  • 121. Data: 2022-07-02 09:33:17
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    >> Baa, na jasnoczerwonym jeżdzą.
    >
    > Co to jest to jasnoczerwone?

    Czerwone świecące sie krócej niż 2 sekundy;)

    > Przypominam, że stoję pomiędzy tirami :)

    No to już napewno ruszysz po prostu razem z nimi.

    > Nb. może to byłby jakiś pomysł
    > na biznes, zacząć organizować wycieczki moto-surwiwalowe. Pojeździsz u
    > mnie ze 2 tygodni, +100 do bezpieczeństwa jazdy w Polsce.

    Jeżdziłem (co prawda na skuterze, ale bez ciuchów i z symbolicznym
    kaskiem) w gorszych krajach:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2022-07-02 09:38:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.07.2022 o 09:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gdzie masz te diagramy?

    tu masz przykładowy. Wpisujesz "projekt sygnalizacji świetlnej" i jest
    tego trochę - tylko większość wisi na stronie co ma nieaktualny cert od
    ssl więc trzeba klikać wyjątki bezpieczeństwa.

    https://osiedle.wroc.pl/index.php/zerniki/3426-schem
    at-planowanej-sygnalizacji-swietlnej-na-skrzyzowaniu
    -ulic-zernicka-szczecinaka-i-plaska

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2022-07-02 09:49:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może, i w ogóle dowolnym z długą naczepą i autobusom :)

    Skoro są tak niebezpieczne a robert jest tak bezkompromisowy w sprawach
    bezpieczeństwa no to tak:P Ludzkie życie i blacha roberta jest bezcenna:P

    > No nie wiem. NB. Dużo tych rowerzystów ginie?

    185 z ogólnej liczby 2245.

    > W sumie ok. Zakażmy. Choć mi trochę szkoda, bo tu to w sumie jedyni
    > kierowcy (jako grupa), którzy potrafią jeździć.

    U nas bym takiego stwierdzenia nie zazyzykował;) Tylko kto wam kontenery
    będzie do portu woził?

    > Chcą się pozbyć bo nikt ich nie lubi :)

    E tam - ja ich lubię:P A poza tym jak ich roberet nie lubi to niech nie
    ściemnia że martwi się o ich bezpieczeństwo.

    > W sumie to jest chyba jakiś efekt
    > psychologiczny, polegający na tym, że jest to to małe, a czesto zajmuje
    > tyle miejsca co tir. A tirom chcesz zakazać.

    Ja chcę? - to robert bezkompromisowo walczy o bezpieczeństwo rowerzystów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 124. Data: 2022-07-02 10:03:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ta zasada obowiązuje dla dowolnych praktycznych prędkości, więc poniekąd
    > ocena ryzka jest na zasadzie arbitralnej. Jest pewien zakres ogólnie
    > przyjęty jako rozsądny kompromis, natomiast jak ktoś popindala jak
    > idiota to zwykle blachy pojazdu nie chronią go bardziej niż kask
    > motocyklistę. No chyba, że Twoje wcześniejsze stwierdzenie o braku
    > wyobraźni miało być sugestią, że motocykliści to powinni maks 30km/h
    > jeździć.

    Zabija przeważnie różnica prędkości, a nie sama prędkość. Na
    autostradzie większość jedzie ponad 100 km/h, to 30 km/h jest
    niebezpieczne. W mieście 100 km/h jest niebezpieczne, bo większość
    jedzie 30~50 km/h. I do tego się to odnosi.

    Moim zdaniem motocykliści powinni jeździć ze zbliżoną do reszty
    użytkowników drogi prędkością i będzie bezpiecznie. Inne, niż
    pozostałych użytkowników zachowanie może po prostu zaskoczyć
    użytkownika. Nie wierzę, że ktoś celowo zajeżdża drogę motocykliście,
    choćby ten najdziwniejsze rzeczy robił, ale po prostu może takiego
    manewru nie przewidzieć.

    Z rowerami jest ten problem, że czasem szybciej nie dadzą rady. I spora
    część ma świadomość tego ograniczenia, ale zawsze się kilku oszołomów,
    co będą twierdzili, że są równouprawnionymi użytkownikami drogi i reszta
    ma się do nich dostosować.

    Moim zdaniem wszyscy powinni się po prostu szanować, a będzie dobrze.
    Wiadomo, że samochód za rowerem pod górkę nie pojedzie zbyt długo. Stąd
    pomysł na separowanie ruchu rowerów od pojazdów.

