  • 1. Data: 2008-04-14 22:04:21
    Temat: Prawo autorskie: Zasoby internetowe i darmowe
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    w PA jest napisane, że jeżeli nie określono inaczej, to posiadaczowi praw
    należy się wynagrodzenie. Jak to się jednak ma do zasobów w Sieci? Wchodzę
    na stronę WWW, nie ma napisu, że zamieszczone tam treści są darmowe. Muszę
    zapłacić?

    A co teraz jeśli włączę na rzutniku taką stronę kursantom jako pomoc
    dydaktyczną? W zasadzie każdy może wejść sobie oddzielnie, ale z drugiej
    strony ja znów publicznie to odtwarzam....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 2. Data: 2008-04-14 22:42:40
    Temat: Re: Prawo autorskie: Zasoby internetowe i darmowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.04.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > na stronę WWW, nie ma napisu, że zamieszczone tam treści są darmowe. Muszę

    MZ na zasadzie - "przysługuje prawo do zasiłku", co zwykle oznacza, że
    należy o ten zasiłek wystąpić.

    > A co teraz jeśli włączę na rzutniku taką stronę kursantom jako pomoc

    Czy to wcześniejsze pytanie też w związku z tym?

    > dydaktyczną? W zasadzie każdy może wejść sobie oddzielnie, ale z drugiej
    > strony ja znów publicznie to odtwarzam....

    Jeśli jesteś instytucja n-o (art. 27) to nie ma większego znaczenia kto
    będzie na sali.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-04-14 22:57:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 15 kwiecień 2008 00:42
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@z...router>):

    > MZ na zasadzie - "przysługuje prawo do zasiłku", co zwykle oznacza, że
    > należy o ten zasiłek wystąpić.

    No tak, ale czy nagle taki portal X może sobie zebrać dane ,,klientów'' i
    sobie wystąpić?

    > Czy to wcześniejsze pytanie też w związku z tym?

    No tak. Przecie napisałem TAKĄ :D

    > Jeśli jesteś instytucja n-o (art. 27) to nie ma większego znaczenia kto
    > będzie na sali.

    No niestety jest to prywatny ośrodek szkoleniowy za kasiurkę. Dlatego
    napisałem ,,kursanty'' a nie ,,ucznie''.

    Do czego zmierzam to: filmiki i szkice. Bo treść to ja sobie napiszę
    własnymi słowami, ale niestety stworzenie szkicu, już nie mówiąc o animacji
    ilustrującej dany temat przerasta moje możliwości nie tylko czasowe ale i
    talentowe. A znalazłem kilka takich rzeczy na YouTube oraz stronach
    dostępnych po prostu w Sieci. Niestety nie jest to nijak oznaczone żadnym
    CC czy innym złagadzaczem.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-15 00:10:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > wasz znak: <0...@z...router>):
    > No tak, ale czy nagle taki portal X może sobie zebrać dane ,,klientów'' i

    Tzn za samo mniej lub bardziej przypadkowe wejście na stronę i obejrzenie?

    > No tak. Przecie napisałem TAKĄ :D

    "Taką" jest tu dwuznaczne, bo może bezpośrednio wskazywać a może być
    elementem figury retorycznej :)

> [...]
    > talentowe. A znalazłem kilka takich rzeczy na YouTube oraz stronach
    > dostępnych po prostu w Sieci. Niestety nie jest to nijak oznaczone żadnym

    To ja bym się pierwszoplanowo nie martwił o zapłatę - bo ta pewnie nie
    byłaby za duża, a o samą zgodę na użycie tych materiałów.

    --
    Marcin