  • 1. Data: 2008-04-23 08:39:44
    Temat: Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja
    Od: cor8472 <c...@g...com>

    Mam do Państwa następujące pytania:

    1. Czy z prawnego punktu widzenia istnieje coś takiego jak "wieczysta
    gwarancja" ?
    2. Czy kartka wywieszona w sklepie z napisem "zwrotów towarów nie
    przyjmujemy" lub "po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy" mają
    jakiekolwiek pokrycie prawne, czy są bezpodstawnym wymysłem
    sprzedawców ?
    3. Czy jeśli miesiąc temu zakupiłem kabinę prysznicową i okazało się,
    że nie ma w niej instrukcji obsługi, (a ta dostarczona przez sklep
    jest instrukcją od innej kabiny - półokrągłej, a ja mam kwadratową.
    Dodatkowo na instikcji nie ma żdnych informacji o producencie i
    modelach, których dotyczy - więc nie wiem, czy to nie jest instrukcja
    innego producenta wciśnięta "na odczepne") mogę tą kabinę zwrócić ?

    Jeśli ktoś byłby na tyle uprzejmy to poproszę także o podanie aktów
    prawnych regulujących powyższe sytuacje. Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2008-04-23 08:44:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cor8472 napisał(a):

    > 1. Czy z prawnego punktu widzenia istnieje coś takiego jak "wieczysta
    > gwarancja" ?

    Prawo tego nie zabrania.

> [...]
    > przyjmujemy" lub "po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy" mają
    > jakiekolwiek pokrycie prawne, czy są bezpodstawnym wymysłem

    I znowu - dopoki nie wskazesz jakie prawo zabranialoby sprzedawcom nie
    przyjmowania zwrotow - to moga ich nie przyjmowac.

> [...]
    > modelach, których dotyczy - więc nie wiem, czy to nie jest instrukcja
    > innego producenta wciśnięta "na odczepne") mogę tą kabinę zwrócić ?

    Mozesz reklamowac np na podstawie niezgodnosci z umowa. Przy czym nie ma
    tu zadnych regulacji mowiacych ze sprzedawca i/lub producent musza taka
    reklamacje uznac. Na koncu tej drogi jest Wysoki Sad.

    j.

  • 3. Data: 2008-04-23 18:13:17
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

> [...]
    > tu zadnych regulacji mowiacych ze sprzedawca i/lub producent musza taka
    > reklamacje uznac. Na koncu tej drogi jest Wysoki Sad.

    Teoretycznie, zachłannie, prawo nakazuje zeby kazdy produkt miał
    instrukcje. PRoblem w tym, ze firmy od firm kupuja setki produktów które
    nie mają instrukcji. śruby, nakrętki - do naszych samochodów, produkty
    rolne, owoce warzywa - do objadków, cegły, beton i kabiny prysznicowe do
    naszych mieszkan...
    Dla mnie POWINNO byc tak, ze jak kupujesz produkt koncowy: dzbanek,
    lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz
    półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu
    instalatora.

    ToMasz

  • 4. Data: 2008-04-23 19:08:39
    Od: cor8472 <c...@g...com>

> [...]
    > lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz
    > półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu

    W tym przypadku jest to kompletny produkt do zmontowania przez
    klienta. Skoro nie ma instrukcji, a klient złoży żle to wymienią na
    nową i tak do skutku (to by było skrajnie nieracjonalne) ? :) Tym
    bardziej, że już kilka razy przeglądałem te części gruntownie i nie da
    się tego "na pewniaka" złożyć bez instrukcji (jeśli byłyby to elementy
    jak w komputerze - gdzie każdy pasuje tylko tam gdzie ma pasować to
    OK, ale niestety jest inaczej).

  • 5. Data: 2008-04-24 07:38:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ToMasz napisał(a):

    > Teoretycznie, zachłannie, prawo nakazuje zeby kazdy produkt miał
    > instrukcje.

    Nie do konca. Tylko towary konsumenckie. Po za tym to prawo tak czy
    inaczej nie mowi, ze w wypadku jego naruszenia konsument moze taki towar
    oddac :)

> [...]
    > nie mają instrukcji. śruby, nakrętki - do naszych samochodów, produkty
    > rolne, owoce warzywa - do objadków, cegły, beton i kabiny prysznicowe do

    Firmy od firm - to nie jest sprzedaz konsumencka.

> [...]
    > lodówka, telewizor, to masz miec instrukcje. natomiast jak kupujesz
    > półprodukt, komponent... to instrukcja jest w głowie i szkoleniu

    Tak wlasnie jest. Problem polega na tym, ze konsument najpierw kupuje a
    dopiero potem mysli (i patrzy czy jest instrukcja)... Krotko mowiac fakt
    istnienia regulacji prawnych nie oznacza, ze konsument jest zwolniony z
    myslenia :)

    j.