  • 141. Data: 2009-08-29 18:35:45
    Temat: Re: Prawo dyskryminacji a selekcja
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    news:4a9968d7@news.home.net.pl...

    > Nawet zacytuje:

    a teraz wroc do szkoly podstawowej, przepros ze nie uwazales na lekcjach
    polskiego i popros o nauke czytania ze zrozumieniem

  • 142. Data: 2009-08-29 19:16:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 09:38
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@z...router>):

    > Dla mnie jedyny problem to jest taki, że zasady powinny być znane nawet
    > jeśli są to zasady w stylu "widzimisie bramkarza". Tam gdzie mnie nie
    > chcą na pewno nie pójdę, ale nie chciałbym się o tym niechceniu
    > przekonywać w losowo wybranym czasie i na losowo wybranym etapie swojej
    > "zażyłości" z danym usługodawcą.

    Ale selekcja odbywa się przy wejściu, więc jakby są znane.

    BTW: Jak kiedyś chciałem się dowiedzieć, jakie warunki trzeba spełnić, żeby
    dostać debet w Inteligo, bo żona dostała, a mi system odmawiał, to
    pracownik banku odpowiedział, że nie wiadomo, że to system przydziela.
    Piszę to, bo część osób płacze, że zasady są niejasne. Takie niejasne zasady
    są w wielu przypadkach. Ba! Sam wystawiając faktury jednym daję rabat,
    innym nie. I też decyduje często sympatia oraz ocena majątku klienta.
    I też nie mam Regulaminu Wyceniania Usługi.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 143. Data: 2009-08-29 19:19:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 14:54
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0908291450570.3880@quad>):

    > Jak członkowie pokazują kartę członkowską, taką jak np. w Macro,
    > to nie widzę problemu. Zresztą karty też może nie być, jest spis
    > członków, jest regulamin, nie ma problemu.

    A dlaczego taka forma? Nie wystarczy umowa ustna? Od razu jakąś dziwną
    biurokrację chcesz uskuteczniać. Pozostałości mentalne po PRL? A to przecie
    ja jestem zatwardziały komunista.

    > Nigdy nie widziałem przy wchodzeniu do M C&C, żeby nieczłonek
    > się awanturował :|

    A ja widziałem. Ale to detal kosmetyczny i nie na temat.

    > A bo dyskryminację trzeba umiejętnie zaaplikować na etapie
    > przyjmowania do klubu ;)

    No to przyjmowanie odbywa się przy wejściu, a przyjmującym jest selekcjoner.

    > (i jak któryś zarośnie, to wywalić
    > go z członkowstwa za nieprzestrzeganie regulaminu, a nie
    > "nie wpuścić bo zarósł")

    No i to jest chore. Szukanie biurokratycznych furtek na obejście problemu
    jest bez sensu.

  • 144. Data: 2009-08-29 19:22:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 15:22
    (autor Daniel Pyra
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h7ba34$jcd$1@inews.gazeta.pl>):

    > I co z tego? W USA mieszka więcej białych, to dawało im prawo
    > zakazywania czarnoskórym korzystania z tych samych autobusów?

    Dawało. Prawda jest taka, że obecnie w USA to czarnoskórzy dyskryminują
    białych. To biali muszą ciągle ulegać Murzynom. W ogóle prawo tam
    doprowadzono do absurdu absurdów w dowolnej dziedzinie.

    > Jeśli
    > ludzie nie rozumieją podstawowego prawa, że ludzie są równi,

    Równi w sensie ,,większość cierpi, bo jeden burak nie może być
    dyskryminowany''? Toż to nie równość, a rządy mniejszości.

  • 145. Data: 2009-08-29 19:26:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > innym nie. I też decyduje często sympatia oraz ocena majątku klienta.
    > I też nie mam Regulaminu Wyceniania Usługi.

    Kredyt bankowy jest tutaj dobrym przykładem. Bank może odmówić kredytu
    bez podania przyczyny. Ponadto tą przyczyną może być bycie klientem z
    grupy ryzyka (np. czarnoskóry Czeczen) i mimo takiej dyskryminacji, nie
    można zmusić banku do udzielenia kredytu.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2009-08-29 19:30:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 15:31
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0908291526331.3880@quad>):

    > IMVHO problem bierze się z tego, czy za kryterium można uznać
    > "widzimisię".

    A czemu nie? Na imprezę w domu też dobieram znajomych wg tego kryterium.
    I nie, nie ma różnicy, że dom jest prywatny, a klub publiczny, bo właśnie
    bulwa nać nie jest publiczny. jest prywatny i wejście jest wg kryteriów
    właściciela. Amen.

    > Nie widzę powodów, dla których nie miałyby nim być zarówno
    > bieżące jak i przeszłe zachowania, które dałyby się udowodnić
    > i byłyby obiektywnie określone.

    Ale dlaczego?

    a) nie ma czegoś takiego jak obiektywizm
    b) dlaczego usiłujesz zmusić mnie, abym na prywatną imprezę wpuszczał wg
    Twoich kryteriów? Ja mam MOJE. I MOJE subiektywne moje będą decydowały.

    Jak Ci panienka odmówi, bo jej się nie spodobasz, to też będziesz chciał ją
    zgwałcić, bo cię dyskryminuje? Dla upodobnienia sytuacji z klubem załóżmy,
    że jest łatwa i że daje wszystkim na imprezie, a Tobie jednemu odmówiła.

  • 147. Data: 2009-08-29 19:32:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > że jest łatwa i że daje wszystkim na imprezie, a Tobie jednemu odmówiła.

    Ba, i nawet działalność gospodarczą założyła, i odnotowuje swoje
    przychody w Księdze Przychodów i Rozchodów.

    --
    Liwiusz

  • 148. Data: 2009-08-29 19:33:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ba, i nawet działalność gospodarczą założyła, i odnotowuje swoje
    > przychody w Księdze Przychodów i Rozchodów.

    I się reklamuje ze swoją "ofertą publiczną" :)

    --
    Liwiusz

  • 149. Data: 2009-08-29 19:42:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    KRZYZAK napisal:
    > 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym
    > lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."
    > Jak wlasciciel klubu bedzie wladza publiczna to bedzie musial
    > przestrzegac.

    Podejmij trud czytania ze zrozumieniem. Wskaz w zacytowanym punkcie (2)
    jakakolwiek wzmianke o wladzy publicznej. Bo ja takiej wzmianki nie
    widze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 150. Data: 2009-08-29 19:54:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 21:42
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h7c0b3$e3t$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Podejmij trud czytania ze zrozumieniem. Wskaz w zacytowanym punkcie (2)
    > jakakolwiek wzmianke o wladzy publicznej. Bo ja takiej wzmianki nie
    > widze.

    To odpowiedz mi:
    Dlaczego Burak W Dresie nie może być dyskryminowany zabronieniem mu wejścia
    do prywatnego lokalnu, a Właściciel Lokalu Oraz Pozostali Klubowicze mogą
    być dyskryminowani i muszą tolerować BWD w swoim towarzystwie?