  • 11. Data: 2003-08-15 23:56:12
    Temat: Re: Prawo autorskie do utworu
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kubaz napisał:
    [..]
    > autorskiego? Czy takie cos kosztuje i ile? I czy na niepelnoletnia osoba
    > wydadza takie cos czy musi mi rodzic zalatwic sprawe? No i czy w razie
    > zlamania prawa utorskiego i udowodnie to komus najakie odszkodowanie moge
    > liczyc?

    Zgłoś swoje utwory do ZAIKSu, to rozwiąże ten Twój problem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 12. Data: 2003-08-16 07:41:37
    Od: Arkadesh Dreadful <a...@g...removethispart.pl>

    > aha, no i to chyba nie wypali bo przeciez moglem wyslac inna koperta a jak
    > do mnie juz przyjdzie to potem podmienic sobie plyty na jakies inne,
    > przeciez to ze moglem rozpakowac tak koperte zeby potem to zakleic aby nie
    > bylo sladu jest oczywiste

    Dlatego mowie o solidnym zapieczetowaniu. A jak juz chcesz byc 100%
    pewny to chyba mozna zlozyc w depozycie u notariusza, albo notarialnie
    opieczetowac koperte (mozna? bo nie jestem tego pewien), ale to juz
    bedzie kosztowac.

    pzdr
    Arkadesh

  • 13. Data: 2003-08-16 11:58:03
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    > pewny to chyba mozna zlozyc w depozycie u notariusza, albo notarialnie
    > opieczetowac koperte (mozna? bo nie jestem tego pewien), ale to juz

    czyli darmowego i pewnego sposobu nie ma?

    --
    kubaz / Ogar 200 '88
    gg: 927668

  • 14. Data: 2003-08-16 12:00:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kubaz napisał:
    > czyli darmowego i pewnego sposobu nie ma?

    Podałem juz pewny sposób - zgłoszenie do ZAIKSu.
    I nie jest to drogi sposób.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2003-08-16 12:40:04
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    > pewny to chyba mozna zlozyc w depozycie u notariusza, albo notarialnie
    > opieczetowac koperte (mozna? bo nie jestem tego pewien), ale to juz

    to jeszcze jedno pytanie: ilo konkretnie bedzie kosztowac zlozenie utworu u
    notariusza i czy moge zlozyc jeden utwor czy cala plyte?

    kubaz

  • 16. Data: 2003-08-16 19:37:43
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Sat, 16 Aug 2003 01:30:55 +0200, kubaz wrote:

    >w ten sposob bedziesz mial kopie z data, ktora moze
    >
    > a czy w razie czego sad potraktuje to jako wystarczajacy dowod?

    dowód na to, ze dysponowałeś tym nagraniem w tym czasie, na pewno
    i jeżeli plagiator stwierdzi, że skomponował rzecz, po tej dacie to
    zapewne proces nie będzie trudy.

    Natomiast jeżeli będzie twierdził, że on wymyślił to wcześniej, to
    będzie zabawa i dowody z obu stron będą różne, począwszy od
    świadków a skończywszy na biegłych porównujących styl tej kompozycji
    z innymi utworami powoda i pozwanego.

    Oczywiście pewną przewagę daje sytuacja w której jedna osoba dysponuje
    nośnikiem z datą pewną :), a druga tylko twierdzi, że skomponowała
    utwór wcześniej.

    Zasada jest taka, że ten kto dochodzi roszczeń musi udowodnić że są
    one zasadne. Jeżeli ty będziesz kogoś pozywał, to w większości
    przypadków ciężar dowodu będzie ciążył na tobie. Jeżeli ktoś
    pozwie ciebie, on będzie musiał dowodzić swoich roszczeń

    --
    Wojciech

  • 17. Data: 2003-08-16 20:48:18
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    > przypadków ciężar dowodu będzie ciążył na tobie. Jeżeli ktoś
    > pozwie ciebie, on będzie musiał dowodzić swoich roszczeń

    tak ale przeciez nie wiem jak bede sie staral z pakowaniem to i tak sad
    powie ze zapakowalem to tak dobrze jak juz do mnie przyszlo:( sa moze
    jeszcze inne takie sprytne sposoby bardziej pewne?

    kubaz

  • 18. Data: 2003-08-16 21:57:42
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    sob, 16 sie 2003 o 13:58 GMT kubaz napisał(a):

    > czyli darmowego i pewnego sposobu nie ma?

    Już kiedyś pisałem http://www.signet.pl/produkty/tsa1.html
    ...Znakowanie czasem
    jest bezpłatną usługą znakowania wiarygodnym czasem dowolnych plików.
    Znacznik czasu zapewnia, że dane istniały przed ich oznaczeniem oraz
    stanowi dowód, iż od tego czasu dane te nie były modyfikowane.

    Wszystko tam jest opisane, czyli utwór w dowolnej postaci elektronicznej
    (pdf z nutami, mp3, itd) oznakować czasem i nagrać na CD.

