  • 121. Data: 2005-10-26 08:02:40
    Temat: Re: Prawa Kontrolera MPK
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:djljrc$ljh$1@inews.gazeta.pl...

    > 1) Pytałem o coś zupełnie innego.
    > 2) Kto Ci nagadał takich głupot? Widziałeś kiedyś z bliska ten dokument?

    Ja widziałem z bliska ten dokument (Gorzów Wlkp.). Oprócz małego hologramu
    na łączeniu zdjęcia z legitymacją, nie ma żadnych innych sensownych
    zabezpieczeń. Jest go o wiele łatwiej podrobić niż np. legitymacje
    policyjną.

    --
    pozdrawiam
    Lesze Kowalski

  • 122. Data: 2005-10-26 10:02:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):
    > jeszcze raz, czytaj *ze zrozumieniem*, nie wycinaj niezbędnych częci
    > tekstu, bedziesz wiedział więcej:

    Eh, nudny jesteś.

    Dz.U.05.141.1186, ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dn. 26 lipca 2005 r. w
    sprawie sposobu postępowania przy wykonywaniu niektórych uprawnień
    policjantów

    Na podstawie art. 15 ust. 8 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji
    (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

    (...)

    § 1. Rozporządzenie określa sposób postępowania oraz wzory dokumentów
    stosowanych przy wykonywaniu przez policjantów uprawnień określonych w
    art. 15 ust. 1 pkt 1, 2a, 3, 3a lit. b, pkt 3b, 5, 5a, 6 i 7 ustawy z
    dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, zwanej dalej "ustawą":

    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

    2) zatrzymywania osób:

    a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego
    organu opuściły areszt śledczy albo zakład karny i w wyznaczonym
    terminie nie powróciły do niego,

    b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia
    lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia;

    3) pobierania od osób wymazu ze śluzówki policzków w celu identyfikacji
    osób o nieustalonej tożsamości oraz osób usiłujących ukryć swoją
    tożsamość, jeżeli ustalenie tożsamości w inny sposób nie jest możliwe;

    4) pobierania materiału biologicznego ze zwłok ludzkich o nieustalonej
    tożsamości;

    5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości
    bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach
    transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary;

    6) obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu
    zdarzeń w miejscach publicznych, a w przypadku czynności
    operacyjno-rozpoznawczych i administracyjno-porządkowych podejmowanych
    na podstawie ustawy - także i dźwięku towarzyszącego tym zdarzeniom;

    7) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów
    administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek
    gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności
    publicznej, a także zwracania się o niezbędną pomoc do innych jednostek
    gospodarczych i organizacji społecznych, w zakresie obowiązujących
    przepisów prawa;

    8) zwracania się w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie
    doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa.

    § 2. 1. Policjant, który przystępuje do czynności służbowych związanych
    z wykonywaniem uprawnień określonych w § 1 pkt 1-3, 5, 7 i 8, jest
    obowiązany podać swój stopień, imię i nazwisko w sposób umożliwiający
    odnotowanie tych danych, a także podstawę prawną i przyczynę podjęcia
    czynności służbowej.

    2. Policjant nieumundurowany przy wykonywaniu uprawnień, o których mowa
    w ust. 1, innych niż określone w art. 61 ustawy, okazuje ponadto
    legitymację służbową, a na żądanie osoby, wobec której podjęto
    wykonywanie tych uprawnień, umożliwia odnotowanie danych w niej zawartych.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 123. Data: 2005-10-26 12:45:38
    Od: shipc <d...@i...pl>

    scream wrote:

> [...]
    >
    > b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia
    > lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia;

    nie wazne. (Art 5 Konwencji) jakiego "mienia"?

    > 3) pobierania od osób wymazu ze śluzówki policzków w celu identyfikacji
    > osób o nieustalonej tożsamości oraz osób usiłujących ukryć swoją
    > tożsamość, jeżeli ustalenie tożsamości w inny sposób nie jest możliwe;

    ROTFL

    art 5 Konwencji.

> [...]
    > transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia
    > uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary;

    Tutaj lepiej niech mieja na to papiery przed. Ostatnio popularne jest
    wykrzykiwanie wyrazu "terrorryzm" bez zadnej podstawy.

> [...]
    > operacyjno-rozpoznawczych i administracyjno-porządkowych podejmowanych
    > na podstawie ustawy - także i dźwięku towarzyszącego tym zdarzeniom;

    To zalezy czy to rejestrowanie dotyczy faktycznie zadan policji.
    Rejestracja zebrania politycznego partii opozycyjnej jako taka nie
    kwalifikuje sie. Przeciwnie, jest naruszeniem zadan policji.

> [...]
    > publicznej, a także zwracania się o niezbędną pomoc do innych jednostek
    > gospodarczych i organizacji społecznych, w zakresie obowiązujących

    Zadac moga. Inni nie musza jej udzielac. Zwlaszcza kiedy brak jest
    powolania sie na podstawy merytoryczne tych zadan.

