  • 11. Data: 2005-06-02 21:30:38
    Temat: Re: Prawo autorskie - problem Wykonawcy czy Zamawiającego?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl> writes:

    [snap]

    > Oczywiscie nie jest tak, ze nie mozna sobie zmienic tekstu czy
    > podmienic zdjec tymbardziej jesli to zleceniodawca je dostarczyl
    > do umieszczenia na stronie. Natomiast modyfikacje projektu
    > graficznego juz raczej chyba podejda pod lamanie prawa autorskiego.

    ...a łatwość wykonywania modyfikacji w dziełach cyfrowych pozwala
    sądzić, że prawo autorskie jest w tej dziedzinie g* warte.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 12. Data: 2005-06-02 21:31:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> writes:

    [snap]

    > Jesli nie ma tego zawartego w umowie, domyslnie na zamawiajacego
    > przechodzi licencja na uzytkowanie
    > Ale nadal autorskie prawa majatkowe sa po stronie wykonawcy

    Taki kruczek.

  • 13. Data: 2005-06-02 23:26:52
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "immo" <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > castrol napisał(a):
    > Czy mam rozumieć, że Zamawiający nabywa prawa do własności tylko wtedy,
    > gdy jest to wyraźnie określone?
    tak - prawa autorskie majatkowe przechodza jedynie w przypadku ich
    przeniesienia na piśmie pod rygorem niewaznosci

    > Czyli nawet jeśli mam wizytówkową witrynę, to nie mogę zmienić w niej
    > numeru telefonu do biura, bo musi na to wyrazić zgodę Wykonawca?
    moim zdaniem nie jest to ingerencja w dzielo - natomiast zmiana szaty
    graficznej (np. inny kolorek, czcionka, rozmieszczenie przyciskow juz tak)
    pamietaj, ze czesc strony moze stanowic program komputerowy (ktory jest
    traktowany przez PA szczegolnie) np. skrypty

    p.
    W,

  • 14. Data: 2005-06-03 09:31:20
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w

    > Wiesz, takie pisanie o tym, że 'nie wolno już użyć tego projektu'
    > jest guano warte jeśli wziąć pod uwagę to, że większość webmasterów
    > ordynarnie zrzyna co lepsze pomysły od swoich kolegów (a nawet jeśli
    > nie ściągają, to po prostu ulegają modom).

    ale to nie jest zabronione :)
    Jest to nawet opisane w ustawie :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 15. Data: 2005-06-03 10:51:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w

    > ale to nie jest zabronione :)
    > Jest to nawet opisane w ustawie :)

    Uleganie modom czy ściąganie?

  • 16. Data: 2005-06-03 12:10:51
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Ja tam sie dokładnie na prawie nie znam ale każda witryna internetowa to
    design + treść. Treść najprawdopodobniej należy do Ciebie więc chyba
    możesz ją modyfikować. Czyli nie masz prawa zmodyfikować wyglądu i
    działania strony (bez dodatkowych umów) ale możesz zmienić jej zawartość
    (zdjęcia, teksty, nr. telefonów, baza danych itd.)

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 17. Data: 2005-06-03 14:56:20
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w

    > Uleganie modom czy ściąganie?

    inspiracja cudzym dzielem nie jest zabroniona i takie dzielo tez podlega
    prawom autorskich przeciez

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 18. Data: 2005-06-03 14:57:43
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk" <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d7phls$4s0$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > działania strony (bez dodatkowych umów) ale możesz zmienić jej zawartość
    > (zdjęcia, teksty, nr. telefonów, baza danych itd.)

    tak, jest to delikatna sprawa, bo zeby zmienic tresc na stronie to trzeba
    ingerowac w kod zrodlowy takiej witryny.

    Chyba ze zostal stworzony np jakis system zarzadzania trescia i mozna to
    robic z pozycji panela administracyjnego

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 19. Data: 2005-06-03 15:04:12
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Chyba ze zostal stworzony np jakis system zarzadzania trescia i mozna to
    > robic z pozycji panela administracyjnego

    dokladnie. firmy oferujace systemy pozwalajace na "tworzenie tresci stron"
    za pomoca kopiuj wklej w worda oferuja dwie wersje, albo zaplaci sie za caly
    system i mozna go sobie uzywac, ale nie mozna zmieniac (ewentualnie dokupic
    moduly od firmy), lub druga wersja, placic abonament za uzywanie. bez umowy
    nie mozna ingerowac w taki CMS. pozdrawiam
    pawel

  • 20. Data: 2005-06-03 18:53:23
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:
> [...]
    > ordynarnie zrzyna co lepsze pomysły od swoich kolegów (a nawet jeśli
    > nie ściągają, to po prostu ulegają modom).

    Wiesz, ja nie mam na mysli studentow robiacych stronki za 50zł, tylko
    poważne osoby zarabiajace tym na zycie.
    Uleganie modom to jedna sprawa (czasami tego wymagaja klienci), a
    zrzynanie pomyslow to druga...

    pozdrawiam,
    Przemek O.