  • 41. Data: 2009-07-10 15:29:30
    Temat: Re: Prawo do bezpłatnej nauki, a opłaty rekrutacyjne na państwowych uczelniach
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

    > A może CKE każdemu kto zdał maturę, powinno dołączać do świadectwa dojrzałości
    > np kilka tokenów? - sprawa rozwiązana.

    No i wymysliles cos co juz jest od dawna "w planach". Kupon edukacyjny.
    Tylko jakos przejsc przez sejm nie moze, bo "nauka jest bezpłatna".

  • 42. Data: 2009-07-10 15:31:33
    Od: r...@m...com

    > No i wymysliles cos co juz jest od dawna "w planach". Kupon edukacyjny.
    > Tylko jakos przejsc przez sejm nie moze, bo "nauka jest bezpłatna".

    A kto powiedział że ów kupon ma być odpłatny?

  • 43. Data: 2009-07-10 15:31:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > No ja myśle. Zmarnowałbyś tylko 5 lat.

    Nie badz taki okrutny ;)
    Facet jest nabuzowany matura, swiat ma u stop,
    a tu takie trywialne pieniezne sprawy...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 44. Data: 2009-07-10 15:33:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

    > A kto powiedział że ów kupon ma być odpłatny?

    Nie. Kupon ma być bezpłatny i ma służyć jako opłata za studia. Wowczas
    pieniądze by szły tam gdzie są chętni.
    Ale nie może, bo zapis o bezpłatnej nauce uwala wszystko.

  • 45. Data: 2009-07-10 15:34:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:
    > A to tam na uczelniach nie pracuje żadna administracja?
    > Te czynności wykonuje jakiś zespół wynajętych ludzi?
    > Uczelnia nie prowadzi rekrutacji w ramach swojej
    > normalnej działalności?

    Rekrutacja jest akcja krotkookresowa. Nie oplaca sie
    utrzymywac stalych etatow z tym zwiazanych, bo przez
    wiekszosc roku nie mialbys dla nich pracy. Wiec bierze
    sie ludzi z dziekanatow plus czesc dydaktykow i dowala
    sie im dosc nedznie platne nadgodziny. Z tego co wiem,
    wiekszosc broni sie rekami i nogami przed tym 'wyroznieniem'.

    Dla administracji to dodatkowa robota po godzinach,
    a dla dydaktykow to zamulanie jedynego kawalka czasu
    w ciagu roku, kiedy mozna albo wreszcie isc na urlop,
    albo mozna wziac sie za jakis kawalek awansu naukowego.

    Hint: na uczelniach nie ma WAKACJI.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2009-07-10 15:37:37
    Od: r...@m...com

    > Nie. Kupon ma być bezpłatny i ma służyć jako opłata za studia. Wowczas
    > pieniądze by szły tam gdzie są chętni.
    > Ale nie może, bo zapis o bezpłatnej nauce uwala wszystko.

    Skoro konadydat na studia nie musi ponosić kosztów to nie uwala.

    Jakoś zapis o bezpłatnej nauce nie przeszkadza w opłacie rekrutacyjnej, a
    czasem wpisowym czy innymi opłatami...

  • 47. Data: 2009-07-10 15:38:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Nie badz taki okrutny ;)
    > Facet jest nabuzowany matura, swiat ma u stop,
    > a tu takie trywialne pieniezne sprawy...

    Life is brutal.

    Im szybciej stanie na ziemi tym lepiej dla niego.
    Po za tym niezle zaczyna. Ciekawe, ktory profesor go uwali na egzaminie,
    tak dla zasady.

  • 48. Data: 2009-07-10 15:40:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

    > A może CKE każdemu kto zdał maturę, powinno dołączać do świadectwa dojrzałości
    > np kilka tokenów? - sprawa rozwiązana.

    Tym co się na studia nie wybierają też?
    Ciekawe po ile by chodziły na allegro.

  • 49. Data: 2009-07-10 15:42:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    r...@m...com napisal:
    > A kto powiedział że ów kupon ma być odpłatny?

    Bo nie ma darmowych obiadow. Za budynek, jego eksploatacje
    i prace obslugi (administracja+dydaktycy) ktos zaplacic musi.
    I bedzie to albo student, albo podatnicy. NIGDY nie ma darmowej
    nauki. Co najwyzej ty nie placisz, ale placa inni.
    A potem ci inni zostaja z kosztami, a ty radosnie wyfruwasz
    w swiat. No wiec najwyzsze czas zniesc ta patologie dofinansowywania
    kadr dla Zachodu. Umowa cywilno-prawna, ze zaplacisz tyle a tyle
    podatku dochodowego w kraju, albo wyfruwasz, ale wtedy zostajesz
    z dlugiem, ktory moze byc scigany. Teraz pasuje?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 50. Data: 2009-07-10 15:44:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

    > Skoro konadydat na studia nie musi ponosić kosztów to nie uwala.

    Bon miał być formą odpłatności za studia. Nie da sie.

    > Jakoś zapis o bezpłatnej nauce nie przeszkadza w opłacie rekrutacyjnej, a
    > czasem wpisowym czy innymi opłatami...

    rekrutacja to nie studia, dotyczy tez tych co studiowac nie beda.
    opłatami za "nienaukę". Zreszta czesciowa odplatnosc juz jest.