  • 1. Data: 2011-08-05 07:34:33
    Temat: Prawo do podnajmu
    Od: B <...@...pl>

    Witam,
    Stowarzyszenie wynajmuje od miasta lokal. Wg regulaminu jest
    napisane, że za zgodą miasta można podnająć nie więcej niż 50% lokalu.

    Jak się ma taki zapis i ogólnie przepisy o podnajmie do udostępnienia
    lokalu na godziny?
    W godzinach od rana do 15 to się raczej nic w lokalu stowarzyszenia nie
    dzieje. A w tym czasie mogłaby jakaś firma kozystać i oczywiście płacić
    stowarzyszeniu.

    B.

  • 2. Data: 2011-08-05 08:09:18
    Temat: Re: Prawo do podnajmu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-05 09:34, B wrote:
    > Jak się ma taki zapis i ogólnie przepisy o podnajmie do udostępnienia
    > lokalu na godziny?

    To musi mieć coś wspólnego z definicją czasoprzestrzeni używaną we
    wojsku: "kopcie szeregowy od tego miejsca do południa".

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-08-05 10:51:37
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 05.08.2011 10:09, Piotrek pisze:

    > To musi mieć coś wspólnego z definicją czasoprzestrzeni używaną we
    > wojsku: "kopcie szeregowy od tego miejsca do południa".

    Dowcip może i śmieszny. Ale problem już raczej nie, bo czy wynajęcie na
    8h/dobę jest wynajęciem 1/3 powierzchni, czy nie?
    a czy jak wynajmę 20h/dobę to przekroczę narzucony limit, czy nie?
    i czy w ogóle muszę się pytać o zgodę właściciela w takiej sytuacji czy nie?

    B.

  • 4. Data: 2011-08-05 11:16:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2011 12:51), B wrote:

    > Dowcip może i śmieszny. Ale problem już raczej nie, bo czy wynajęcie na
    > 8h/dobę jest wynajęciem 1/3 powierzchni, czy nie?

    Wg mnie nie, wg mnie jest to wynajęcie całej powierzchni na 1/3 czasu.

    A co stoi na przeszkodzie żeby wynająć te 1/3 powierzchni lokalu?

    p. m.

  • 5. Data: 2011-08-05 13:06:42
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 05.08.2011 13:16, mvoicem pisze:

    > Wg mnie nie, wg mnie jest to wynajęcie całej powierzchni na 1/3 czasu.
    >
    > A co stoi na przeszkodzie żeby wynająć te 1/3 powierzchni lokalu?

    Głównie to, że już jakaś część lokalu jest podnajęta. I na ten podnajem
    jest już uzyskana zgoda.
    Jednak też chciałbym znaleźć dla stowarzyszenia bardziej efektywne
    wykorzystanie lokalu.
    Wynajęcie całej powierzchni na 8h, w których lokalu nie użytkuje
    stowarzyszenie jest bardziej korzystne niż wynajęcie 1/3 lokalu na całe 24h.

    Są firmy które potrzebują np. lokalu na kilka godzin. Ale jak z każdym
    byśmy musieli biegać o zgodę, to nie ma to sensu.

    B.

  • 6. Data: 2011-08-05 13:13:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-05 12:51, B wrote:
    > Dowcip może i śmieszny. Ale problem już raczej nie, bo czy wynajęcie na
    > 8h/dobę jest wynajęciem 1/3 powierzchni, czy nie?

    No rzecież powierzchnia jest mierzona w metrach kwadratowych a nie w
    godzinach. Tak więc odpowiedź jest raczej oczywista.

    > a czy jak wynajmę 20h/dobę to przekroczę narzucony limit, czy nie?
    > i czy w ogóle muszę się pytać o zgodę właściciela w takiej sytuacji czy
    > nie?

    O zgodę musisz zapytać w każdym przypadku. Jak sam napisałeś masz to
    zapisane w umowie.

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-08-05 15:08:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2011 15:06), B wrote:

> [...]
    >
    > Są firmy które potrzebują np. lokalu na kilka godzin. Ale jak z każdym
    > byśmy musieli biegać o zgodę, to nie ma to sensu.

    To wynajmijcie 1/3 lokalu na kilka godzin, jednocześnie dajcie do
    zrozumienia że jak wyjdą poza umówione 1/3 powierzchni, to nikt o to
    kotów darł nie będzie.

    Wg mnie jest to jedyne wyjście.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-08-05 15:31:31
    Od: " ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A ile wysokości ma ten lokal?
    Wynajmij dolne 50%.
    Albo górne, jeśli wolisz.

    -----

  • 9. Data: 2011-08-05 15:46:12
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-08-05 17:31, ąćęłńóśźż. pisze:
    > A ile wysokości ma ten lokal?
    > Wynajmij dolne 50%.
    > Albo górne, jeśli wolisz.

    Trochę sobie żartujemy. Pewno nie chyci.
    Bo wtedy okaże się, że tak wynajęte pomieszczenie nie nadaje się do
    przebywania ludzi ze względu na niewystarczającą wysokość.

    Ale ogólnie parę pomysłów w tym wątku mi się podoba. Na kretyństwo
    tfurców "prawa" należy odpowiadać gestem Kozakiewicza.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2011-08-05 22:22:17
    Od: <s...@a...pl>

    > Na kretyństwo tfurców "prawa" należy odpowiadać gestem Kozakiewicza.

    Tylko tu mówimy o umowie, nie o prawie. A umowę autor pytania zapewne
    podpisał dobrowolnie.