  • 101. Data: 2009-08-28 22:43:46
    Temat: Re: Prawo dyskryminacji a selekcja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Powoływanie się zatem na argument, że ma wpuszczać wszystkich, bo
    > jest to oferta publiczna jest... niespójne logicznie ;) Gdyby to była
    > oferta publiczna, to by wpuszczał wszystkich. Skoro nie wpuszcza, to nie
    > jest to oferta publiczna

    MZ oferta publiczna będzie to oferta skierowana do nieograniczonej grupy
    osób, przy czym "nieograniczoność" oznacza zbior otwarty a nie jakieś
    warunki brzegowe. Ofertą niepubliczną byłaby oferta skierowana do
    konkretnej, zamkniętej grupy osób, np. konkretnych gości weselnych czy
    członków klubu. Oferta skierowana do wszystkich łysych jest MZ ofertą
    publiczną.

    --
    Marcin

  • 102. Data: 2009-08-29 05:25:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 sierpień 2009 09:41
    (autor Henry(k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <xc3te7ejfalr.n3599nbp3rj9$.dlg@40tude.net>):

    > Jeżeli chce świadczyć usługi społeczeństwu to powinien przestrzegać norm
    > społecznych -

    A jeżeli nie chce świadczyć usług społeczeństwu, ale wybranej grupie?

    > widzisz w tym jakiś problem? Sauna tylko dla kobiet jest
    > zgodna z tymi normami, wpuszczanie do klubu tylko ładnych dziewczyn
    > nie jest.

    Albowiem? Nie wiem jakimi normami się posługujesz, ale dla mnie klub dla
    ładnych jest tak samo normalny jak klub dla łysych czy wielbicieli kaczek w
    cieście.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 103. Data: 2009-08-29 05:29:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 sierpień 2009 22:57
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h79ghn$h7j$3@inews.gazeta.pl>):

    > ak to wpuszczono dziewczynę, a jej chłopaka po chwili wywalono
    > (ona pewnie też wyszła). Jakiś czas temu zaliła się jakaś dziewczyna, ze
    > się po prostu nie spodobała bramkarzowi.

    No i se poszli gdzie indziej. Nie wiem czemu koniecznie mają mieć obowiązek
    być wpuszczeni tam, gdzie są niemile widziani.

    Czemu wciąż się płacze, że kogoś nie wpuszczono, choć miał życzenie wejść.
    Czemu jego życzenie jest ważniejsze od życzenia kogoś kto jest w środku i
    nie życzy sobie, żeby jakiś paszczet tam wchodził?

  • 104. Data: 2009-08-29 05:30:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 sierpień 2009 22:54
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h79ghn$h7j$2@inews.gazeta.pl>):

    > O ile taką formułę ma dany klub. Bywają takie kluby, gdzie by dostać
    > wejściówkę musisz być przez kogoś lub kilka osób wprowadozny.

    No. Przez selekcjonera np.

    > Ale
    > większość klubów działa w ten sposób, ze by wejść musisz zapłącić i przy
    > takiej formule każdy, kto zapłaci wejść może.

    No jak nie ma selekcjonera, to owszem i wtedy nie ma problemu z selekcją.
    Sam fakt płacenia składek nie powinien dawać Ci prawa do wchodzenia, jeżeli
    formuła klubu przewiduje zrzeszanie tylko wybranych przez selekcjonera.

  • 105. Data: 2009-08-29 05:51:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 00:43
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@z...router>):

    > Ofertą niepubliczną byłaby oferta skierowana do
    > konkretnej, zamkniętej grupy osób, np. konkretnych gości weselnych czy
    > członków klubu.

    No to tu jest skierowana do członków klubu. Tylko nieczłonkowie panikują, że
    chcą koniecznie wejść.

    > Oferta skierowana do wszystkich łysych jest MZ ofertą
    > publiczną.

    No ale to bez sensu. Czemu łysi nie mogą móc się bawić w swoim towarzystwie
    łysych tylko? Czemu kudłaty ma im psuć zabawę?

  • 106. Data: 2009-08-29 06:39:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No to tu jest skierowana do członków klubu. Tylko nieczłonkowie panikują,
    > że
    > chcą koniecznie wejść.

    kiedy zrozumiesz ze nie ma tu mowy o zadnych czlonkach?

  • 107. Data: 2009-08-29 06:43:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Czemu wciąż się płacze, że kogoś nie wpuszczono, choć miał życzenie wejść.
    > Czemu jego życzenie jest ważniejsze od życzenia kogoś kto jest w środku i
    > nie życzy sobie, żeby jakiś paszczet tam wchodził?

    bo to miejsce swiadczace uslugi dla ludzi, nie zamkniety lokal, nie klub dla
    okreslonych imiennie czlonkow, tylko zwykla dyskoteka, pojmujesz ta subtelna
    roznice?
    to ze nazwali sie klubem, nie zmienia jego prawnego zaszeregowania

  • 108. Data: 2009-08-29 06:48:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > roznice?
    > to ze nazwali sie klubem, nie zmienia jego prawnego zaszeregowania

    Podchodzisz do tego ze złej strony. Gdyby to była dyskoteka dostępna
    dla każdego, to nie byłoby takiego problemu. Z faktu, że do lokalu nie
    wpuszczani są wszyscy wynika, że nie jest to lokal dostępny publicznie.
    Domaganie się zatem, aby był on dostępny publicznie jest bez sensu.

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2009-08-29 06:48:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > kiedy zrozumiesz ze nie ma tu mowy o zadnych czlonkach?

    Bo Ty tak mówisz?

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2009-08-29 07:28:50
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisali:

> [...]
    > społecznych - widzisz w tym jakiś problem? Sauna tylko dla kobiet jest
    > zgodna z tymi normami, wpuszczanie do klubu tylko ładnych dziewczyn

    Oczywiscie, ze jest. Ludzie ladni zawsze byli i beda faworyzowani. Na
    kastingach tez sa wybierane ladne. Takie zycie.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)