  • 41. Data: 2008-10-15 11:21:05
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 październik 2008 23:23
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0810142320360.1728@quad>):

    > Kiedy dotychczasowe reakcje większości kierowców są dokładnie takie:
    > usiłowanie jazdy na suwak jest traktowane jako cwaniactwo.

    No cóż, pozostaje edukować. Niestety póki wszyscy stoją jak debile na 1
    pasie, a ktoś jedzie drugim, to się może wydawać cwaniakiem. Jak rozłożą
    obciążenie na dwa pasy, bo po to one są zbudowane, to nie będą czuli
    cwaniactwa.

    Obecnie jest tak

    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,13,14,15,16,17
    11,18

    i ten 11 i 18 mogą być uznani cwaniakami, bo są równo z 1 i 2. Ale przecież
    chodzi o to, żeby było:

    1,3,5,7,9,11,13
    2,4,6,8,10,12,14

    i wtedy o żadnym cwaniactwie nie ma mowy, a korek się rozładowuje. Wg mnie
    pod platanem w Zabrzu też tak powinno się jeździć, choć niby teoretycznie
    klasycznego suwaka tam nie ma. Ale światła są tak ustawione, że można
    powiedzieć, że w zupełności jest. Zresztą eksperci do takiej jazdy też
    namawiali w jednym z programów, ale nie umiem teraz wskazać w jakim.

    Suwak powinien być stosowany wszędzie tam, gdzie to rozładowuje korek, więc
    także przy drogach podporządkowanych. I też niestety nie wszyscy to
    rozumieją... I potem ludzie się wpychają na głównej w poprzek skrzyżowania,
    bo boją się, że z podporządkowanej będą jechali i jechali i jechali. No i
    jadą i jadą i jadą. Albo blokują ci na głównej. A wystarczy wtedy suwakiem
    wjeżdżać: 1 auto z podporządkowanej, znów ktoś z głównej.... Taka jazda
    pomogłaby rozładować np. korki pod II LO w Zabrzu.

    Ale niestety kierowca i kultura mają ze sobą tylko K wspólne.

    --
    Tristan

  • 42. Data: 2008-10-15 12:28:05
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    w wiadomości news:gd4jn0$i9n$1@news.onet.pl...
> [...]
    > na 1 pasie, a ktoś jedzie drugim, to się może wydawać cwaniakiem.
    > Jak rozłożą obciążenie na dwa pasy, bo po to one są zbudowane,

    BZDURY. Obciążenie tu nie koncentruje się na jednym czy dwu pasach,
    a na zakręcie. Zaś środkowy pas, jak to autor wątku już tu napisał,
    nie jest zbudowany po to, by odciążyć prawy pas (dla skręcających)
    lecz dla ruchu na wprost.

> [...]
    >
    > 1,3,5,7,9,11,13
    > 2,4,6,8,10,12,14
    >
    > i wtedy o żadnym cwaniactwie nie ma mowy, a korek się rozładowuje.

    BZDURA. Ktoś Ci nasr^H^H^H^H nakładł błota do głowy.

    Żaden korek się nie rozładowuje, bo korek nie od tego zależy,
    ile pasów zatkamy, a od przepustowości szykany w przodzie.
    Jeśli przez zwężenie/zakręt/łotewer może - przy bezpiecznej
    prędkości i wzajemnych odległościach - przejechać np. 20 aut
    na minutę, a nadjeżdża 30 na minutę, to nie przejadą, i tyle.
    Choćby się zwymyślali od cwaniaków czy idiotów, otrąbili,
    poobijali lakier albo na koniec się zesr... na tej drodze.
    I żaden kretyński suwak nic im w tym nie pomoże. Co najwyżej
    - w omawianym przypadku zakrętu w prawo - zablokują przez to
    dodatkowo pas jadącym prosto.

    Gorzej, MSZ ci sami kierowcy jadąc "suwakiem" przejadą zakręt
    WOLNIEJ niż gdyby stali na jednym pasie, bo dwie kolumny
    samochodów nie zdołają równocześnie ruszyć tak, jak może ruszyć
    jedna. A bez tego nie ma mowy o gładkim złączeniu obu kolumn.