    > 8) zwracania się w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie
    > doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa.

    jw

> [...]
    > obowiązany podać swój stopień, imię i nazwisko w sposób umożliwiający
    > odnotowanie tych danych, a także podstawę prawną

    BINGO!

    i przyczynę podjęcia

  • 124. Data: 2005-10-26 13:45:19
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    scream napisał(a):

> [...]

    > legitymację służbową, a na żądanie osoby, wobec której podjęto
    > wykonywanie tych uprawnień, umożliwia odnotowanie danych w niej zawartych.

    właśnie przytoczyłeś to samo, co ja, jak odpowiadałem na twój post dwa
    dni temu: Message-ID: <435ccea2$2@news.home.net.pl>

    Jak na podstawie powyższych przepisów możesz wyciągać wniosek, że
    policjant ma zawsze obowiązek pokazania legitymacji "w taki sposób, abym
    mógł sobie zapisać jego imię, nazwisko, numer i organ wydający legitymację."

    Jeszcze raz: ten obowiązek odnosi się tylko do sytacji, gdy policjant
    jest *nieumundurowany*, jest to zarówno w ustawie "o policji"
    przytaczanej wcześniej jak i w tym rozporządzeniu.

    Nudny jestem? Może nie potrafię czytać tych paragrafów?

    andy_nek

  • 125. Data: 2005-10-26 13:52:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):
    > Nudny jestem? Może nie potrafię czytać tych paragrafów?

    Fakt, poszło o tą nieszczęsną legitymację.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 126. Data: 2005-10-26 16:37:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 25 Oct 2005 20:42:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Chwilowo nie istotny jest stan umysłowy podejrzewającego.
    Pozwolę sobie zauważyć, na marginesie, wężykiem, że właściwszym tu byłby:
    "stan intelektualnego rozwoju osobniczego", czy jakoś tam.

    > Pomijając kretynizm Twojej wypowiedzi, [...]
    Niesłusznie...

    > Tak więc piszesz bzdury.
    Ależ Robercie, nie powiesz, że dopiero teraz dostrzegłeś iż usiłujes
    (*bezskutecznie*) dyskutować z Naszym Kochanym Kameleonem z/poprzez
    N.Jeresey nadającym.
    Zmienił wprawdzie Mozille na Ogniogrzmota, zmienił (jak zwykle) nicka
    ale to ten sam stary, niezawodny fan Prostytutek Sądowych i Strasburgera

    --
    pozdro
    poreba

  • 127. Data: 2005-10-26 17:27:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "internauta" <s...@l...us> napisał w wiadomości

    Kolejne wcielenie? Mnożysz się jak królik :-)

  • 128. Data: 2005-10-26 17:29:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ależ Robercie, nie powiesz, że dopiero teraz dostrzegłeś iż usiłuje
    > (*bezskutecznie*) dyskutować z Naszym Kochanym Kameleonem z/poprzez
    > N.Jeresey nadającym.

    Dotąd miałem nadzieję, że uda mi się go zresocjalizować. Kiedyś
    znajomy psychiatra mi mówił, że jak się z wariatem rozmawia jak z
    normalnym człowiekiem, to cofają się u niego objawy chorobowe. Próbuje
    udawać normalnego, bo myśli, ze inni nie widzą, że jest głupi.
    Niestety utraciłem w tym wypadku nadzieję. Widać jestem słabej wiary.
    :-)

  • 129. Data: 2005-10-29 14:54:55
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > na łączeniu zdjęcia z legitymacją, nie ma żadnych innych sensownych
    > zabezpieczeń. Jest go o wiele łatwiej podrobić niż np. legitymacje

    Z pewnością znacznie łatwiej podrobić legitymacje kontrolera niż policyjną,
    bo ta druga ma już na prawdę szereg bardzo fachowych zabezpieczeń. Niemniej
    nieprawdą jest, że każdy Maniek może ją sobie wyprodukować w przydomowym
    garażu tak, że będzie wyglądała jak autentyk. A już na pewno dużo trudniej ją
    podrobić niż np. legitymację szkolną, które są przerabiane lub podrabiane
    nagminnie.

    pdr
    Olo

  • 130. Data: 2005-10-29 15:07:34
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Nic tylko pozazdrościć. ja spotykam, jak wiekszość w tym wątku, raczej
    > buraków.

    Ubliżasz sam sobie porównując się z tutejszą większością.

    > Nie cierpie kanarów

    W takim razie nie mamy więcej o czym rozmawiać. EOT.

    > Co zostało potwierdzone w tym
    > wątku, nie mają właściwie żadnych praw

    Hehehe nie, mylisz się. Nic nie zostało potwierdzone, a jedynie paru
    cwaniaków pokroju niezłomnego Przemysława R. tak uznało.

    pdr
    Olo