    --
    Robert Tomasik

  • 125. Data: 2022-07-02 10:09:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2022 o 09:49, Shrek pisze:
    > Skoro są tak niebezpieczne a robert jest tak bezkompromisowy w sprawach
    > bezpieczeństwa no to tak:P Ludzkie życie i blacha roberta jest bezcenna:P

    Czemu moja blacha ma być szczególnie mniej cenna od twojego roweru? Moim
    celem przeważnie jest dojechanie do celu bez zabijania rowerzystów i
    rysowania mojej blachy. Rowerzysty pewnie przeważnie też. To jest pewna
    platforma do porozumienia. Ale to musi obydwie strony obowiązywać.

    --
    Robert Tomasik

  • 126. Data: 2022-07-02 10:14:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2022 o 08:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Plain-clothes police cyclists target 'too close' drivers":
    > www.bbc.com/news/uk-scotland-48181424

    Patent fajny, tylko problemem, który ja dostrzegam, to wpychanie się
    pomiędzy pojazdy. Bo chyba nikt nie ma wątpliwości do zachowywania
    dystansu do rowerzysty, czy motocyklisty i nie w tym problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 127. Data: 2022-07-02 10:30:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeżdziłem (co prawda na skuterze, ale bez ciuchów i z symbolicznym
    > kaskiem) w gorszych krajach:P

    W takich Indiach, Kambodży, Wietnamie, to nie masz żadnych wątpliwości w
    momencie znalezienia się na ulicy. Tu wszystko wygląda bardzo
    cywilizowanie póki samemu nie zaczniesz jeździć :) Rzecz sprowadza się z
    grubsza do przewidzenia, kto i gdzie może w danym momencie coś
    odpierd..ć, a dzieje się to często.

    --
    Marcin

  • 128. Data: 2022-07-02 10:42:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zabija przeważnie różnica prędkości, a nie sama prędkość.

    To napisz jaka jest różnica prędkości między samochodem jadącym w korku
    a wyprzedzającycm go rowerzystą, że aż twoim zdaniem uzasadnia to w
    trosce o rowerzystę postulat zakazu zbliżania się rowerzystów do puszek:P

    > Nie wierzę, że ktoś celowo zajeżdża drogę motocykliście,
    > choćby ten najdziwniejsze rzeczy robił, ale po prostu może takiego
    > manewru nie przewidzieć.

    Częściowo tak, częściowo po prostu nie widzą jak się moto zachowuje,
    część po prostu ma problem z oceną odległości i szybkości jak nie ma
    dwóch świateł z przodu. Tak czy inaczej ma się to generalni nijak do
    tego co jazdy w korku (a o tym wcześniej rozmawialiśmy)

> [...]
    > część ma świadomość tego ograniczenia, ale zawsze się kilku oszołomów,
    > co będą twierdzili, że są równouprawnionymi użytkownikami drogi i reszta

    Należy dodać, że przez lata utwierdzali ich w tym przekonaniu twoi
    koledzy mandatując rowerzystów za jazdę po chodniku, bo powinni na
    jezdni oraz polując na nich z alkomatami bo "rower to pojazd jak każdy
    inny":P

    > Moim zdaniem wszyscy powinni się po prostu szanować, a będzie dobrze.

    Dokładnie - jeżdzę puszką, moto, rowerem i piechotronem i generalnie z
    kulturą jazdy jest nieźle i coraz lepiej. Wojny religijne to głównie w
    internecie (sam kiedyś w nich uczestniczyłem). W realu wszyscy dają radę
    i jak ktoś komuś drogę zajedzie, to zwykle z nieuwagi i bez konsekwencji.

    > Wiadomo, że samochód za rowerem pod górkę nie pojedzie zbyt długo. Stąd
    > pomysł na separowanie ruchu rowerów od pojazdów.

