-
31. Data: 2008-10-14 15:51:59
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>
Dnia Tue, 14 Oct 2008 13:39:41 +0200, Robert_J napisał(a):
> I tak trzymaj. Czasem, ale to naprawdę rzadko, trafi się przejeżdżający
> radiowóz. I wtedy wszystkie cwaniaki nagle wyłączają kierunek i posłusznie
> jadą swoim pasem prosto ;-))). Śmieszny widok...
Straszne wręcz, raz na 100 lat pojadą prosto.
Taka matka Teresa to zazwyczaj co drugi samochód,
który ruszając zostawia miejsca z przodu na 3 inne.
Jakby tego nie było, to prawdopodobnie i korek byłby mniejszy
i wszyscy by stali i nikt by się nie musiał wciskać.
--
ŁK (2008-10-14 17:50:32)
-
32. Data: 2008-10-14 17:19:11
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:b902fcb0-991d-4e0d-9c5e-08d9beb7f189@j22g2000hs
f.googlegroups.com...
O ile owej zmiany pasa ruchu dokonują jeszcze na odcinku, na którym jest
linia przerywana, to nie można im nic zarzucić. Natomiast jeśli już na
odcinku, na którym jest linia ciągła, to oczywiście popełniają wykroczenie.
Tak samo, jeśli próbują to uczynić na skrzyżowaniu, bowiem jak rozumiem z
drugiego pasa znaki poziome wyznaczają kierunek jazdy na wprost.
-
33. Data: 2008-10-14 18:40:26
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>
On Tue, 14 Oct 2008 11:40:43 +0000 (UTC), "Marcin Szawurski"
<p...@g...pl> wrote:
>
>ale oni chcieli zmienić pas ruchu. Nie mają do tego prawa?
Mają, nie łamiąc innych przepisów.
>Wykonywali manewr zmiany pasa, tylko z warunków drogowych wynikało, że robili
>to trochę wolniej niż zwykle. Nie ma rady zmieniając pas, żeby przez chwilę
>nie znajdować się na dwóch pasach.
Ale oni STALI na dwóch pasach.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
34. Data: 2008-10-14 18:54:41
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: przypadek <p...@g...pl>
On 14 Paź, 20:40, Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>
wrote:
> On Tue, 14 Oct 2008 11:40:43 +0000 (UTC), "Marcin Szawurski"
>
> <p...@g...pl> wrote:
>
> >ale oni chcieli zmienić pas ruchu. Nie mają do tego prawa?
>
> Mają, nie łamiąc innych przepisów.
Które "inne" były złamane?
>
> >Wykonywali manewr zmiany pasa, tylko z warunków drogowych wynikało, że robili
> >to trochę wolniej niż zwykle. Nie ma rady zmieniając pas, żeby przez chwilę
> >nie znajdować się na dwóch pasach.
>
> Ale oni STALI na dwóch pasach.
> --
A który przepis tego zabrania?
-
35. Data: 2008-10-14 19:05:12
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: "Maluch" <n...@m...pl>
> Ale oni STALI na dwóch pasach.
> --
A który przepis tego zabrania?
---------------------------------------
art. 16 i art.46
--
Maluch
-
36. Data: 2008-10-14 19:26:34
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>
On Tue, 14 Oct 2008 11:54:41 -0700 (PDT), przypadek
<p...@g...pl> wrote:
>> Mają, nie łamiąc innych przepisów.
>
>Które "inne" były złamane?
Blokowanie ruchu, zajmowanie dwóch pasów.
>> Ale oni STALI na dwóch pasach.
>A który przepis tego zabrania?
Art. 16. ust. 4.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
37. Data: 2008-10-14 19:29:46
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: przypadek <p...@g...pl>
On 14 Paź, 21:05, "Maluch" <n...@m...pl> wrote:
> > Ale oni STALI na dwóch pasach.
> > --
>
> A który przepis tego zabrania?
> ---------------------------------------
>
> art. 16 i art.46
> --
> Maluch
Art. 16.
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest
obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się
jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy
drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej
o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący
się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.
Nic nie wnosi do sytuacji.
Art. 46.
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w
warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla
innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu
drogowego lub jego utrudnienia.
