  • 11. Data: 2012-06-25 11:12:42
    Temat: Re: Prawa do zdjęcia ogrodu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 11:09, Henry(k) pisze:

    > A co mam się odnosić do czegoś, co ktoś inny już opisał lepiej?
    > http://prawo.vagla.pl/node/7376

    Psychotyczne urojenia pana Petrusa nie stanowią prawa.

  • 12. Data: 2012-06-25 14:00:54
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Psychotyczne urojenia pana Petrusa nie stanowią prawa.

    Do pary trzeba by mu dołączyć zarządzających Atomium w Brukseli.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2012-06-25 14:03:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 14:00, Massai pisze:

    > Do pary trzeba by mu dołączyć zarządzających Atomium w Brukseli.

    Jeszcze się rozmnożą...

  • 14. Data: 2012-06-25 18:35:14
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1c7e802h4a3di.y7nhl5gqle86$.dlg@40tude.net...

    > A co mam się odnosić do czegoś, co ktoś inny już opisał lepiej?
    > http://prawo.vagla.pl/node/7376

    Ale opisał to w 2007 roku, a w międzyczasie trochę sie zmieniło w temacie
    muzeów.

  • 15. Data: 2012-06-26 09:27:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 11:06:03 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bo?

    Bo ponieważ dlatego że to miejsce prywatne, a nie ogólnie dostępny ogród.

    Henry

  • 16. Data: 2012-06-26 09:42:59
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-06-26 09:27, Henry(k) pisze:

    > Bo ponieważ dlatego że to miejsce prywatne, a nie ogólnie dostępny ogród.
    >
    > Henry

    A np. krzywy dom w Sopocie? Też prywatny, ale z ulicy widoczny. Są po
    sieci, po całym świecie tysiące zdjęć tego. Czy architekt lub właściciel
    od kogoś coś wysądził?
    (Pytam, bo nie wiem.)
    Być może od jakiegoś tam fotografa dostał jakąś kasę za prawo do
    zamieszczenia zdjęcia w kalendarzu, czy-co, ale to ich dwóch prywatna
    sprawa.

    Gdyby prywatny dom był naprawdę prywatny, to architektowi miejskiemu
    powinno być ch.j do tego, jak będzie wyglądał i czy będzie szpecił
    ulicę. Jeśli ogród byłby naprawdę prywatny, to stosownemu wydziałowi
    urzędu gminy powinno być ch.j do tego, czy ktoś tam sobie coś nasadzi
    (marychę), czy wytnie (stuletnie dęby). Także, co właściciel robi i z
    kim na tym ogrodzie widocznym np. z okien nieodległego wieżowca.

    Święte prawo własności po prostu nie działa.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 17. Data: 2012-06-27 08:06:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.06.2012 09:27, Henry(k) pisze:

    > Bo ponieważ dlatego że to miejsce prywatne, a nie ogólnie dostępny ogród.

    Ale fotografowany widok jest udostępniony publicznie.

    Jak się nie podoba - zasłoń.

  • 18. Data: 2012-06-27 19:56:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 08:06, Andrzej Lawa pisze:
    > Ale fotografowany widok jest udostępniony publicznie.

    No i co z tego? Jak gram publicznie koncert z moim zespołem, nie znaczy
    że możesz wpaść z kamerą i go nagrać i wydać sobie na DVD własnym sumptem.

    > Jak się nie podoba - zasłoń.

    A jak sobie właśnie strzeliłem Monalizę albo inkszą Damę Ze Skunksem i
    ją pokazuję publicznie, to nie znaczy, że se możesz strzelić fotkię i
    reprodukcje uskuteczniać.

    Więc jak mam artystycznie urządzony ogród, to czemu masz moc go
    reprodukować?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2012-06-27 20:46:03
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    > A jak sobie właśnie strzeliłem Monalizę albo inkszą Damę Ze Skunksem i
    > ją pokazuję publicznie, to nie znaczy, że se możesz strzelić fotkię i
    > reprodukcje uskuteczniać.

    Jeżeli pokazujesz _PUBLICZNIE_ (np. na fasadzie budynku), to właśnie
    tak. Każdy może sobie strzelić fotkę i robić z nią co chce.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 20. Data: 2012-06-27 21:15:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 20:46, SQLwiel pisze:

    > Jeżeli pokazujesz _PUBLICZNIE_ (np. na fasadzie budynku), to właśnie
    > tak. Każdy może sobie strzelić fotkę i robić z nią co chce.

    Czyli publiczne zaprezentowanie dzieła wg ciebie likwiduje prawo autorskie?
    Bo nie mówię o Dozwolonym Użytku Osobistym, ale pytanie było o prawo do
    publikacji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek