  • 1. Data: 2007-02-15 18:48:24
    Temat: Prawo do nieruchomości: bez wymeldowania, bez umowy
    Od: B...@g...com

    Na Nieruchomości N (działka z domem) ustanowiona jest w latach
    osiemdziesiątych współwłasność Brata i Siostry. W latach
    dziewięćdziesiątych Siostra jest zameldowana w N i mieszka w N; w
    końcu jednak wychodzi za mąż i wyprowadza się za granicę (ale nie
    wymeldowuje się!).
    Niedługo później do N wprowadza i zameldowuje się Brat.
    W roku 2000 współwłasność zostaje za pomocą aktu notarialnego
    zniesiona na rzecz Brata, w ten sposób, że staje się on jedynym
    właścicielem N; Siostra jest jednak cały czas (wraz z rodziną)
    zameldowana w N, przynajmniej formalnie, bo w Polsce nie mieszka. Nie
    jest też podpisana żadna umowa wynajmu między Bratem a Siostrą.
    W 2006/ 2007 Siostra ze swoim mężem dokonują (dzięki dużej dozie
    social engineeringu) w Polsce wymiany dowodów osobistych na nowe,
    czyli cały czas są zameldowani w N.

    Brat zaczyna się martwić. Czy na pewno może się w 100% czuć
    właścicielem swojej nieruchomości? Co w przypadku, kiedy będzie chciał
    ją nagle sprzedać, bo postanowi wyjechać za granicę? Co zrobić z takim
    "bagażem", czy można ich w razie potrzeby bez ich zgody wymeldować?
    Czy musi obawiać się jakiegoś "zasiedzenia"?

    Sprawa, jak sami widzicie, "rodzinna". Ciężko to załatwić, bo jednej
    strony to tylko przysługa, "my tu tylko będziemy zameldowani", a z
    drugiej być może poważny problem.

    No właśnie, czy ta sytuacja może być dla Brata problemem?

  • 2. Data: 2007-02-15 19:13:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 15 Feb 2007 10:48:24 -0800, B...@g...com napisał(a):

    > No właśnie, czy ta sytuacja może być dla Brata problemem?

    Nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-02-15 20:32:41
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    No właśnie, czy ta sytuacja może być dla Brata problemem?

    Może być dla brata problemem tylko wtedy gdy będzie chciał sprzedać
    nieruchomość.Kupujący nie będzie zachwycony "lokatorami". Odróżniaj prawo
    własności od zameldowania. Są to odrębne zagadnienia mimo, że są ze sobą
    powiązane. Weź wypis z księgi wieczystej i sprawdź wpisy aby być spokojnym.
    Licho nigdy nie śpi. Jeśli figurujesz jako jedyny właściciel nie ma
    możliwości sprzedaży nieruchomości.

    grzech

  • 4. Data: 2007-02-19 14:03:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Feb 2007, scream wrote:

    > Nie.

    Oj, ja bym np. takiego domu nie chciał kupić...

    pzdr, Gotfryd