  • 21. Data: 2005-10-23 23:08:01
    Temat: Re: Prawo amerykanskie dot. drukarek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns96F82443882Cgoomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w
    > Nie widziałem tych hamerykańskich, to nie wiem. Ale może być np. na
    > jakimś kwicie w rodzaju gwarancja, czy wydanie z magazynu.

    Nie, no nawet może być na gwarancji. tylko, czy oni przy sprzedaży
    legitymują nabywców? no i co w wypadku odsprzedania? Po prostu nie ma
    możliwości, by śledzić drukarki tak, jak broń.

  • 22. Data: 2005-10-23 23:09:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:jkpejd.sun.ln@ziutka.router...
    > A co to ma za znaczenie? Wystarczy, że w rejestarach sprzedaży
    gdzieś
    > jest powiązany nr drukarki z konkretną płatnością kartą.

    A jak ktoś odsprzeda drukarkę? No i problem, bo sprzedawca w sklepie
    musiał by wprowadzać do systemu jej numer.

  • 23. Data: 2005-10-23 23:30:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wilma" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Ale te znieksztalcenia dotycza spraw mechanicznych. No i nie daja
    > stempla z numerem seryjnym i data:
    > http://www.eff.org/Privacy/printers/docucolor/

    O tym nie wiedziałem. Ale jeśli dobrze zrozumiałem tekst, to dotyczy
    to tylko i wyłącznie jednego typu urządzeń. Kolorowych kserokopiarek.

    Zrobiłem test dla drukarki HP 710C polegający na oświetleniu
    wydrukowanej kartki niebieskim światłem zgodnie z instrukcją zawartą w
    tym artykule. Użyłem silnej latarki z fotograficznym filtrem błękitnym
    oraz lampy UF. I nic. Żadnych kropek nawet pod lupa nie znalazłem.

    > Nie ma potrzeby. Wystarczy stempel z numerem procesora i data na
    każdym
    > pliku od Windowsem:

    http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cpref/html/f
    rlrfsystemguidclas
    stop
    > ic.asp Klania sie Linux. :-P

    To jest akurat proste do obejścia, jeśli ma się świadomość zagrożenia.

  • 24. Data: 2005-10-23 23:36:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Karta kredytowa (patrz przedmówcy)
    > 2. W czasie zakupu proszą Cię o podanie imienia, nazwiska, adresu i
    nr.
    > telefonu. Służy do celów gwarancyjnych (itede). Oczywiście, możesz
    podać
    > zmyślone dane, ale większość osób podaje prawdziwe.

    Nie, no generalnie fajno, tylko istnieją pewne problemy. Po pierwsze
    Wszyscy sprzedawcy musieli by później te dane zwrotnie do producenta
    przekazywać. Ni twierdzę, że niewykonalne, ale w każdym razie biorąc
    pod uwag skalę problemu lekki dym by się z tym zrobił. Po drugie
    ludzie czasem te drukarki sprzedają. Po trzecie drukarka czas może
    wziąć tylko z komputera, a ten z kolei może mieć czas wpisany z
    powietrza.

    To już prędzej uwierzę w bazę danych pochodzący z rejestracji
    użytkowników On-Line.

  • 25. Data: 2005-10-24 00:53:33
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Co mają dane osobowe kupującego do gwarancji? Data zakupu, stempelek i
    > podpis sprzedawcy - i to wszystko.

    Mnie skad wiedziec? Dostaje jeden cypelek (slip), ktory wyglada jak
    polski paragon fiskalny, a jest na nim moje imie i nazwisko. Cypelek
    jest jednoczesnie potwierdzeniem dokonania platnosci, karta gwaracyjna i
    swistkiem upowazniajacym do odliczen podatkowych.

    Tak jest w sieciach sklepow: PC Richard and Son, Sears, CircuitCity. W
    innych nie wiem - nie kupowalem.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 26. Data: 2005-10-24 00:56:45
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Hattori Hanzo wrote:
    > witam
    >
    > Ostatnio w sieci bylo glosno o odkryciu przez kogos faktu, ze drukarki
    > wyprodukowane w USA nadrukowuja niewidzialne na pierwszy rzut oka znaki,
    > naki te to numer seryjny drukarki na jakiej dokument zostal wydrukowany.
    > Dzieki temu majac np. kartke wydrukowana z pogrozkami :) mozemy dojsc
    > do tego z jakiej drukarki zostala wydrukowana i dzieki temu mozna mniej wiecej
    > okreslic kto tego dokonal.

    Wtrace jeszcze 2 zdania. Z tego co wiem, takie "numery" robily wszystkie
    xero color i lepsze drukarki. Mialo to przeciwdzialac powielaniu
    banknotow. Dodatkowo, dobrych kser jak i dobrych drukarek onegdaj nie
    sprzedawalo sie na peczki, tylko zamowienia byly raczej jednostkowe.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 27. Data: 2005-10-24 03:24:20
    Od: dora <d...@s...net>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >

    > O tym nie wiedziałem. Ale jeśli dobrze zrozumiałem tekst, to dotyczy
    > to tylko i wyłącznie jednego typu urządzeń. Kolorowych kserokopiarek.

    Nie. Dotyczy to drukarek laserowych w kolorze. Prawdopodobnie rowniez
    kserokopairek kolorowych. Granica zaciera sie, bo Xerox pali glupa, a
    rozne kombajny robia druk i kopiowanie jednoczesnie. Zreszta z duza
    dokladnoscia i zawrotna szybkoscia.

> [...]
    > tym artykule. Użyłem silnej latarki z fotograficznym filtrem błękitnym
    > oraz lampy UF. I nic. Żadnych kropek nawet pod lupa nie znalazłem.

    Tam jest lista drukarek u ktorych stwierdzono siec zoltych kropeczek na
    marginesie. To nie oznacza jeszcze ze sa to delikwenci.

> [...]
    rlrfsystemguidclas
    > stop

    > To jest akurat proste do obejścia, jeśli ma się świadomość zagrożenia.

    Nie zupelnie, kiedy ma sie Windows.

  • 28. Data: 2005-10-24 03:26:27
    Od: dora <d...@s...net>

    Jasek wrote:

    > 1. Karta kredytowa (patrz przedmowcy)
    > 2. W czasie zakupu prosza Cie o podanie imienia, nazwiska, adresu i nr.
    > telefonu.

    I dostaja odpowiedz zeby uciekali na drzewo. Nawet nie powtarzaja pytania.

  • 29. Data: 2005-10-24 10:26:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <djh56k$m6h$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > gdzieś
    > A jak ktoś odsprzeda drukarkę? No i problem, bo sprzedawca w sklepie

    No ale to wiadomo że nie da się zawsze i wszędzie, ale choć trochę
    zwiększy się szanse na identyfikację.

    > musiał by wprowadzać do systemu jej numer.

    Przez kod paskowy jakoś się nie da?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2005-10-24 12:13:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dora" <d...@s...net> napisał w wiadomości

    > Nie zupełnie, kiedy ma się Windows.

    Przestawię zegar systemowy po wyjęciu bateryjki na płycie.