    JEDYNY przypadek, w którym suwak rzeczywiście usprawni ruch,
    to szczególna "kaskada" szykan, np. skrzyżowanie ZA KTÓRYM
    jezdnia się zwęża. Wówczas jadąc dwoma pasami zamiast jednym
    można w ciągu jednego zielonego światła upchnąć ok. dwa razy
    więcej pojazdów przed zwężeniem - i niech się przeciskają
    przez zwężenie podczas gdy za nimi jest czerwone. Oczywiście
    przy wciąż tym samym założeniu, że przepustowość pierwszej
    szykany (skrzyżowania) nie przekracza przepustowości drugiej
    (zwężenia) - w przeciwnym razie korek jest nieunikniony.

    > Suwak powinien być stosowany wszędzie tam, gdzie to
    > rozładowuje korek, więc także przy drogach podporządkowanych.

    Oczywiście! Ale w tym przypadku egzekwowanie pierwszeństwa
    po prostu uniemożliwia wyjazd z drogi podporządkowanej, czyli
    w istocie blokuja wylot drogi. Dobrowolna rezygnacja przez co
    któregoś uprzywilejowanego z pierwszeństwa otwiera wyjazd.
    Choć przepustowość tego wyjazdu jest niewielka, to i tak
    większa niż początkowe zero, zaś bez tego podporządkowani
    staliby do uśmiechniętej śmierci.

    A w tytułowym skręcie w prawo wszyscy potencjalni "suwakowicze"
    od początku są na tej samej drodze i mają TAKIE SAMO prawo
    i możliwość wcześniej zjechać na prawy pas. Dojeżdżając do
    skrzyżowania jednym pasem NICZEGO nie tracą, jadąc dwoma
    pasami NICZEGO nie zyskują (biorąc całościowo) -- za to mogą
    zablokować drogę innym kierowcom, chcącym jechać prosto.

    Wniosek: ŻADNYCH SUWAKÓW na jednej drodze! Jedyny suwak - przy
    włączaniu dodatkowego strumienia ruchu z drogi podporządkowanej.

    Maciek

  • 43. Data: 2008-10-15 22:26:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2008, Tristan wrote:

    > i ten 11 i 18 mogą być uznani cwaniakami, bo są równo z 1 i 2. Ale przecież
    > chodzi o to, żeby było:
    >
    > 1,3,5,7,9,11,13
    > 2,4,6,8,10,12,14

    Ale mi tego nie tłumacz :)
    Wyjaśnij, jak wytłumaczyć pozostałym. Pałką? ;)

    > pod platanem w Zabrzu też tak powinno się jeździć, choć niby teoretycznie
    > klasycznego suwaka tam nie ma. Ale światła są tak ustawione, że można
    > powiedzieć, że w zupełności jest.

    Tak BTW - które ze skrzyżowań masz na myśli, Miarki i Bytomską
    z Powstańców i Mikulczycką (przelotem przez plac Teatralny) czy
    dalsze ze Stalmacha?

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2008-10-16 05:36:56
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 14 Paź, 10:59, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Polemizowałbym. Chcą wjechać na prawy pas zgodnie z przepisami i
    > czekają na taką możliwość. Równie dobrze blokowaniem ruchu można by
    > uznać czekanie na wjazd z podporządkowanej...

    No nie do konca.
    1) Wyjazd z podporzadkowanej - kazdy samochod i tak by czekal.
    2) Skret w lewo na waskiej drodze i blokowanie samochodow jadacych
    prosto - nie ma innej mozliwosci.
    3) Omijanie korka na prawym pasie i blokowanie pasa do jazdy na wprost
    (czyli to o czym mowi watek) - pozostale samochody jadace na wprost
    nie czekalyby gdyby nie ten zawalidroga (czyli p. 1 obalony). Ponadto
    delikwent moze zjechac na prawy pas wczesniej, nie blokujac srodkowego
    (czyli p. 2)
    Ktos chce bys sprytniejszy i ominac korek na prawym pasie? Ok, moze
    probowac znalezc gdzies luke ale nie blokujac przy tym pasa i majac
    swiadomosc ze w przypadku nie znalezienia luki pojdzie sobie prosto.
    Natomiast stanie i blokowanie innych bo sie chcialo byc sprytniejszym
    to juz czyste buractwo

  • 45. Data: 2008-10-16 07:11:52
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

> [...]

    nie czekalyby gdyby nie ten zawalidroga (czyli p. 1 obalony). Ponadto
    delikwent moze zjechac na prawy pas wczesniej, nie blokujac srodkowego

    No bo zmiana kierunku jazdy, a zmiana pasa ruchu, to dwie różne sytacje.
    --
    Maluch

  • 46. Data: 2008-10-16 09:00:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2008, badzio wrote:

    > No nie do konca.
    [...]
    > Ktos chce bys sprytniejszy i ominac korek na prawym pasie?

