znacznie lepsze, jakby brzmiało "czy w czasie gaszenia
    silnika ... właściwe jest podnoszenie maski do samej góry?"

    p. m.

  • 40. Data: 2013-09-06 22:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Sep 2013, sqlwiel wrote:

    > Teza Gotfryda skorygowana zgodnie z brzytwą Ockhama:

    > (Nie wiem, czy Wasze czytniki sformatują text-decoration zgodnie z moimi
    > oczekiwaniami; w powyższym tekście słowa objęte myślnikami winny być
    > przekreślone)

    Doceniam, ale ja poprzestałem na zakresie dyskusji w wątku, nie
    generalizowałem ;)

    pzdr, Gotfryd