  • 11. Data: 2009-12-02 18:00:46
    Temat: Re: Prawa autorskie do Straussa
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    > To kto jest np. wlascicielem tego:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3vng_P9qTtw
    > i wielu innych tego typu nagran? Wykonawca utworu, czyten, ktory to nagral?
    > Bo jesli ten, ktory to nagral, to moge sobie takze nagrac program z TV lub radia
    > albo z Internetu i go wpuscic na youtube? Co za roznica czy nagrywam z estrady w
    > lesie czy z TV?

    wiec tak
    A p jarocka ma prawo do skomponowanej przez siebie pisenki, a wiec nie mozesz
    wziac tych slow czy nut i napisac ze sa Twoje
    B Ty masz prawo do dziela jakim bylo utrwalenie tego wystepu na nosniku
    magnetycznym/cyfrowym etc, krotko mowiac mozesz napisac ze Ty to wlasno reczeni
    nagrales i jezeli ktos to skopiuje i bedzie np sprzedawal mozesz dochodzic
    swoich praw

    wazna rzecz: to nagranie bylo wykonane publicznie na zywo, bez zakazu
    nagrywania, tego typu nagrania jakie pokazujesz, nie naruszaja praw wykonawcow
    do ich utworow, inaczej doprowadziloby to do sytucji ze nie mozna fotografowac
    np. gwiazd na koncertach, co jak wiemy jest absurdem

  • 12. Data: 2009-12-02 18:04:01
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > do ich utworow, inaczej doprowadziloby to do sytucji ze nie mozna fotografowac
    > np. gwiazd na koncertach, co jak wiemy jest absurdem

    dodam ze nie mozesz tego nagrania sprzedawac jako koncert p Jarockiej, bo wtedy
    musialbys odpalic jej tantiemy

  • 13. Data: 2009-12-02 18:16:45
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > do ich utworow, inaczej doprowadziloby to do sytucji ze nie mozna fotografowac
    > np. gwiazd na koncertach, co jak wiemy jest absurdem

    Oczywiscie, ze mozna fotografowac, ale pytanie, czy mozna to potem publikowac?
    Wobec tego, czy moge np. zrobic tak, ze puszcze sobie nagranie Straussa dostepne
    w Internecie i nagram je z glosnikow? Przeciez to nagranie z Internetu jest
    ogolnodostepne, a to co ja nagram jest moim dzielem. Czy tak?

  • 14. Data: 2009-12-02 18:24:36
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Albo kto jest wlascicielem tego clipu:
    http://www.youtube.com/watch?v=4Tlh0a9CtkA
    zakladajac, ze autor zrobil tylko zdjecia, natomiast muzyke sciagnal z sieci
    albo z plyty i podlozyl pod zdjecia? Naruszyl prawa autorskie do muzyki?
    Zaznaczam, ze nie czepiam sie tego konktetnego clipu, biore go tylko jako przyklad.

  • 15. Data: 2009-12-02 18:55:57
    Temat: Prawo cytatu
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Znalazlem cos takiego:
    "Można bez zgody autora przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość
    urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, lecz trzeba podać
    autora i dzieło. Jest to tzw. prawo cytatu, ktore brzmi:
    Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki
    rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym
    wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości."

    A to chyba ozancza, ze jesli w moim clipie zamieszcze fargment np. nagrania
    Straussa, to wolno mi to zrobic?

  • 16. Data: 2009-12-02 20:11:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-02, Krzysztof <s...@p...onet.pl> wrote:
    > wazna rzecz: to nagranie bylo wykonane publicznie na zywo, bez zakazu
    > nagrywania, tego typu nagrania jakie pokazujesz, nie naruszaja praw wykonawcow

    Jakie znaczenie ma brak zakazu nagrywania?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2009-12-02 20:13:07
    Temat: Re: Prawo cytatu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    adam wrote:
> [...]
    >
    > A to chyba ozancza, ze jesli w moim clipie zamieszcze fargment np. nagrania

    to zalezy do czego to nagranie chcesz uzyc.
    istotna tkwi w "w zakresie uzasadnionym ..."

  • 18. Data: 2009-12-02 23:28:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > do ich utworow, inaczej doprowadziloby to do sytucji ze nie mozna fotografowac
    > np. gwiazd na koncertach, co jak wiemy jest absurdem

    Bądź łaskaw zauważyć różnicę pomiędzy zdjęciem, a nagraniem koncertu.
    Nagrywanie jest dozwolone tylko do własnego użytku osobistego, a nie do
    publikacji na Ty Trąbach czy gdzie indziej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2009-12-03 09:12:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to chyba ozancza, ze jesli w moim clipie zamieszcze fargment np.
    > nagrania
    > Straussa, to wolno mi to zrobic?

    Najlepiej jeszcze, jakby to nagranie pochodzilo z fortepianu czy keyborda,
    na ktorym to Ty bys ten utwor wykonal. No wtedy to juz nikt by si enie
    przyczepil.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-12-03 15:02:47
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    > Bądź łaskaw zauważyć różnicę pomiędzy zdjęciem, a nagraniem koncertu.
    > Nagrywanie jest dozwolone tylko do własnego użytku osobistego, a nie do
    > publikacji na Ty Trąbach czy gdzie indziej.

    zauwazam, dlatego napisalem w moim nastepnym poscie ze proba publikowania
    takiego dziela np w celach zarobkowych (a wiec motyw wykorzystania dziela bez
    zgody tworcy) pociaga za soba koniecznosc np zaplaty wykonawcy jakiejs kwoty -
    tantiem

    innymi slowy samo nagranie jako material audio-wizualny, a wiec okreslony
    sposob nagrania koncertu, nalezy do nagrywajacego, wiec p Jarocka nie jest
    autorem zdjec a p.Fotograf autorem piosenek i muzyki