  • 11. Data: 2010-09-12 00:32:41
    Temat: Re: Prawny absurd
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/11/2010 2:31 PM, Mithos wrote:
    > [ciach]
    >
    > Ale to chyba nie w Polsce ?

    punkt dla ciebie.

  • 12. Data: 2010-09-12 04:30:15
    Od: mi <m...@o...pl>

    Liwiusz wrote:
    > Mnie nikt nie uczył pisania na klawiaturze w podstawówce. A co do
    > znaku zapytania, to w piśmie pisanym jak najbardziej jest "spacja",
    > czyli ostatnia litera słowa nie łączy się z tym znakiem.

    Brak złączenia znaków w tekście pisanym nie oznacza odstępu. Znaki
    interpunkcyjne w tekście pisanym nie łączą się z innymi znakami z
    zasady, bo utrudniałoby to czytanie.

    mi

  • 13. Data: 2010-09-12 05:40:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 06:30, mi pisze:

    > Brak złączenia znaków w tekście pisanym nie oznacza odstępu.

    Chodzi o to, że pisania na komputerze nie uczą w podstawówce podczas
    ogólnego uczenia pisania, więc czynienie komuś zarzutu, że w szkole nie
    uważał, albo nawet jej nie skończył, jest chybione.

    Poza tym świadczy to o pewnym ograniczeniu zarzucającej to osoby -
    nie umie sobie wyobrazić, że ktoś uczył się pisać gdzieś indziej jak w
    szkole.

    >Znaki
    > interpunkcyjne w tekście pisanym nie łączą się z innymi znakami z
    > zasady, bo utrudniałoby to czytanie.

    Mnie nie uczyli, że w literach pisanych po przecinku jest "spacja",
    bo o "spacji" mało kto wówczas pisał. Sam odstęp był czymś naturalnym, o
    czym nie trzeba wspominać, po prostu wstawiało się przecinek zaraz po
    wyrazie końcowym, a kolejny pisało się w normalnej odległości.

    Taka zasada sprzyja temu, aby potem - niezaznajomiona z zasadami
    osoba - pisała na komputerze przecinek i nie stawiała po nim spacji.

    Jeśli już chcielibyśmy czynić z tego komuś jakiś zarzut, to powinien
    to być raczej zarzut nieczytania tekstów drukowanych - tam bowiem możemy
    zapoznać się z zasadami stosowania liter i znaków drukowanych.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-09-12 10:49:52
    Temat: [OT]Re: Prawny absurd
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/12/2010 07:40 AM), Liwiusz wrote:

    > Jeśli już chcielibyśmy czynić z tego komuś jakiś zarzut, to powinien
    > to być raczej zarzut nieczytania tekstów drukowanych - tam bowiem możemy
    > zapoznać się z zasadami stosowania liter i znaków drukowanych.

    Liwiuszu, ale przypomnij sobie że znaczna część edukacji szkolnej to
    jest (było?) masowe czytanie tekstów drukowanych.

    A o zasadach interpunkcji w druku, mimo że wtedy jedyną dostępną maszyną
    na której to można było zastosować była maszyna do pisania, miałem jedną
    lekcję w podstawówce.

    p. m.

  • 15. Data: 2010-09-15 18:22:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    > Oczywiście, że nie w Polsce.
    > W Polsce nawet do podstawówek nie chcą się ludzie przyznawać i w tym celu
    > robią spacje pomiędzy końcem zdania i np. znakiem zapytania, aby nikt ich
    > nie podejrzewał, że jakąś podstawówkę z sukcesem skończyli :)

    A Ciebie gdzie nauczyli dawać spację przed dwukropkiem i nawiasem
    zamykającym ?