    I jest to generalnie dobry kierunek, pod warunkiem że drogi dla rowerów
    są rzeczywiście dla rowerów a nie przeciw nim (tak jak zagroda dla
    baranów nie jest tak naprawdę żeby baranom dobrze było). U nas w
    warszawie zajęło to dwie dekady żeby "ścieżki" robić dobrze (asfalt,
    łuki, ciągłość po jednej stronie drogi, czasem po obydwu w uczęszczanych
    miejscach). Jak widzę w polsce b, to dalej robi się żeby oddać kawałek -
    może być z kostki dałna, bez początku i końca, aby był. Jak będzie się
    je robić dobrze, to zdecydowana większość rowerzystów będzie nimi
    jeździć. W warszawie jeszcze trochę czasem brakuje, ale idzie to w
    bardzo dobrym kierunku - jak ostatnio szukałdem DDR bez przejazdu przez
    jezdnie (kiedyś standard) to chyba abecadło mi znalazł taką w okolicy
    (od zawsze zapuszczona, nawet o niej nie pamiętałem). Brakuje jeszcze
    sieci "głównych dróg rowerowych" między dzielnicami - takie szersze,
    żeby wogodniej było, wyróżniające się żeby ludziki instynktownie na nie
    nie włazili jak chodnik.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 129. Data: 2022-07-02 10:48:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rzecz sprowadza się z
    > grubsza do przewidzenia, kto i gdzie może w danym momencie coś
    > odpierd..ć, a dzieje się to często.

    To trochę jak u nas:P Tylko u nas wbrew obiegowym opiniom większość
    wcale nie jeździ jak pojebana, a jeżdżenie w paranoid mode jest na
    dłuższą metę męczące i... niebezpieczne (sam stajesz się
    nieprzewidywalny dla innych). No ale pewne nawyki pozostają (ja się
    odruchowo patrze na przednie koła - jak czy nie są skręcone - jak nie to
    nagle pasa w korku nie zmieni. No i chuj jasny mnie trafi jak ktoś
    dojeżdza do skrzyżowania z podporządkowanej i wyraźnie nie hamuje... Co
    ciekawe jak wsiądę do samochodu to nie zwracam na to uwagi, więc nie
    jest to "odruch bezwarunkowy" a tylko na moto (no i rowerze).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2022-07-02 11:08:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2022 o 10:42, Shrek pisze:
    > To napisz jaka jest różnica prędkości między samochodem jadącym w korku
    > a wyprzedzającycm go rowerzystą, że aż twoim zdaniem uzasadnia to w
    > trosce o rowerzystę postulat zakazu zbliżania się rowerzystów do puszek:P

    To zależy, jak szybko jedzie korek. Przy czym jak stoi, to rowerzysta
    jadący powoli wężykuje. Dla mnie problem jest na styku, gdy korek rusza.
    Wielu kierowców rusza "na zderzaku" poprzedzającego pojazdu, a co za tym
    idzie w ogóle prawej strony nie widzi. Tu już kilka kilometrów na
    godzinę wystarczy, by to było dla rowerzysty i samochodu niebezpieczne.

    O tym, że jeszcze przeważnie tam bywa krawężnik, w który rowerzysta
    wystraszony ruszającymi pojazdami może uderzyć i wówczas losowo upaść na
    chodnik, albo pod koła, to już nie wspominam.

> [...]
    > dwóch świateł z przodu. Tak czy inaczej ma się to generalni nijak do
    > tego co jazdy w korku (a o tym wcześniej rozmawialiśmy)

    Ja pisze o dystansie w ogóle. Korek, to dość specyficzna sytuacja. Dokąd
    samochody stoją, to o ile tylko rowerzysta nie przydzwoni w samochód na
    skutek przecenienia swoich umiejętności, albo najechania na kratkę
    kanalizacyjną, dziurę bądź krawężnik, to problemu nie ma. A i skutki
    faktycznie bywają mało poważne - choć nadal nie wiem, czemu wyżej
    oceniasz komforty cyklisty nad bezpieczeństwem mojego błotnika.

    Dla mnie problemem jest chwila ruszenia korka.

> [...]
    > koledzy mandatując rowerzystów za jazdę po chodniku, bo powinni na
    > jezdni oraz polując na nich z alkomatami bo "rower to pojazd jak każdy

    Co do jazdy po chodniku, to akurat uważam, że powinna być dozwolona z
    zastrzeżeniem, ze pieszy ma pierwszeństwo i tyle. W moim rejonie
    pobudowano masę chodników wzdłuż dróg, po których w zasadzie nikt nie
    chodzi. Jeżdżą rowerzyści i nikt na to - nawet owi enigmatyczni moi
    koledzy - nie reaguje. Problemem raczej są rowerzyści, którzy pomimo
    istnienia tych chodników jadą jezdnią.

    --
    Robert Tomasik