  • 21. Data: 2006-01-10 10:00:13
    Temat: Re: Prasowka
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpvh3v$kru$1@nemesis.news.tpi.pl>, verbus13 wrote:

    > "Do tej pory takie postępowania trwały do 8 miesięcy, a w wyjątkowych
    > wypadkach nawet 4 lata"

    Nie wiem dokładnie o jakie postępowania chodzi i czy moje się w to
    łapie: rozbój, jeden ze sprawców złapany przez poszkodowanego i
    przekazany policji, reszta zatrzymana przez policję w ciągu miesiąca.
    Aktualnie 6 lat mija, a sprawa się niespiesznie toczy. Jeśli 4 lata to
    wyjątkowy przypadek, to co można powiedzieć o 6 latach?

    Renata

    PS Dziś dzwoniłam do sądu, kolejna rozprawa 23.01. Ile to może trwać,
    czy są jakieś granice, czy jak ktoś się zaprze, to tak można w
    nieskończoność?

  • 22. Data: 2006-01-10 16:21:20
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Dredd napisał(a):

    > Nie wiem czy to "most up-to-dated" egzemplarz, ale taka wersja była jeszcze kilka
    > dni temu na stronach PiS. Dziś jakoś nieumiałem tego odnaleźć więc wklejam w
    > całości z mojego HDD:

    Dziękuję Ci bardzo, rozeszło się jak świeże bułeczki po znajomych:)

  • 23. Data: 2006-01-10 23:34:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Natomiast dla ciągnięcia miesiącami
    > postępowania (np w sprawie rozboju), w którym trzeba przesłuchać
    > pokrzywdzonego i 1-2 świadków nie za bardzo można znaleźć
    > usprawiedliwienie.

    Umówmy się że takie "ziobrowe" postępowanie będzie tylko dla tych co się
    przyznają. Teraz takie sprawy są zazwyczaj załatwiane w trybie
    dobrowolnego poddania się karze i nie trwają długo.
    W każdym innym wypadku wystarczy że oskarżony będzie składał wnioski
    dowodowe i juz będzie po postępowaniu przyspieszonym, a sprawa będzie
    trafiała spoworotem do prokuratury.
    Ja myślę że to nie jest przemyślany pomysł.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 24. Data: 2006-01-11 06:53:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Umówmy się że takie "ziobrowe" postępowanie będzie tylko dla tych co się
    > przyznają. Teraz takie sprawy są zazwyczaj załatwiane w trybie
    > dobrowolnego poddania się karze i nie trwają długo.

    w sądzie - nie, w prokuraturze...

    > W każdym innym wypadku wystarczy że oskarżony będzie składał wnioski
    > dowodowe i juz będzie po postępowaniu przyspieszonym, a sprawa będzie
    > trafiała spoworotem do prokuratury.

    trudno
    z drugiej strony - nie każdy oskarżony będzie to robił

    KG

  • 25. Data: 2006-01-11 13:16:17
    Od: newsfeed <d...@c...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > ten

    > Tego typu sądy to w ogóle jest domena systemu anglosaskiego. W USA też
    > są stosowane.

    Wskaz chociaz jedno miejsce. A jezeli nie, to przestan wypisywac glupoty
    wyczytane w kolorowych czasopismach rozdawanych za darmo w resorcie
    Kutasa Gardockeigo.

  • 26. Data: 2006-01-11 21:54:04
    Od: verbus13 <v...@w...pl>

    Na stronach MS są już te projekty. Ministerstwo jednak przewiduje, że
    ten tryb będzie marginalny, gdyż na 2006 r. na ten cel zabezpieczono w
    budżecie 2 mln złotych, co wystarczy (co b. łatwo obliczyć) na ok. 5.200
    takich postępowań w skali kraju, co wychodzi ok. 15 -16 na jeden sąd
    rejonowy. Czy dla 2-3 spraw miesięcznie warto wprowadzać dyżury ?

    Pzdr.