  • 71. Data: 2009-03-28 11:34:30
    Temat: Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o pracę
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 10:17:55 +0100, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    Spędzasz urlop podłączony do sieci PKP Informatyka Sp. z o.o.?

    inetnum: 213.199.252.96 - 213.199.252.127
    netname: PL-PKP-INFORMATYKA
    descr: PKP Informatyka sp. z o.o.
    country: PL

    Dziwne.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 72. Data: 2009-03-28 13:10:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 10:28:46 -0700 (PDT), KRZYZAK napisał(a):

    > Ale ten pracownik nie byl w knajpie na przeciwko tylko w firmie i
    > robil program na polecenie szefa.

    Jeżeli robił na polecenie szefa to owszem. Ale jeżeli robił to dla siebie
    żeby mu się łatwiej pracowało ja piszę dużo skryptów, które mi ułatwiają
    pracę i nigdy ich nie przekazuję pracodawcy, co najwyżej dzielę się z
    kolegami. Nawiązuję do tego co napisał Grzesiek:
    "Jeśli program został napisany przez pracownika jedynie w celu usprawnienia
    pracy na stanowisku to raczej jest on własnością pracownika."

    Czyli szef mówi "zrób mi raport w XLS z przychodów", pracownik pisze sobie
    procedurkę w PL/SQL która mu ściąga dane, potem je wkleja do XLS'a i
    wysyła. Za miesiąc szef chce tego samego, pracownik puszcza procedurkę,
    wkleja dane do XLS, wysyła a potem idzie na kawę do sekretariatu bo
    zaoszczędził dużo czasu. No i teraz czy ta procedurka jest własnością
    pracodawcy czy nie? Jej napisanie nie należało do obowiązków
    pracownika, nie dostał takiego polecenia, szef nawet o tym nie wie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 73. Data: 2009-03-28 14:35:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.03.2009 Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > pracodawcy czy nie? Jej napisanie nie należało do obowiązków
    > pracownika, nie dostał takiego polecenia, szef nawet o tym nie wie.

    Przy założeniu, że pracownik jest robotem z pewną ograniczoną autonomią,
    to masz MZ rację.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2009-03-28 20:11:39
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 12:34:30 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

    > Dziwne.

    A co w tym dziwnego? Od 10 lat tak spedzam urlopy. Jaki to ma zwiazek z
    tematem?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 75. Data: 2009-03-28 20:17:08
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 14:10:44 +0100, Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > żeby mu się łatwiej pracowało ja piszę dużo skryptów, które mi ułatwiają
    > pracę i nigdy ich nie przekazuję pracodawcy, co najwyżej dzielę się z

    Ja tez mam cale mnostwo takich skryptow, rowniez ich nikomu nie przekazuje,
    ale jak bede opuszczal stanowisko to ich nie wykasuje, tylko przekaze
    nastepcy. Rowniez te, ktore zrobilem wieczorem w domu pod wplywem impulsu.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 76. Data: 2009-03-28 22:07:44
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 21:11:39 +0100, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > A co w tym dziwnego? Od 10 lat tak spedzam urlopy. Jaki to ma zwiazek z
    > tematem?

    Albo masz lekko licząc ze sto dni urlopu w roku: http://tiny.pl/b66l , albo
    piszesz to w godzinach pracy ze służbowego kompa. Co jest szalenie
    interesujące w świetle tego cytatu:

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 77. Data: 2009-03-29 08:44:12
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 21:17:08 +0100, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

> [...]
    > ale jak bede opuszczal stanowisko to ich nie wykasuje, tylko przekaze
    > nastepcy. Rowniez te, ktore zrobilem wieczorem w domu pod wplywem impulsu.

    U mnie mają zbyt krótki żywot - wymieniamy się tylko z kolegami
    na bieżąco, potem idą w zapomnienie. Druga sprawa że to są skrypty
    "quick&dirty" więc nie wezmę odpowiedzialności za przekazanie ich
    komuś kogo nie znam i nie wiem czy potrafi je użyć. To co piszę
    oficjalnie podlega ostrym standardom - i zanim wrzucę do firmowego
    repozytorium to przechodzi przez audyt. Moja firma wyraźnie dzieli
    to co piszę oficjalnie od tego co piszę "sobie".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 78. Data: 2009-03-29 08:52:58
    Temat: Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o prac
    Od: "Marcin" <t...@f...pl>

    Dnia 2009-03-27 Krystian Zaczyk napisał:

    > To nie dowód. Chyba, że w tej binarce na ekranie powitalnym autor stwierdza
    > powyższe ;-)

    W programie jest informacja 'About', że to ja jestem jego autorem i nie ma tam
    ani logo firmy, ani nawet nazwa firmy nie występuje:)

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin

  • 79. Data: 2009-03-30 22:12:17
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Krystian Zaczyk napisał:

    > http://prawopracy.fr.pl/8.php

    Czyli tak jak napisałem w wielkim skrócie :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz