  • 11. Data: 2006-08-01 21:47:04
    Temat: Prawo czy bezprawie aukcji internetowych bylo Re: prawo aukcji internetowych
    Od: "Darius" <d...@y...ie>

    Zwracanie, mozliwosc zwracania wylicytowanych i dostarczonych artykulow
    powinna byc standardem na Allegro, szczegolnie gdy odpis nie jest
    pelnym, dokladny, zgodny.
    Nadeslany towar zawiera wady ukryte, wady rzeczy i w jakimkolwiek
    stopniu nie jest towarem z opisu.

    W koncu dlaczego ryzyko ma ponosic kupujacy z sprzedajacy ma byc
    wylaczony z wszelakiej odpowiedzialnosci.
    Na terenie Unii mozna oddac towar w hipermarkecie nawet do 2 lat, bez
    podwania przyczyny i to jest standard.

    Na Allegro ktos oferuje z daleka towar uzywany, o zroznicowanym stopniu
    uzywania, zuzycia, wad, uszkodzen i zrozumiale jest , ze bez
    bezposredniego obejrzenia towaru, podlaczenia, nie mozna przez zdjecie
    wiecej sie dowiedziec niz same ogolniki.

    Dodatkowo sprzedajacy sa cwani i nie odpowiadaja na zadane pytania
    przed aukcja.
    Albo odpowiedzi sa nie na temat.
    Np. sprzedajacy podaje miejscowosc, unika odbioru bezposredniego (moze
    czy nie), bezposredniej platnosci, a chce wysylac uzywany towar z innej
    miejscowosci, jakkolwiek tam nie mieszka.

    Nie wyraza takze zgody na odbior, obejrzenie towaru w tej innej
    miejscowosci.
    Znaczy ze kreci i kombinuje.
    Alle czy Allegro takie praktyki akceptuje, toleruje ?

    Co daje skarga do Allegro na takie praktyki sprzedajacego ?

    jest formularz, mozna zaznaczyc opcje.
    Pol godziny pracownik Allegro mi odpowiadal ze jak wysle ten formularz
    to mi odpowiedza na e-mail, nie wiedzac, ze ten formularz nie zawiera
    pola na wpisanie adresu e-mail
    (to jest formularz : Zglos naruszenie zasad).
    i moze go wypelnic osoba, ktora nie ma adresu e-mail.

    Ryzyko ryzykiem, ale niech tez sprzedajacy ryzykuje, albo pozostaje
    uczciwy od czasu do czasu.

    Darius

  • 12. Data: 2006-08-02 01:33:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Darius napisał(a):

> [...]
    > pelnym, dokladny, zgodny.
    > Nadeslany towar zawiera wady ukryte, wady rzeczy i w jakimkolwiek

    Czekaj, czekaj... Chyba przegapiłem jakiś przepis nakazujący przymusowo
    dokonywać zakupów na allegro?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 13. Data: 2006-08-02 03:47:30
    Od: Boczkowski <b...@g...dot.pl>

    Dnia 1 sie o godzinie 23:47, na pl.soc.prawo, Darius napisał(a):

    > Zwracanie, mozliwosc zwracania wylicytowanych i dostarczonych artykulow
    > powinna byc standardem na Allegro, szczegolnie gdy odpis nie jest

    Odpis czego?

    > W koncu dlaczego ryzyko ma ponosic kupujacy z sprzedajacy ma byc
    > wylaczony z wszelakiej odpowiedzialnosci.

    Po czym to wnosisz?

    > Na terenie Unii mozna oddac towar w hipermarkecie nawet do 2 lat, bez
    > podwania przyczyny i to jest standard.

    <SZOK> Gdzie tak jest?
    Rozumiesz że podasz, wskażesz podstawę

> [...]
    > bezposredniego obejrzenia towaru, podlaczenia, nie mozna przez zdjecie
    > wiecej sie dowiedziec niz same ogolniki.

    Na bazarze, targu masz możliwości *pełnego* przetestowania danego
    przedmiotu/rzeczy?

    > Dodatkowo sprzedajacy sa cwani i nie odpowiadaja na zadane pytania
    > przed aukcja.
    > Albo odpowiedzi sa nie na temat.

    Coś mi się wydaje że ktoś Cię naciął na Allegro i sie teraz motasz.
    Szukasz tutaj zrozumienia?

    > Np. sprzedajacy podaje miejscowosc, unika odbioru bezposredniego

    A po co ma oglądać jakiegoś smrodka, który nie wiadomo cz zażywa kąpieli?
    Może ma brudne i śmierdzące skarpetki oraz lata za nim stado much.

    > (moze czy nie), bezposredniej platnosci, a chce wysylac uzywany towar z innej
    > miejscowosci, jakkolwiek tam nie mieszka.

    Ty masz chyba ptoka !!

> [...]
    > i moze go wypelnic osoba, ktora nie ma adresu e-mail.
    >
    > Ryzyko ryzykiem, ale niech tez sprzedajacy ryzykuje, albo pozostaje

    Idż do kibelka i sobie ulżyj - bo pleciesz jak potłuczozny.

  • 14. Data: 2006-08-02 07:15:55
    Od: w...@p...onet.pl

    > Na terenie Unii mozna oddac towar w hipermarkecie nawet do 2 lat, bez
    > podwania przyczyny i to jest standard.

    ROTFL! ;_) zyc nie umierac jednym slowem...i wymieniac tylko telewizory, pralki,
    audio etc co jakies 1,9 roku ;)

    > Dodatkowo sprzedajacy sa cwani i nie odpowiadaja na zadane pytania
    > przed aukcja.

    powiedz mi, kto madry robi na allegro jakies "powazniejsze zakupy"? ;)

    > Co daje skarga do Allegro na takie praktyki sprzedajacego ?

    true, w zasadzie to chyba nic, poza ewentualnym zablokowaniem konta. Nawet jesli
    sprawa trafi do prokuratury - znikoma szkodliwosc czynu...

    tak, jesli kupiles go od "przedsiebiorcy".

    pozdrawiam
    d.

  • 15. Data: 2006-08-02 07:22:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > tak, jesli kupiles go od "przedsiebiorcy".

    pod warunkiem że nie kupił na licytacji

    KG

  • 16. Data: 2006-08-02 07:28:29
    Od: w...@p...onet.pl

    > pod warunkiem że nie kupił na licytacji

    bo?

    d.

  • 17. Data: 2006-08-02 07:40:45
    Od: w...@p...onet.pl

    > bo?

    ok juz mam, faktycznie. art. 16ust.1pkt10...choc komentarz do tej j.red. jest
    cieniutki

    btw. gdzie znajde definicje aukcji badz licytacji?
    pozdrawiam
    d.

  • 18. Data: 2006-08-02 07:41:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > bo?

    art.16 ust. 1 pkt 10 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...)

    KG

  • 19. Data: 2006-08-02 07:41:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 1 Aug 2006 14:47:04 -0700, Darius napisał(a):

    > Na terenie Unii mozna oddac towar w hipermarkecie nawet do 2 lat, bez
    > podwania przyczyny i to jest standard.

    Gdzie? Ktoś Ci głupot naopowiadał.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2006-08-02 07:45:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    w...@p...onet.pl napisał(a):
    > btw. gdzie znajde definicje aukcji badz licytacji?

    art.70[1] i nast kc

    KG