-
1. Data: 2014-08-30 01:12:42
Temat: Prawo gwarancji...
Od: Marek <f...@f...com>
Wyobraźmy sobie taką sutuację: klient oddaje samochód do naprawy
gwarancyjnej. Autoryzowany serwis diagnozuje problem i wymienia
uszkodzony mechanizm na sprawny ale nie fabrycznie nowy
(tzw.regenerowany). Oczywiście na ten mechanizm serwis daje znowu
gwarancję. Czy takie działanie (montaż nie nowej części a używanej)
jest zgodne z prawem?
Otrzymując używaną część klient narażony jest na większe
prawdopodobieňstwo, ze znów będzie awaria i będzie musiał tracić czas
w serwisie, co z tego ze w ramach gwarancji.
--
Marek
-
2. Data: 2014-08-30 07:09:13
Temat: Prawo gwarancji...
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
Ale gwarancji nie reguluje prawo, więc odpowiedź na to pytanie znajdziesz w zapisach
gwarancji. Jeśli gwarancja to dopuszcza to jest to zgodne z prawem.
-
3. Data: 2014-08-30 09:04:59
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Fri, 29 Aug 2014 22:09:13 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):
> Ale gwarancji nie reguluje prawo, więc odpowiedź na to pytanie znajdziesz w
zapisach gwarancji. Jeśli gwarancja to dopuszcza to jest to zgodne z prawem.
Dodam, że w branży komputerowej jest to powszechnie praktykowane. Nie ma
możliwości wymiany elementów płyty głównej laptopa w warunkach serwisowych,
więc wymienia się całą płytę na regenerowaną w fabryce.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
4. Data: 2014-08-31 00:39:12
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-08-30 o 07:09, Konfabulator pisze:
> Ale gwarancji nie reguluje prawo, więc odpowiedź na to pytanie znajdziesz w
zapisach gwarancji. Jeśli gwarancja to dopuszcza to jest to zgodne z prawem.
Lekkie nadużycie, kilka kwestii związanych z gwarancją jest jednak
regulowanych (choćby w starej niezgodności), co do zasady to masz
oczywiście jednak rację :)
-
5. Data: 2014-09-01 08:41:05
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
"Usunięcie wadliwości fizycznej rzeczy przez naprawę określonego jej
elementu zamiast jego wymiany na nowy wchodzi w grę tylko wówczas, gdy
rzecz nie traci na skutek tego na wartości użytkowej i sprawności.
Naprawy rzeczy nie powinny doprowadzić do utraty przez rzecz jej
fizyczno-produkcyjnej tożsamości, tj. pierwotnie istniejących cech i
struktury. Jeżeli dokonywana jest wymiana części rzeczy, poszczególnych
jej elementów, to wymiana ta nie może polegać na użyciu części o niższej
wartości. W razie wymiany wadliwego elementu lub zespołu rzeczy,
niedopuszczalne jest zastąpienie ich elementami regenerowanymi. W
wypadku gdy w grę wchodziłaby wymiana podzespołów, pociągająca za sobą
obniżenie wartości użytkowej rzeczy, nabywcy przysługuje roszczenie o
wymianę rzeczy na wolną od wad."
-
6. Data: 2014-09-01 10:38:24
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 31 Aug 2014, PlaMa wrote:
> W dniu 2014-08-30 o 07:09, Konfabulator pisze:
>> Ale gwarancji nie reguluje prawo, więc odpowiedź na to pytanie znajdziesz w
zapisach gwarancji. Jeśli gwarancja to dopuszcza to jest to zgodne z prawem.
>
> Lekkie nadużycie, kilka kwestii związanych z gwarancją jest jednak
> regulowanych (choćby w starej niezgodności),
Moment, moment.
"niezgodność" to jest INNA podstawa do reklamacji, nie mająca
związku z gwarancją!
I to żeby było śmieszniej, warunki gwarancji w przypadku konsumenckim
są "luźniejsze" niż w przypadku sprzedaży niekonsumenckiej, bo w tym
drugim istnieją przynajmniej defaulty ustawowe :)
pzdr, Gotfryd
-
7. Data: 2014-09-01 10:41:01
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 1 Sep 2014, wchpikus wrote:
> W razie wymiany wadliwego elementu lub
> zespołu rzeczy, niedopuszczalne jest zastąpienie ich elementami
> regenerowanymi.
Zapodaj jeszcze proszę z czego ten cytat i czego dotyczy.
I pamiętaj, że "gwarancja z KC", przysługująca przy sprzedaży
niekonsumenckiej, to jest INNA gwarancja, niż ta dopuszczona
w przepisach o ochronie konsumentów (bo one pomijają właśnie
te przepisy KC).
pzdr, Gotfryd
-
8. Data: 2014-09-01 11:49:34
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Hej
> "niezgodność" to jest INNA podstawa do reklamacji, nie mająca
> związku z gwarancją!
> I to żeby było śmieszniej, warunki gwarancji w przypadku konsumenckim
> są "luźniejsze" niż w przypadku sprzedaży niekonsumenckiej, bo w tym
> drugim istnieją przynajmniej defaulty ustawowe :)
>
> pzdr, Gotfryd
http://oknotest.pl/zaliczka-zadatek-umowa/gwarancja-
i-rekojmia
Oczywiscie umowa konsumencka..
-
9. Data: 2014-09-01 11:50:04
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Gwarancja i rękojmia, prezentacja najważniejszych tez orzeczenia III CZP
48/88:
-
10. Data: 2014-09-01 21:48:36
Temat: Re: Prawo gwarancji...
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
Zacytowane przepisy są stosowane przy reklamacji w ramach rękojmi za wady ukryte w
momencie sprzedaży. Mają niewiele lub nic wspólnego z gwarancją. Pytający reklamował
w ramach gwarancji, a nie rękojmi, więc zacytowane przepisy są nieadekwatne.