    Przenieś sobie dyskusję na przypadek, kiedy mający zamiar skręcić
    w prawo w takim razie zatrzymuje się w miejscu, w którym jest znak
    pionowy i/lub rozpoczyna się oznakowanie poziomie wskazujące, że
    od tego miejsca rozpoczynają się pasy przeznaczone do jazdy na
    różnych kierunkach.
    O ile się na tym rozeznaję, to istotna część prezentujących taki
    pogląd jak przedstawiasz, wydrze się że "po co TU stoi, skoro ma
    jeszcze sto metrów miejsca, przeznaczonego NA ZMIANĘ PASA".
    Od znaku, do miejsca w którym linie poziome "odcinają" taką
    możliwość.

> [...]
    > swiadomosc ze w przypadku nie znalezienia luki pojdzie sobie prosto.
    > Natomiast stanie i blokowanie innych bo sie chcialo byc sprytniejszym

    Primo: zdaje się, że poszło o PRAWNE ugryzienie tego przypadku, nie
    o ocenę buractwa :)
    A problem w tym, że UDOWODNIĆ, czy dany kierowca wiedział ze "zazwyczaj
    ten korek stoi od Platana do wieczora" :P trudno i PRAWNIE nie jest to
    zaden argument.
    Albo przepis czegoś zabrania, albo nie.
    Umyślne blokowanie ruchu jest owsem, zabronione, ale on przecież nie
    blokuje umyślnie - chce zgodnie z przepisami zmienić pas, nie może,
    no to musi czekać.
    Skupmy się na takim przypadku: jedzie kierowca, spostrzega znaki
    określające rozdzielenie pasów. Sam jedzie środkiem, na skrzyżowaniu
    będzie chciał pojechać w prawo (albo na odwrót).
    Ale jeszcze są linie przerywane, które gdzieś-tam (nie widać gdzie,
    ale prawdopodobnie ze 100 m dalej) przechodzą w ciągłe.

    Czy Twoim zdaniem ów kierowca powinien:
    - zatrzymać się obok znaku, na ktorym jest informacja że ZACZYNA SIĘ
    obszar na którym należy zająć właściwy pas
    - pojechać dalej i zakładając że nie da rady zmienić pasa zatrzymać
    się na końcu tego obszaru, przed linią ciągła, oczekując na możliwość
    zmiany
    - zdać egzamin z predykcji oznakowania i zachowań kierowców w danym
    mieście a przynajmniej dwa kilometry przed danym skrzyżowaniem :]

    Jak wybierasz wersję trzecią, to trzeba wskazać PRZEPIS :)

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2008-10-19 22:21:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 październik 2008 00:26
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0810160022420.3240@quad>):

    > Ale mi tego nie tłumacz :)
    > Wyjaśnij, jak wytłumaczyć pozostałym. Pałką? ;)

    Edukowaniem. Ja edukuję :D, dziennikarze edukują, specjaliści edukują.
    Jak coraz więcej osób będzie wyedukowanych, się ciężar rozumowania
    przeniesie. No i uregulowania prawne...

    > Tak BTW - które ze skrzyżowań masz na myśli, Miarki i Bytomską
    > z Powstańców i Mikulczycką (przelotem przez plac Teatralny) czy
    > dalsze ze Stalmacha?

    No w stalmacha się zapycha, bo się robi 1 pas z dwóch. A pas do skrętu jest
    zapchany trasą Miarki-Stalmacha. I szans na wyjazd z dołu, od teatru, nie
    ma. Trzeba jechać na pas środkowy i próbować tam wejść w nurt w momencie
    odblokowania się świateł koło dawnego BP. Inaczej by się utknęło na zawsze.

    --
    Tristan

  • 48. Data: 2008-10-19 22:28:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 październik 2008 14:28
    (autor Maciek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gd4nkn$si0$1@opal.futuro.pl>):

    > BZDURY. Obciążenie tu nie koncentruje się na jednym czy dwu pasach,
    > a na zakręcie.

    Tu? Bo zależy o jakich przypadkach mówimy.

    > Zaś środkowy pas, jak to autor wątku już tu napisał,
    > nie jest zbudowany po to, by odciążyć prawy pas (dla skręcających)
    > lecz dla ruchu na wprost.

