  • 31. Data: 2007-08-15 22:14:46
    Temat: Re: Prawnik nie zapłacił za autostrad
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:f9vst5$hpi$1@news.dialog.net.pl...

    > Bomba. Jeśli tak, no to umarł w butach.
    > Będzie urzędas jeden z drugim rozpatrywał miesiącami albo latami.

    Wobec faktu, że taki a nie inny stan rzeczy niesie ze sobą straty
    określonych osób (ponoszenie nienależnych opłat), przekroczenie ustawowego
    terminu 30-60 dni dość mocno śmierdzi mi narażeniem się na zarzut z art.
    231 kk. Sądzę, że po wpłynięciu wniosku ktoś się będzie tym musiał jednak
    szybko zająć.

  • 32. Data: 2007-08-15 22:34:05
    Od: "e<>n" <9...@b...com>

    > Tam gdzie do jazdy przeznaczona jest tylko jedna jezdnia IMO nie jest to
    > autostrada (nie wyczerpuje definicji z PoRD).
    > Bo PoRD mówi, że autostrada jest dwujezdniowa.

    korzystniejszy z punktu widzenia zamierzonych przez ciebie działań wydaje się
    art. 4 pkt 11 ustawy o drogach publicznych: "autostrada - drogę przeznaczoną
    wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych: a) wyposażoną przynajmniej w DWIE
    TRWALE ROZDZIELONE jednokierunkowe jezdnie". jakkolwiek na tym kończę
    "doradzanie", bo niechciałbym odpowadać za podżeganie i pomocnictwo... ;>

  • 33. Data: 2007-08-15 22:50:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9vu67$alq$1@nemesis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > ustawowego terminu 30-60 dni dość mocno śmierdzi mi narażeniem się na
    > zarzut z art. 231 kk. Sądzę, że po wpłynięciu wniosku ktoś się będzie
    Żyjemy w Polsce...
    Zapomniałeś?

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2007-08-16 06:41:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    e<>n pisze:

> [...]
    > jezdnie". jakkolwiek na tym kończę "doradzanie", bo niechciałbym
    > odpowadać za podżeganie i pomocnictwo... ;>

    No już też mnie na to Robert naprowadził.
    IMO nie ma siły żeby kawałek jednojezdniowy uznać za autostradę. Jeżeli
    odejmiemy odcinki jednojezdniowe od długości autostrady, to okaże się,
    że maksymalne ceny opłat za autostradę zostały przekroczone.

  • 35. Data: 2007-08-16 06:55:33
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    > Oby Mostostal mocno oberwał :)

    a konkretnie Stalexport SA, Stalexport Autostrada Małopolska SA i Stalexport
    Transroute Autostrada SA :)
    to są spółki autostradowe na A4
    --
    Jackare

  • 36. Data: 2007-08-16 06:58:51
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Odnosiłem się tylko do stwierdzenia: ,,Ja w razie potrzeby jeżdżę starą
    > drogą przez Olkusz'', które wydaje mi się fałszywe, gdyż tamta droga jest
    > (pomimo niedogodności na A4) 100 razy gorsza.

    Zgadzam się.
    Ta starą drogę wybieram jak jestem nie wyspany, bo wrażenia z przejazdu
    podnoszą ciśnienie i nie pozwalaja zasnąć za kierownicą.

    --
    andrzej

  • 37. Data: 2007-08-16 07:00:55
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    > Wiem, wiem. Ja także często wolę jechać drogą niższej kategorii. Mniej
    > fotoradarów (albo wcale), mniej wnerwiających TIRów (albo wcale), dużo
    > rzadziej jazda w rządku bo się jakaś melepeta toczy (no chyba, że
    > pieprzony kombajnista czy traktorzysta wyjedzie...).

    co ciekawe, Stalexport wynegocjował w umowie koncesyjnej z rządem zapis
    który nie pozwala w promieniu 30 km od autostrady budować nowych dróg ani
    remontowac istaniejących w sposób istotnie poprawiający ich jakość i
    przepustowość.

    Ciekawe są też spostrzeżenia pokontolne NIKu w sprawie A4 - mozna zobaczyc
    na stronie NIK.
    Działań radykalnych nie podjęto - interes społeczny.
    --
    Jackare

  • 38. Data: 2007-08-16 07:27:59
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 15-08-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'Jotte' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

    > Toteż on ją sobie obniżył. ;)

    A powienien zapłacić normalną stawkę, a potem domagać się zwrotu części
    opłaty.
    Nadpłacony podatek też sobie samodzielnie odbierasz? Nie, płacisz, a potem
    na podstawie zeznania podatkowego otrzymujesz zwrot.

    --
    TomaSz.
    vacation sig

  • 39. Data: 2007-08-16 10:08:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potem
    > na podstawie zeznania podatkowego otrzymujesz zwrot.

    Podatkiem rządzi Ordynacja Podatkowa, zaś opłatą za autostradę kodeks
    cywilny. To sporo zmienia.

  • 40. Data: 2007-08-16 16:20:38
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > A powienien zapłacić normalną stawkę, a potem domagać się zwrotu części
    > opłaty.

    IMHO kazdy kierowca A4 powinien od razu przy zjeździe oddawać gotową
    reklamację. Choćby tylko dla faktu, że operator będzie musiał na nią
    odpowiedzieć listem poleconym + zatrudniać ludzi do obsługi.