  • 21. Data: 2006-12-14 10:32:12
    Temat: Re: Prawo autorskie, impreza plenerowa.
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 14 Dec 2006 17:58:15 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > A mi się wydaje, że właśnie intencją Ustawodawcy była ochrona zwierzyny
    > a nie zakaz fotografowania.

    Ustawa wprowadza jakby dwa poziomy ochrony. Ochronę samą przez się oraz
    ochronę "wzmożoną", czyli polegającą na tym, że nie wolno zwierząt
    obserwować i fotografować.

    To troszkę jak z wchodzeniem do lasu: ogólnie wolno, ale nie wolno
    palić ognisk itd., ale jak jest zagrożenie pożarowe to wojewoda może w
    ogóle zakazać wchodzenia do lasu. Nie tylko "w celu palenia ognisk".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2006-12-15 00:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.12.2006 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:

> [...]
    > palić ognisk itd., ale jak jest zagrożenie pożarowe to wojewoda może w
    > ogóle zakazać wchodzenia do lasu. Nie tylko "w celu palenia ognisk".

    No dobrze, ale po kiego kija Ustawodawca dodał ten nieszczęsny dopisek
    warunkujący ("fotografowanie [..] niepokojące")?

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2006-12-15 08:18:02
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Fri, 15 Dec 2006 08:50:40 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > No dobrze, ale po kiego kija Ustawodawca dodał ten nieszczęsny dopisek
    > warunkujący ("fotografowanie [..] niepokojące")?

    IMHO to wskazówka dla decydenta kiedy może wprowadzić zakaz. Może
    niefortunnie sformułowana - lepiej byłoby "w okresach kiedy niepokojenie
    zwierzyny jest szczególnie niebezpieczne" - ale ma to pewnie nas
    zabezpieczyć przed numerami jak z Szeryfem z Sherwood ;)