    Jak taki dowód potraktuje sąd nie wiadomo ale może nie być za wesoło.
    cytuję za http://www.signet.pl/repozytorium/dokumenty/pc_tsa1_
    1_0.txt

    1.3 Odbiorcy usług i zastosowanie
    Usługa znakowania czasem, o której mowa w niniejszej polityce, służy do
    dostarczenia dowodu, że dane w postaci elektronicznej podlegające
    znakowaniu czasem istniały przed momentem określonym w wystawionym
    znaczniku czasu. W ramach tej usługi znakowane czasem mogą być dowolne
    dane w postaci elektronicznej.
    W szczególności znakowanie czasem określone niniejszą polityką
    realizuje znakowanie czasem w rozumieniu Ustawy o podpisie
    elektronicznym z dnia 18 września 2001.
    Usługa znakowania czasem realizowana jest poprzez wystawienie
    poświadczenia elektronicznego dla danych składających się z przesłanego
    przez subskrybenta kryptograficznego skrótu danych oraz informacji o
    dokładnym czasie w chwili wystawienia poświadczenia, pobranej z zegara
    urzędu CC Signet - TSA Klasa 1.
    Usługa znakowania czasem, realizowana zgodnie z niniejszą Polityką
    nie jest usługą świadczoną przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi
    ^^^^^^^^
    certyfikacyjne polegające na znakowaniu czasem w rozumieniu ustawy z
    dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.
    Odbiorcami usług są organizacje zrzeszające szereg użytkowników
    końcowych lub indywidualni użytkownicy końcowi.

    Aczkolwiek IMHO z bezpłatnych sposobów jest najbardziej wiarygodny.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Ludzie wolą życie w nieświadomości. [ Zobacz http://www.e-upr.org/ ]

  • 19. Data: 2003-08-16 22:40:02
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Sat, 16 Aug 2003 22:48:18 +0200, kubaz wrote:

    > tak ale przeciez nie wiem jak bede sie staral z pakowaniem to i tak sad
    > powie ze zapakowalem to tak dobrze jak juz do mnie przyszlo:( sa moze
    > jeszcze inne takie sprytne sposoby bardziej pewne?

    Mówimy o koncepcji polegającej na tym, że ktoś planuje złożyć coś u
    notariusza, tylko i wyłącznie w tym celu, by mieć dowód, że tym
    czymś w określonym dniu dysponował (co bynajmniej nie oznacza, że
    ten ktoś jest autorem utworu muzycznego).

    nie wiem co ma z tym wspólnego pakowanie i skąd u ciebie ta obsesja na
    punkcie paczek.

    natomiast jeśli pytasz o to, czy istnieje jakiś sposób na to, żeby
    bez większych ceregieli, przeciwko każdemu i w każdych
    okolicznościach, bezspornie udowodnić przed sądem, że jest się
    autorem dzieła muzycznego, to moim zdaniem takiego sposobu nie ma (ja
    przynajmniej o czymś takim nie słyszałem),

    możesz np. utwór rozpowszechnić, porozsyłać do wydawców, wysłać do
    radia i nagrać fragment audycji w której ktoś go publikuje, nagrywając
    na komputerze, zapisać wszystkie ślady, spisać sumy kontrolne plików i
    uzyskać u notariusza datę pewną na dokumencie wymieniającym te sumy
    kontrolne itp itd. Ale cały czas jest to dowód na to, że w określonym
    czasie dysponowałeś utworem i przedstawiałeś się jako jego autor.

    Możesz także zwrócić się do zaiksu i skasować ciężką forsę
    jeżeli rzecz okaże się hiciorem.

    Tak czy inaczej, nawet, gdyby wymyślono sposób pozwalający na to by na
    podstawie nośnika, koperty, daty czy koloru gumki w majtkach listonosza
    bezspornie ustalić, że dokładnie ta a nie inna osoba jest autorem tego
    a nie innego utworu, i nie jest rzeczą możliwą aby ten utwór stworzył
    ktokolwiek inny, to i tak nie ma to nic wspólnego z prawem
    jako takim, bo przepisy prawa nie zawierają listy dowodów z każdej
    dziedziny, które sąd ma obowiązek uznać za dowodzące racji którejś
    ze stron.

    Sąd dokonuje oceny dowodów przedstawionych przez strony, kwestia tego co
    to są za dowody i na ile wiarygodne zależy tylko i wyłącznie od
    inwencji stron (prawo autorskie nie podaje przepisu na to jak sporządzić
    bezsporny dowód na to że jest się autorem dzieła).

    --
    Wojciech

  • 20. Data: 2003-08-16 22:45:30
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Sun, 17 Aug 2003 00:40:02 +0200, Wojciech wrote:

    > nie wiem co ma z tym wspólnego pakowanie i skąd u ciebie ta obsesja na
    > punkcie paczek.

    :-)
    już wiem,
    zdaje się, że z rozpędu wysłałem odpowiedź pod wątkiem pocztowym,
    żyjąc w błogim przeświadczeniu że wysyłam pod notarialnym ...
    sorry

    --
    Wojciech