  • 21. Data: 2010-05-21 21:52:04
    Temat: Re: [Prawo Drogowe]Zjazd z ronda dwupasmowego.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Tak BTW - czy ktoś mógłby mi dać namiar na tą zmianę przepisów? Na pewno
    > teraz inaczej należy jeździć niż wtedy kiedy zdawałem prawko, ale przy
    > ostatnim flejmie o rondach próbowałem znaleźć tą zmianę i nie udał mi się.

    łoj, to było gdzieś w latach dziewięćdziesiatych, gdzie dostosowująs sie
    do zachodu do wszstkich rond podostawiali znaki ustąp pierwszeństwa.

  • 22. Data: 2010-05-21 22:15:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.05.2010 23:52), witek wrote:

    > łoj, to było gdzieś w latach dziewięćdziesiatych, gdzie dostosowująs sie
    > do zachodu do wszstkich rond podostawiali znaki ustąp pierwszeństwa.

    Nie, ta zmiana jest wytłumaczalna choćby samymi znakami.

    Mi chodzi o zmianę pierwszeństwa między pasem wewnętrznym a zewnętrznym.
    Na pewno w czasie zdawania egzaminu (r. 97) jadąc zewnętrznym trzeba
    było ustąpić miejsca tym którzy z wewnętrznego zjeżdżali. Teraz jest
    inaczej. Czy to zmiana litery prawa czy zmiana intepretacji tej samej
    litery?

    p. m.

  • 23. Data: 2010-05-22 09:03:51
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > było ustąpić miejsca tym którzy z wewnętrznego zjeżdżali. Teraz jest
    > inaczej. Czy to zmiana litery prawa czy zmiana intepretacji tej samej

    Po prostu zasada pierwszeństwa pojazdu znajdującego się z prawej strony.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 24. Data: 2010-05-22 10:03:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.05.2010 11:03), Czeresniak wrote:
> [...]
    [...]
    > Po prostu zasada pierwszeństwa pojazdu znajdującego się z prawej strony.

    To wiem przecież. Ale nadal nie wiem z czego wynikał obowiązek
    ustąpienia pierwszeństwa jadącemu po pasie wewnętrznym (np. w 97 r).

    Jaka zmiana przepisów spowodowała zmianę tego. Jakby ktoś mógł mi
    wskazać palcem na konkretną nowelizację, byłbym bardzo wdzięczny. Mi na
    isap.sejm.gov.pl nie udało się znaleźć.

    p. m.

  • 25. Data: 2010-05-22 11:26:43
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > To wiem przecież. Ale nadal nie wiem z czego wynikał obowiązek
    > ustąpienia pierwszeństwa jadącemu po pasie wewnętrznym (np. w 97 r).

    Jaka zasada pierszeństwa auta z prawej strony
    Należy przepuścić auto jadące swoim pasem przy zmianie pasa a nie zasada
    prawej strony .

  • 26. Data: 2010-05-22 11:42:33
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > To wiem przecież. Ale nadal nie wiem z czego wynikał obowiązek
    > ustąpienia pierwszeństwa jadącemu po pasie wewnętrznym (np. w 97 r).

    Był taki przepis wymagający ustąpienia pierwszeństwa przez innych
    uczestników gdy nie było już możliwości kontynuowania jazdy np pas się
    kończył

  • 27. Data: 2010-05-22 13:35:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.05.2010 13:42), niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Był taki przepis wymagający ustąpienia pierwszeństwa przez innych
    > uczestników gdy nie było już możliwości kontynuowania jazdy np pas się
    > kończył

    Tyle że na dwupasowym rondzie wewnętrzny pas się nie kończył.

    p. m.

  • 28. Data: 2010-05-22 15:12:45
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Tyle że na dwupasowym rondzie wewnętrzny pas się nie kończył.

    To był przykład. Nie wiem jak dokładnie przepis brzmiał.

  • 29. Data: 2010-05-22 16:07:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-22 12:03, mvoicem pisze:
    > To wiem przecież. Ale nadal nie wiem z czego wynikał obowiązek
    > ustąpienia pierwszeństwa jadącemu po pasie wewnętrznym (np. w 97 r).

    A był taki? Może tylko kultura jazdy była inna?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-05-22 18:25:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.05.2010 18:07), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A był taki? Może tylko kultura jazdy była inna?

    Takiego zachowania mnie uczono na kursie, wymagano na egzaminie, potem
    była zmiana i wielkie trąbienie w mediach że teraz na rondach jeździmy
    inaczej.

    Więc chyba to nie jest kwestia kultury jazdy.

    p. m.