  • 31. Data: 2010-06-14 09:56:54
    Temat: Re: Prawo do mieszkania
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Cze, 11:51, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > VoyteG pisze:
    >

    > Eeeemmmm.... Lokator jest matką zmarłego właściciela, ale nie ma co do
    > tego pewności??
    >
    > Weź pisz jaśniej.

    Matka osoby podajacej sie za wlasciciela wedlug slow tej osoby,
    zaczela mieszkac w tym miejscu.

    > Jakie? I którego? Aktualnego? Zmarłego?

    Wobec aktualnego. Nie chce wnikac w detale tych spraw, bo watek
    ucieknie w tamta strone.

    > Trudno, żeby osoba mieszkająca w danym lokalu nie była lokatorem....

    A nie moze przebywac tam bezprawnie? Ponizej pisales cos o
    wlamywaczu...

    > Ale jesteś włamywaczem. Nie dostrzegasz różnicy pomiędzy zamieszkaniem
    > za zgodą osoby uprawnionej a włamaniem?

    Skad wiadomo, ze ktokolwiek wyrazil zgode?

  • 32. Data: 2010-06-14 09:57:56
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Cze, 11:32, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Pogoogluje później, bo to był artykuł w gazecie. Jak znajdę, to dam znać.

    A masz pomysl, jak ustalic czy osoby zamieszkujace nie byly tam
    zameldowane za czasow Gomułki?

  • 33. Data: 2010-06-14 10:12:13
    Od: Jan <j...@w...pl>

    VoyteG pisze:

    > Gmina odpowiedziala, ze nie wie na jakiej podstawie zostali tamci
    > ludzie zameldowani, bo maja tylko dane za 5 lat, zas ci ludzie
    > mieszkaja tam ponad 30 lat
    Dos'c' nietypowa odpowiedz'...
    Komu w takim razie p?aca; czynsz i na jakiej podstawie?

  • 34. Data: 2010-06-14 10:19:08
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Cze, 12:12, Jan <j...@w...pl> wrote:
    > VoyteG pisze:> On 14 Cze, 11:32, Jan <j...@w...pl> wrote:

    > Dos'c' nietypowa odpowiedz'...
    > Komu w takim razie p?aca; czynsz i na jakiej podstawie?

    Właśnie to właściciel chciałby ustalić...
    Dowiedział sie jedynie, ze wujek z dalszej rodziny pobieral czynsz w
    wysokosci ok 80 zl i nie wiecej , bo "lokatorow wsadzila tam Komuna"
    Wujek ten wiecej nic nie wie i nie ma dokumentów.

    W tej sytuacji jak ma nowy wlasciciel ustalic to wszystko. Moze masz
    jakis pomysl?

  • 35. Data: 2010-06-14 10:40:26
    Od: Jan <j...@w...pl>

    VoyteG pisze:

    > A masz pomysl, jak ustalic czy osoby zamieszkujace nie byly tam
    > zameldowane za czasow Gomułki?
    Wydaje mi się, że zameldowanie jest o tyle istotne, o ile ma wpływ na
    sytuację lokatora; może wynikać np. z tzw. opieki, gdzie zainteresowany
    m.in. uzyskiwał prawo do stałego meldunku. W tym np. wypadku, po śmierci
    najemcy, tytuł prawny lokatora wygasał. Może mieć znaczenie np. przy
    stanie opisanym w art. 30 ustawy o ochronie praw lokat., gdzie brak
    tytułu prawnego był zdecydowanie korzystniejszy i prowadził wprost do
    prawa do lokalu. Ale nie przychodzi mi do głowy istotny związek z latami
    60-tymi. Możesz rozjaśnić?

  • 36. Data: 2010-06-14 11:03:52
    Od: Jan <j...@w...pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > Wujek ten wiecej nic nie wie i nie ma dokumentów.
    >
    > W tej sytuacji jak ma nowy wlasciciel ustalic to wszystko. Moze masz
    Uważam, że w tej sytuacji, właściciel powinien wysłać do lokatora pismo,
    w którym przedstawia swój tytuł prawny i na nowo reguluje stosunki
    najmu. Ustalenie czynszu na poziomie rynkowym może załatwiać sprawę, lub
    w przypadku niepłacenia zaproponowanych stawek, uzyskania podstaw do
    eksmisji. Poza tym, pismo przerywa bieg zasiedzenia (w razie czego).

  • 37. Data: 2010-06-14 11:36:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > - Podstawa eksmisji m.in.: lokator jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub
    > innych opłat za używanie lokalu co najmniej za trzy pełne okresy płatności
    > pomimo uprzedzenia go na piśmie o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego
    > i wyznaczenia dodatkowego, miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i
    > bieżących należności.

    brawo jasiu, ale aby do tej eksmisji doszlo, najpierw musi byc sprawa
    zakonczona wyrokiem, wyrok do komornika, a komornik eksmituje tylko do
    lokalu zastepczego, gmina na 99% odpowie ze go nie ma, wiec bedzie musial
    sam mu taki lokal zastepczy skolowac, bledne kolo jednym slowem i kupa
    zmarnowanych pieniedzy, czasu i nerwow

  • 38. Data: 2010-06-14 11:39:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > I brzmiała ona "możesz jeszcze mieszkać". Z dniem śmierci została
    > rozwiązana.

    "Kwaterunek" to tez jest umowa? Nawet jesli, to z panstwem/gmina i
    smierc wlasciciela nic tu nie zmienia. A mam glebokie podejrzenia, ze
    ten lokator to z kwaterunku wlasnie...

    MJ

  • 39. Data: 2010-06-14 12:02:42
    Od: Jan <j...@w...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > musial sam mu taki lokal zastepczy skolowac, bledne kolo jednym slowem i
    > kupa zmarnowanych pieniedzy, czasu i nerwow
    Nie eksmituje się "na bruk" w szczególnych wypadkach, więc nie
    przesadzaj. Nie powiedziałem, że to potrwa tydzień, ale jest to lepsze
    rozwiązanie od biadolenia.

  • 40. Data: 2010-06-14 12:29:44
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Cze, 12:40, Jan <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tytułu prawnego był zdecydowanie korzystniejszy i prowadził wprost do
    > prawa do lokalu. Ale nie przychodzi mi do głowy istotny związek z latami

    Zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie praw lokat, obowiązek zapewnienia
    lokalu ma Gmina, o ile był to czynsz regulowany.
    Podobno w latach 60-tych prywatni właściciele dostawali lokatorów z
    urzędu i stąd poszukiwania w tym kierunku.