  • 1. Data: 2004-10-08 10:51:23
    Temat: Pracodawca zmusza do zalozenia konta
    Od: "Plus-Minus" <m...@U...wp.pl>

    Mam pytanie na jakie §§ sie powolac odmawiajac pracodawcy
    "nakazujacemu" zalozenie sobie konta do przesylania wynagrodzen w
    KONKRETNYM banku. Ewentualnie z ktorej strony ugryzc sprawe nierownego
    traktowania pracownikow ktorzy sie podporzadkuja i tych "opornych"
    (chodza sluchy ze ci co zaloza TO konto dostana extra "nagrody")
    TIA za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-10-08 11:19:54
    Temat: Re: Pracodawca zmusza do zalozenia konta
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Plus-Minus" <m...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie na jakie §§ sie powolac odmawiajac pracodawcy
    > "nakazujacemu" zalozenie sobie konta do przesylania wynagrodzen w
    > KONKRETNYM banku.

    Na nic się nie powoływać. Przekazać księgowości numer konta jaki masz i
    koniec dyskusji.

    > Ewentualnie z ktorej strony ugryzc sprawe nierownego traktowania
    pracownikow ktorzy sie podporzadkuja i tych "opornych"
    > (chodza sluchy ze ci co zaloza TO konto dostana extra "nagrody")

    Jak nie masz gorszych warunków niż mówi umowa, to nie widzę powodu dla
    którego miałbyś cokolwiek robić.
    Jeżeli jednak masz mniej niż sie umawiałeś, albo tak ogólnie źle ci się
    pracuje to daj wypowiedzenie.

    vertret

  • 3. Data: 2004-10-08 11:48:59
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Plus-Minus" <m...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na nic się nie powoływać. Przekazać księgowości numer konta jaki masz i
    > koniec dyskusji.

    Znałem artykuł 86 par. 3 kp, ale wniosując z wypowiedzi przedmówcy sądzę,
    iż został on uchylony.

    marik

  • 4. Data: 2004-10-08 13:16:58
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "marik" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > Znałem artykuł 86 par. 3 kp, ale wniosując z wypowiedzi przedmówcy
    sądzę,
    > iż został on uchylony.

    Nie znam tego przepisu, ale nie sądze, aby był jakikolwiek, który
    pozwalałby decydować jednej osobie o sposobie dysponowania majątkiem przez
    drugą osobę. A takim dysponowaniem byłoby zmuszanie do trzymania pieniędzy
    w konkretnym banku.
    Mówimy oczywiście o osobach nie ubezwłasnowolnionych.

    vertret

  • 5. Data: 2004-10-08 14:48:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 paź o godzinie 13:48, na pl.soc.prawo, marik napisał(a):

    > Znałem artykuł 86 par. 3 kp, ale wniosując z wypowiedzi przedmówcy sądzę,
    > iż został on uchylony.

    Ale Ty nie zrozumiałeś pytania.
    Pytający jest poirytowany _nakazem_ pracodawcy że ma założyć rachunek w
    _konkretnym_ banku!!

    I co do tego ma art. 86 par. 3 o brzmieniu:
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny sposób
    niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy lub
    pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    ???

    Do pytającego:
    zapewne jest to ten sam bank w którym pracodawca ma rachunek firmowy i w
    ten sposób chce pomniejszyć koszty obsługi przelewów na rachunki
    pracowników, które w ramach tego samego banku będą darmowe albo baaaardzo
    tanie. Ponadto może trwać "promocja" banku że kto "wciągnie" klienta ten
    ...... ;)

    Co do sedna pytania:
    podajesz numer swojego rachunku, potwierdż sobie złożenie tej dyspozycji i
    kopie trzymaj w domu. na pytania bądż ataki ze strony księgowej, pracodawcy
    powiedz że w swoim banku masz np. lokatę, zwolniony jesteś z opłat za
    przelewy masz kartękredytową itp itd i żeby pocałował Cię w sumie w du...ę
    i przelewał Ci pieniądze tam gdzie wskazałeś.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-10-08 14:49:28
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "marik" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > Znałem artykuł 86 par. 3 kp, ale wniosując z wypowiedzi przedmówcy sądzę,
    > iż został on uchylony.

    Nie zostal uchylony
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19740240141&type=3&name=D19740141Lj.pdf

    Pracownik SAM podejmuje decyzje i nie moze byc zmuszony.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.