  • 21. Data: 2009-12-08 23:00:31
    Temat: Re: Prawo autorskie staje się najbardziej represyjnym i totalitarnym prawem świata
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Jeśli doliczymy abonament to trzy.
    > Dwa razy płacisz Ty i raz nadawca.

    Prawda - powiedzmy to głośno jeszcze raz:

    Nadawca płaci ZAIKS opłaty za każdy emitowany utwór !!!! Prawo autorsie
    zostaje opłacone!

    To dlaczego puszczając radio w sklepie - te opłacone przez stacje dla
    publicznej emisji nagrania -
    trzeba ZAIKSowi opłacać jeszcze raz?

    A może klient też powinien opłacać indywidualnie ZAIKSowi abonament, bo
    chodząc po sklepach
    słucha uszami czasem muzyki?

  • 22. Data: 2009-12-08 23:14:54
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-08 23:32, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie, to dziennikarze piszą bzdury. Ciekawe, czy ktokolwiek poszedł do
    > więzienia za nagranie nawet całęgo filmu w kinie i jego opublikowanie w
    > sieci - o kilkuminutowej migawce nie wspominając litościwie.

    "Noc spędziła już w areszcie podejrzana o próbę nagrania filmu w celu
    rozpowszechniania w sieci jego nielegalnych kopii."
    Jak rozumiem areszt to nie więzienie ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-12-08 23:28:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-08, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:
    > "Noc spędziła już w areszcie podejrzana o próbę nagrania filmu w celu
    > rozpowszechniania w sieci jego nielegalnych kopii."
    > Jak rozumiem areszt to nie więzienie ?
    >:-)

    Mówimy o normalnych przypadkach. Za jej areszt amerykańscy podatnicy
    pewnie nieźle w ostatecznym rozrachunku zapłacą.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2009-12-09 00:20:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2009, grzeda wrote:

    > Tak przy okazji. Zebym mogl miec wlaczone radio w knajpie musze podpisac
    > umowe z ZAIKSem. Tresc umowy jest nienegocjowalna - z gory narzucona przez
    > ZAIKS. Czy tresc tej umowy jest w jakis sposob odgornie regulowana, czy to
    > ZAIKS uklada ja tresc? Pytam bo w tresci tej umowy ZAIKS nie zobowiazuje sie
    > praktycznie do niczego.

    Podstaw sobie zamiast "ZAIKS" tekst "jakiś wielki producent
    oprogramowania", zamiast jednorazowej licencji przyjmij
    opłatę za wydzierżawienie (bywały stosowane) i mamy
    "odpowiedni" - nomen omen - obraz (też "utwór" znaczy).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-12-09 08:34:09
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > opłatę za wydzierżawienie (bywały stosowane) i mamy
    > "odpowiedni" - nomen omen - obraz (też "utwór" znaczy).

    Tylko, ze ZAIKS nie ma konkurencji. Zadnej.

    pozdr
    PG

  • 26. Data: 2009-12-09 08:53:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-09 00:28, Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Mówimy o normalnych przypadkach. Za jej areszt amerykańscy podatnicy
    > pewnie nieźle w ostatecznym rozrachunku zapłacą.

    Pewnie nie.
    I zostaje pytanie czy aby na pewno to co jest normalne dla
    naszego prawa jest tez normalne dla prawa UE i innych krajów
    w tym i USA ? Ja mam wrażenie że nie.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-12-09 10:00:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 00:46:08 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Stratę potencjalnego zysku?! nie chciałbym w Twoim świecie przejść
    > obojętnie koło reklamy :/

    Zacznij sprzedawać na allegro chińskie buty z logo Nike i potem powiedz
    prawnikom Nike, żeby się odczepili, bo przecież nie ponieśli żadnej
    konkretnej straty ;-)
    Nie wszystko da się sprowadzić do konkretnych wartości. A że koncerny
    ustawiają prawo bardziej w swoją stronę... no cóż - prawo silniejszego.

    Henry

  • 28. Data: 2009-12-09 10:06:16
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 00:00:31 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > To dlaczego puszczając radio w sklepie - te opłacone przez stacje dla
    > publicznej emisji nagrania -
    > trzeba ZAIKSowi opłacać jeszcze raz?

    Nie jeszcze raz, tylko trzeba dopłacić za możliwość odtwarzania
    publicznego. Coś jak progi podatkowe... ;-)

    Henry

  • 29. Data: 2009-12-09 16:07:23
    Od: r...@m...com

    > Tak przy okazji. Zebym mogl miec wlaczone radio w knajpie musze podpisac
    > umowe z ZAIKSem.

    A to nie jest przypadkiem tak, że dotyczy to radia w sensie fizycznego
    odbiornika fal radiowych, a radia z internetu nie?

  • 30. Data: 2009-12-09 18:23:04
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > To źle że mają kasę z tego co sami wyprodukowali i nie chcą
    > oddać za darmo?

    Mogą trzymać zamknięte w szufladzie jak ich nie interesuje społeczny aspekt