2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany
ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej.
A co z art. 47 ust. 4 ?
4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
pojazdu wynikającego z
warunków lub przepisów ruchu drogowego.
Pytanie czy to dotyczy tylko zakazów wymienionych w art. 47, czy ma
znaczenie bardziej ogólne i dotyczy również art.46 ust.1
-
38. Data: 2008-10-14 20:49:43
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>
On Tue, 14 Oct 2008 12:29:46 -0700 (PDT), przypadek
<p...@g...pl> wrote:
>krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
>zajmować więcej niż jednego pasa.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Nic nie wnosi do sytuacji.
Podkreśliłem to 'nic', cieciu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
39. Data: 2008-10-14 21:23:06
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 14 Oct 2008, E wrote:
> Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
[...]
>> http://wyborcza.pl/1,75248,5679636,_Jazda_na_suwak__
trafi_do_kodeksu_drogowego.html
>>
>> na razie wprowadzane jest propagandowo, nieco wbrew prawu, ale zgodnie ze
>> zdrowym rozsądkiem i kulturą.
> Chyba pomyliłeś suwak z cwaniactwem.
Kiedy dotychczasowe reakcje większości kierowców są dokładnie takie:
usiłowanie jazdy na suwak jest traktowane jako cwaniactwo.
I jeszcze w zależności od tego jak zostaną (ew) przyjęte przepisy
o "suwaku", stan formalny może być różny od rzeczonego przypadku,
ale wcale nie musi.
pzdr, Gotfryd
-
40. Data: 2008-10-15 08:53:40
Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
Od: Jan <j...@g...pl>
J.F. pisze:
>> Poza tym jestem zdania, że należy trzymać się
>> prawa jak długo się da. Robienie sobie własnej
>> interpretacji powoduje uciążliwości dla tych,
>> którzy się przepisów trzymają.
>
> Tylko jak to zrozumiec w tej konkretnej sytuacji.
> Nie wpuszczac nikogo z lewego pasa ?
> Czy jechac lewym mozliwie do konca i wcinac sie w prawo .. bo
> zasadniczo omijanie/wyprzedzanie nie jest zabronione ...
To jest właśnie sytuacja tworząca odstępstwa od reguł.
Wtedy na zasadzie tworzenia zasad wyjątkowych działa
się "po uważaniu", czyli róbta co chceta. Ja dla
świętego spokoju (swojego rzecz jasna) stoję w korku
do czasu, kiedy przyjdzie kolej na mój samochód, żeby
skręcić w prawo. Czasem wpuszczę kogoś przed siebie,
jeśli to desperat z obłędem w oczach, który za chwilę
pęknie z emocji, albo narobi w majtki.
A tak ogólnie, jeśli idzie o zasady, to powtarzające
się w jakimś miejscu korki, trwające za długo jak
na wytrzymałość przeciętnego kierowcy, to jest dowód
na błędne rozwiązanie komunikacyjne. Wynika ono
zwykle z nieudolności organizatorów ruchu drogowego,
począwszy od urbanistów i innych planistów. Głębsza
podstawa takich sytuacji to brak pieniędzy na poprawę
ulic i dróg. No i likwidacja innych środków komunikacji,
na przykład pojazdów szynowych. Jak od dawna wiadomo,
łatwiej zlikwidować jakąś drogę (np. żelazną) niż ją
wybudować.
Tak to jest Panie i Panowie kierowcy, pomalutku trzeba
się przesiadać na rowery, albo inne jednoślady wagi
lekkiej. Holendrzy tak zrobili, bo mając trzykrotnie
większą gęstość zaludnienia niż my mają też większą
gęstość usamochodowienia. Czyli jest im trudniej niż
nam, choć rozwiązania komunikacyjne mają na znacznie
wyższym poziomie. Może to u nas być wyjściem tymczasowym,
może w ramach przygotowań do Euro 2012 powstanie więcej
dobrych rozwiązań komunikacyjnych, ale na razie trzeba
wsiadać na rowery. Są już takie ze wspomaganiem
elektrycznym, w piaście tylnego koła. Akumulator starcza
na 20-50 km, zależnie od drogi i wersji sprzętu.
Z pozdrowieniami,
Jan