  • 1. Data: 2002-08-08 20:15:12
    Temat: Prawa autorskie programu komputerowego
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    Witam,
    Czy z zgodnie z prawem autorskim nie wolno bez porozumienia i pisemnej zgody
    autora programu, dokonywać zmian w zakupionym programie? Zmiany którę chcę
    wprowadzić mają służyć tylko i wyłącznie osobie posiadającą legalną
    licencję.

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2002-08-08 20:51:33
    Temat: Re: Prawa autorskie programu komputerowego
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Olo w wiadomosci news:kjA49.135001$cU1.3738276@news.chello.at :

    > Witam,
    > Czy z zgodnie z prawem autorskim nie wolno bez porozumienia i
    > pisemnej zgody autora programu, dokonywać zmian w zakupionym
    > programie?

    nie - naruszasz utwor

    --
    BITRO
    www.google.com twoim przyjacielem

  • 3. Data: 2002-08-08 22:14:27
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > nie - naruszasz utwor

    wydaje mi sie, ze jako wlasciciel programu jako produktu masz wszelkie prawa
    do zmian pod warunkiem ze nie rozpowszechniasz go ani nie udostepniasz
    innym, podobnie jak z przerobkami wlasnego auta. co sadzicie o tym.

  • 4. Data: 2002-08-08 22:45:01
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Fri, 9 Aug 2002 00:14:27 +0200, "Domino"
    <s...@s...pl> napisał(a):

    >wydaje mi sie, ze jako wlasciciel programu jako produktu masz wszelkie prawa
    >do zmian pod warunkiem ze nie rozpowszechniasz go ani nie udostepniasz
    >innym, podobnie jak z przerobkami wlasnego auta. co sadzicie o tym.

    nie. nie jesteś właścicielem programu tylko licencji uprawniającej do
    jego użytkowania :-) która to zresztą wyrażnie najpewniej informuje o
    tym, w jakim zakresie została udzielona.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 5. Data: 2002-08-08 22:56:04
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Domino w wiadomosci news:aiuqtb$dgu$1@news2.tpi.pl :

    http://strony.wp.pl/wp/prawwwo/konrad2c.htm

  • 6. Data: 2002-08-09 07:24:45
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    Dziękuje wam za opinie....
    Szkoda że nie mogę zmieniać.

    Czyli zgodnie z prawem kupując program komputerowy lub utwór muzyczny, a
    później w domu zmieniając kod źródłowy np. o jedną cyfrę, jest
    sankcjonowane?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 7. Data: 2002-08-09 07:46:26
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    > Czyli zgodnie z prawem kupując program komputerowy lub utwór muzyczny, a
    > później w domu zmieniając kod źródłowy np. o jedną cyfrę, jest
    > sankcjonowane?

    Dodam oczywiście, że programu nie mam zamiar rozpowszechniać a modyfikacje
    mają służyć jednynie mojej osobie (poprawa progrmu).
    Jak zapatrujecie się na takie podejście do tematu?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 8. Data: 2002-08-09 07:58:54
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Olo w wiadomosci news:mrK49.136851$cU1.3832839@news.chello.at :

    > Dodam oczywiście, że programu nie mam zamiar rozpowszechniać a
    > modyfikacje mają służyć jednynie mojej osobie (poprawa progrmu).
    > Jak zapatrujecie się na takie podejście do tematu?

    poczytaj licencje swojego oprogramowania, jesli ci na to ona pozwala to nie
    ma problemu, jesli nie - to jest i to duzy.
    wiekszosc licencji nie zezwala na takie uzytkowanie (nie jestes
    wlascicielem, chyba ze zanaczono inaczej) oproramowania, ktore zezwalaloby
    na zmiany w kodzie, jesli jest to dozwolone - to jest napisane wprost i
    wtedy nawet pojawia sie kod zrodlowy programu, badz jego czesci (tez z
    odpowiednimi klauzulami uzywalnosci)
    ale zapewne i tak to zrobisz w zaciszu domowym, no chyba ze ktos moglby
    doniesc ;-)