  • 1. Data: 2007-07-24 11:54:45
    Temat: Prawa autorskie grafik
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ktoś, gdzieś, kiedyś... Wiadomo jak to jest :) Powiedział mi, że jeżeli
    jakąś opublikowaną grafikę, zmieni się w xx% to można ją swobodnie
    wykorzystywać bez uzyskania licencji, praw lub upoważnienia od autora
    tej grafiki. To prawda? A Jeśli tak to ile wynoszą te % i jak to określić?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2007-07-24 12:48:22
    Temat: Re: Prawa autorskie grafik
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.07.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > wykorzystywać bez uzyskania licencji, praw lub upoważnienia od autora
    > tej grafiki. To prawda? A Jeśli tak to ile wynoszą te % i jak to określić?

    Aby powyższe zdanie było bezwzględnie prawdziwe? 100. W pozostałych
    przypadkach oceni sąd.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-07-24 12:53:41
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jul 24, 1:54 pm, PlaMa <m...@w...pl> wrote:
    To prawda? A Jeśli tak to ile wynoszą te % i jak to określić?

    > PlaMa

    I tu kryje sie odpowiedź na twoje pytanie.

  • 4. Data: 2007-07-24 18:07:27
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > I tu kryje sie odpowiedź na twoje pytanie.

    Twój nick też wiele mówi...

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-07-24 18:08:55
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Aby powyższe zdanie było bezwzględnie prawdziwe? 100. W pozostałych
    > przypadkach oceni sąd.

    Czyli nie? :)
    OK, to jeszcze jedna kwesta. Robie zdjęcie budynku stojącego w centrum
    miasta, przy publicznej ulicy, muszę mieć pozwolenie właściciela budynku
    na to?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2007-07-24 22:28:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Czyli nie? :)

    Nie. Nie ma definicji procentowej.

    > OK, to jeszcze jedna kwesta. Robie zdjęcie budynku stojącego w centrum
    > miasta, przy publicznej ulicy, muszę mieć pozwolenie właściciela budynku
    > na to?

    Nie dość, że nie musisz mieć zgody to jeszcze możesz bez zgody
    rozpowszechniać (art. 33 u.1). Zgodę na samo fotografowanie musisz mieć
    jedynie w wyjątkowych sytuacjach.

    --
    Marcin