-
1. Data: 2005-05-24 19:05:59
Temat: Prawa konsumenta
Od: "Chory" <c...@d...pl>
Chcę oddać TV do reklamacji. Nie interesuje mnie wymiana na nowy, a tym
bardziej naprawa, natomiast wiem, że sprzedawca najpewniej będzie chciał
takiego właśnie rozwiązania. Czy mam prawo zażądać od sprzedawcy zwrotu
pieniędzy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Na co mogę się powołać?
--
Chory
-
2. Data: 2005-05-24 19:31:32
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>
Chory napisał(a):
> Chcę oddać TV do reklamacji. Nie interesuje mnie wymiana na nowy, a tym
> bardziej naprawa, natomiast wiem, że sprzedawca najpewniej będzie chciał
> takiego właśnie rozwiązania. Czy mam prawo zażądać od sprzedawcy zwrotu
> pieniędzy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Na co mogę się powołać?
>
Z tego co mi wiadomo w okresie gwarancji są 3 naprawy jeżeli dalej
będzie się psuło to zwrot pieniędzy. W przypadku wymiany - nowa gwarancja.
--
Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
tel. +48 600 100 825, icq# 32149351
-
3. Data: 2005-05-24 19:38:49
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: "Chory" <c...@d...pl>
Paweł Nowacki wrote:
> Z tego co mi wiadomo w okresie gwarancji są 3 naprawy jeżeli dalej
> będzie się psuło to zwrot pieniędzy. W przypadku wymiany - nowa
> gwarancja.
No właśnie spodziewam się takiej odpowiedzi od sprzedawcy.
Natomiast z tego co zasłyszałem, przez rok od momentu zakupu
przysługuje mi prawo rękojmi, a gadka sprzedawcy o trzykrotnym
naprawianiu wadliwego towaru nie ma żadnej podstawy prawnej.
--
Chory
-
4. Data: 2005-05-24 19:58:45
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>
> No właśnie spodziewam się takiej odpowiedzi od sprzedawcy.
> Natomiast z tego co zasłyszałem, przez rok od momentu zakupu
> przysługuje mi prawo rękojmi, a gadka sprzedawcy o trzykrotnym
> naprawianiu wadliwego towaru nie ma żadnej podstawy prawnej.
Z tego co wiem od umowy kupna-sprzedazy i kazdej innej zawartej poza
siedziba firmy do ktorej "przychodzisz" taka umowe podpisac mozesz
odstapic w ciagu 10 dni, ale to nie rekojmia... niestety nie odpowiem Ci
ze 100% pewnoscia na to pytanie, a bredzic nie chce , bo nie jestem u
siebie.
Prawnikiem nie jestem.... niestety...
--
Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
tel. +48 600 100 825, icq# 32149351
-
5. Data: 2005-05-24 21:47:58
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: "Adam" <a...@p...bg.pl>
Użytkownik "Chory" <c...@d...pl> napisał w wiadomości
news:d6vtue$kfg$1@inews.gazeta.pl...
> Chcę oddać TV do reklamacji. Nie interesuje mnie wymiana na nowy, a tym
> bardziej naprawa, natomiast wiem, że sprzedawca najpewniej będzie chciał
> takiego właśnie rozwiązania. Czy mam prawo zażądać od sprzedawcy zwrotu
> pieniędzy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Na co mogę się powołać?
>
Niestety nie masz prawa zadania zwrotu pieniedzy. Mozesz zamiast reklamacji,
jezeli od zakupu nie minelo 6 m-cy a produkt jest wadliwy, uznac ze nie jest
zgodny z umowa konsumencka i na tej podstawie zazadac wymiany na nowy.
Zdarza sie, ze sprzedawcy w takich sytuacjach ida na reke i pozwalaja
wymienic na dowolny produkt o tej samej wartosci.
-
6. Data: 2005-05-24 21:56:02
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Adam napisał(a):
> Niestety nie masz prawa zadania zwrotu pieniedzy. Mozesz zamiast reklamacji,
> jezeli od zakupu nie minelo 6 m-cy a produkt jest wadliwy, uznac ze nie jest
> zgodny z umowa konsumencka i na tej podstawie zazadac wymiany na nowy.
albo naprawy, a w niektórych (właściwie wyjątkowych) przypadkach zwrotu
pieniędzy
i 2 lata, a nie 6 miesięcy
polecam poczytać www.federacja-konsumentow.org.pl
KG
-
7. Data: 2005-05-24 22:41:51
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <d6vvrv$14h$1@inews.gazeta.pl>, Chory wrote:
> Paweł Nowacki wrote:
>> Z tego co mi wiadomo w okresie gwarancji są 3 naprawy jeżeli dalej
>> będzie się psuło to zwrot pieniędzy. W przypadku wymiany - nowa
>> gwarancja.
> No właśnie spodziewam się takiej odpowiedzi od sprzedawcy.
> Natomiast z tego co zasłyszałem, przez rok od momentu zakupu
> przysługuje mi prawo rękojmi, a gadka sprzedawcy o trzykrotnym
> naprawianiu wadliwego towaru nie ma żadnej podstawy prawnej.
To co napisał Paweł, również.
--
Marcin
-
8. Data: 2005-05-25 11:09:41
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>
albo naprawy, a w niektórych (właściwie wyjątkowych) przypadkach zwrotu
> pieniędzy
> i 2 lata, a nie 6 miesięcy
> polecam poczytać www.federacja-konsumentow.org.pl
>
> KG
co do sześciu miesięcy, to już wielu sprzedawców się "wyedukowało"
i nie przyjmuje reklamacji, jełi konsument nie przedstawi wraz z reklamowaną
rzeczą opinii rzeczoznawcy, ze rzecz była niezggodna z umową - o ile
reklamacja jest składana po upływie 6 mies od zakupu ...
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2005-05-25 12:37:58
Temat: Re: Prawa konsumenta
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Marek Radwański napisał(a):
> co do sześciu miesięcy, to już wielu sprzedawców się "wyedukowało"
> i nie przyjmuje reklamacji, jełi konsument nie przedstawi wraz z reklamowaną
> rzeczą opinii rzeczoznawcy, ze rzecz była niezggodna z umową - o ile
> reklamacja jest składana po upływie 6 mies od zakupu ...
cóż, niestety ich prawo...
KG