  • 1. Data: 2007-08-13 12:08:21
    Temat: Prawo autorskie - rysunki
    Od: "Rafal" <c...@o...pl>

    Szanowni Grupowicze!

    W ramach prowadzonej działalności gospodarczej umieściłem na swojej stronie
    WWW dokument w formacie PDF zawierający ofertę a w nim kilkadziesiąt
    samodzielnie wykonanych, bardzo pracochłonnych rysunków. Nieuczciwy
    konkurent bez mojej wiedzy i zgody skopiował te rysunki i wykorzystał w
    swojej ofercie. Czy mogę dochodzić od niego odszkodowania, a jeśli tak to w
    jaki sposób?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2007-08-13 12:35:23
    Temat: Re: Prawo autorskie - rysunki
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 13, 2:08 pm, "Rafal" <c...@o...pl> wrote:
> [...]
    > swojej ofercie. Czy mogę dochodzić od niego odszkodowania, a jeśli tak to w

    Na podstawie prawa autorskiego wezwac do zapłaty za wykorzystanie
    twoich rysunków. Najlepiej przez jakas kancelarie. A jesli nie to
    poprzez sad.

  • 3. Data: 2007-08-13 17:18:35
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    SzalonyKapelusznik napisał:
    > Na podstawie prawa autorskiego wezwac do zapłaty za wykorzystanie
    > twoich rysunków. Najlepiej przez jakas kancelarie. A jesli nie to
    > poprzez sad.
    Można zażądać dowolnej ceny? Domyślam się, że nie - czym się kieruje w
    takim razie sąd, ustalając zapłatę?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 4. Data: 2007-08-13 17:34:11
    Od: "pan trawnik" <k...@N...gazeta.pl>

    argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał(a):

    > Można zażądać dowolnej ceny? Domyślam się, że nie - czym się kieruje w
    > takim razie sąd, ustalając zapłatę?

    Jesli naruszenie bylo zawinione - 2krotnosc stawek rynkowych.

    pozdrawiam
    pan trawnik

  • 5. Data: 2007-08-13 18:15:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konkurent bez mojej wiedzy i zgody skopiował te rysunki i wykorzystał w
    > swojej ofercie. Czy mogę dochodzić od niego odszkodowania, a jeśli tak to

    To jest przestępstwo ścigane na Twój wniosek.

  • 6. Data: 2007-08-13 18:54:15
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    pan trawnik napisał:
    > argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał(a):

    > Jesli naruszenie bylo zawinione - 2krotnosc stawek rynkowych.
    A jak jest ustalana stawka rynkowa - bądź co bądź - sztuki? Z ciekawości
    pytam :)

    > pozdrawiam
    > pan trawnik
    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2007-08-13 19:30:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [...]

    > To jest przestępstwo ścigane na Twój wniosek.

    Nawiasem mówiąc, to przestępstwo polegające na posiadaniu komputera
    jest ścigane z urzędu.

  • 8. Data: 2007-08-13 20:04:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Nawiasem mówiąc, to przestępstwo polegające na posiadaniu komputera
    > jest ścigane z urzędu.

    Tfu, przesadziłem. Karalne jest jedynie wytwarzanie, sprzedaż,
    udostępnianie etc. komputerów.

  • 9. Data: 2007-08-13 20:07:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > jest ścigane z urzędu.

    Tfu, przesadziłem. Karalne jest jedynie wytwarzanie, sprzedaż,
    udostępnianie etc. komputerów, nowoczesnych telefonów komórkowych
    z maszyną wirtualną Java i praktycznie wszelkich innych maszyn
    programowalnych, które są wyposażone w mikroprocesor.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-08-13 21:27:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Aug 2007, Rafal wrote:

    > konkurent bez mojej wiedzy i zgody skopiował te rysunki i wykorzystał w
    > swojej ofercie.

    Uwaga, "trudne pytanie".
    Co masz na dowód, że nie było na odwrót?

    pzdr, Gotfryd