    A tak, ale podałem przykład z Zabrza gdzie inaczej się nie da, a suwak się
    tam ładnie by sprawdzał, bo pas na wprost w zasadzie jest niewykorzystany.

    > BZDURA. Ktoś Ci nasr^H^H^H^H nakładł błota do głowy.

    Kolejny smutas, co nie potrafi dyskutować bez rzucania błotem?

    > Żaden korek się nie rozładowuje, bo korek nie od tego zależy,
    > ile pasów zatkamy, a od przepustowości szykany w przodzie.

    Tak, ale korek się robi krótszy i odblokowują się skrzyżowania wcześniejsze,
    a dokładniej ich lewoskręty i przejazdy na wprost.

> [...]
    > poobijali lakier albo na koniec się zesr... na tej drodze.
    > I żaden kretyński suwak nic im w tym nie pomoże.

    Oczywiście. Ale dzięki niemu korek będzie zajmował tyle:

    a nie tyle:

    i np. za plecami 13 i 14 spokojnie odblokuje się skrzyżowania. Myślisz, że
    po co się tak głośno mówi o suwakach? Po co występują w ustawodawstwie
    części państw? Dla utrudnienia?

    > Co najwyżej
    > - w omawianym przypadku zakrętu w prawo - zablokują przez to
    > dodatkowo pas jadącym prosto.

    Tak, o ile nie jest to taka sytuacja jak pod Platanem w Zabrzu.

> [...]
    > samochodów nie zdołają równocześnie ruszyć tak, jak może ruszyć
    > jedna. A bez tego nie ma mowy o gładkim złączeniu obu kolumn.

    W korku, przy posuwaniu się nóżka za nóżką i tak nie ma to znaczenia.

> [...]
    > jezdnia się zwęża. Wówczas jadąc dwoma pasami zamiast jednym
    > można w ciągu jednego zielonego światła upchnąć ok. dwa razy

    No właśnie. tak jest przed platanem w zabrzu.

> [...]
    > w istocie blokuja wylot drogi. Dobrowolna rezygnacja przez co
    > któregoś uprzywilejowanego z pierwszeństwa otwiera wyjazd.

    Tylko że kultura kierowców jest wątpliwa i jak się wpuści 1 to pcha się 7. I
    wtedy kierowcy tracą chęć wpuszczania i niezgodnie z prawem blokują
    skrzyżowanie. Dlatego trzeba edukować, że to się robi SUWAKIEM.

    --
    Tristan

  • 49. Data: 2008-10-20 08:08:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008, Tristan wrote:

    > przeniesie. No i uregulowania prawne...

    Od tego trzeba zacząć.
    IMO oczywiscie. I IMO zaraz z grubej rury - "w przypadkach oznaczonych"
    zmianę zasad pierwszeństwa, w ustawie (z czego ktoś się nabijał, a IMO
    ma sens, inaczej ze względu na fakt że zmianiający pas będzie w razie
    czego winnym kolizji ORAZ panujące obyczaje wprowadzenie "naprzemienności"
    będzie trwało wieki).

> [...]
    > odblokowania się świateł koło dawnego BP. Inaczej by się utknęło na zawsze.

    Ale to działa tylko przy średnim korku. Jak korek od Mikulczyckiej
    sięga na samą Mikulczycką (a już widziałem), to i pięć pasów na Bytomskiej
    by nie pomoglo. A taka jazda jak opisujesz zwiększa ilość pojazdów
    w korku o te jadące w kierunku Biskupice-Bytom. Niby jest ich niewiele,
    ale jak przejazd na wprost będzie zablokowany przez chcących skręcać
    w prawo, to TEŻ będą stali.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2008-10-20 19:34:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 październik 2008 10:08
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0810201000180.3680@quad>):

    > Ale to działa tylko przy średnim korku. Jak korek od Mikulczyckiej
    > sięga na samą Mikulczycką (a już widziałem), to i pięć pasów na Bytomskiej
    > by nie pomoglo.

    No tak, ale czy to znaczy że na średnim mam utknąć?

> [...]
    > Niby jest ich niewiele,
    > ale jak przejazd na wprost będzie zablokowany przez chcących skręcać

    No tak, tylko niewielu, a bez tego się po prostu nie da, bo główny nurt z
    Miarki blokuje wszystko. No cóż, zawsze w Zabrzu były ,,sensowne'' władze.
    Tego debila, co Platana zgodził powinno się zesłać na Sybir.

    --
    Tristan