  • 1. Data: 2011-06-29 15:05:33
    Temat: Praca w godzinach nadliczbowych
    Od: "SB" <b...@v...pl1>

    Witam

    Pytanie do osób które maja kodeks pracy w "paluszku". Szukałem trochę przez
    google, ale nie jest to jednoznaczne.

    Praca w firmie 8h 5 dni w tygodniu. Stała pensja. Okres rozliczeniowy 4
    miesiące. Co należy się pracownikowi za pracę w godzinach "nadliczbowych"
    (sobota, niedziela).
    a) Podstawa + dodatek;
    b) Podstawa i dodatek na koniec okresu rozliczeniowego jeżeli pracodawca nie
    udzielił innego dnia wolnego
    c) Jeżeli udzielił to taki dzień jest wolny niepłatny?
    d) Nie płaci podstawy, podstawy+dodatku a godziny nadliczbowe są do oddania
    1:1 tzn. np. pracuję w niedzielę, nie jest to rejestrowane w karcie pracy i
    wybieram w innym dniu przy czym to wolne jest płatne (podstawa).
    e) Pracodawca robi co chce.

    Pozdrawiam
    S.

  • 2. Data: 2011-06-29 19:38:02
    Temat: Re: Praca w godzinach nadliczbowych
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SB pisze:

    > b) Podstawa i dodatek na koniec okresu rozliczeniowego jeżeli pracodawca nie
    > udzielił innego dnia wolnego

    To.

    > c) Jeżeli udzielił to taki dzień jest wolny niepłatny?

    Jest płatny. Dzień nie płatny to jest bzdura.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-06-29 20:41:37
    Od: "SB" <b...@v...pl1>

    > To.

    > Jest płatny. Dzień nie płatny to jest bzdura.

    Czyli przykładowo mam stałej pensji 4000 zł, w czerwcy pracowałem 3 soboty
    i trzy niedziele. Za czerwiec dostaję 4000zł + 1142 zł (4000/21*6) = 5114zl.

    W lipcu wybieram te 6 dni wolnego i dostaję pensji za lipiec 4000 - 1142 =
    2858 zł ?

    Pozdrawiam

    SB

  • 4. Data: 2011-06-30 08:16:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    SB pisze:

> [...]
    >
    > W lipcu wybieram te 6 dni wolnego i dostaję pensji za lipiec 4000 - 1142 =

    Nie wybierasz, bo masz już rozliczone.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2011-06-30 13:50:47
    Od: "SB" <b...@v...pl1>

    > Nie wybierasz, bo masz już rozliczone.

    Ale to jest w ramach jednego okresu rozliczeniowego, pomimo że to już inny
    miesiąc. Jesteś pewien że tak powinno być ? Powiem szczerze że wiem coraz
    mniej z tego tematu. Dzwoniłem do 3 PIP i w każdym podają inne informacje.

    Pozdrawiam
    SB

  • 6. Data: 2011-06-30 15:36:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-06-30 15:50, SB pisze:

    > Dzwoniłem do 3 PIP i w każdym podają inne informacje.

    Jak nie potrafisz sklecić sensownego stanu faktycznego to co się dziwisz?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 7. Data: 2011-06-30 20:25:25
    Od: "SB" <b...@v...pl1>

    > Jak nie potrafisz sklecić sensownego stanu faktycznego to co się dziwisz?

    Tzn co tu jest niesensownego ? Staram się skonfrontować co mi wciska
    pracodawca ze stanem faktycznym. Chyba że się mylę i grupy dyskusyjne nie
    służą do tego.

  • 8. Data: 2011-07-01 05:59:05
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.06.2011 22:41, SB pisze:

    > Czyli przykładowo mam stałej pensji 4000 zł, w czerwcy pracowałem 3 soboty
    > i trzy niedziele. Za czerwiec dostaję 4000zł + 1142 zł (4000/21*6) = 5114zl.

    No i teoretycznie jesteście kwita. Ty pracowałeś w sobotę i niedzielę, a
    pracodawca Ci zapłacił za to. Odrębna kwestią jest czy zapłacił Ci
    odpowiednią kwotę.

    > W lipcu wybieram te 6 dni wolnego i dostaję pensji za lipiec 4000 - 1142 =
    > 2858 zł ?
    Nie "te" a inne 6 dni, to nie są te dni które przepracowałeś w
    poprzednim miesiącu, tamte masz zapłacone i zapomniane.
    Obecne 6 dni wolnego za które masz nie zapłacone, to może urlop
    bezpłatny wystawiony na prośbę pracownika.

  • 9. Data: 2011-07-05 20:36:20
    Od: "Tatarak" <n...@m...pl>

    Użytkownik "SB" <b...@v...pl1> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Pytanie do osób które maja kodeks pracy w "paluszku". Szukałem trochę przez google,
    ale nie jest to jednoznaczne.

    Kodeksu KP raczej nie mam w "paluszku" ale troche sie tym zajmuje.
    Ogolnie idea okresow rozliczeniowych i pracy w systemie rownowaznym jest taka, ze
    jezeli przekroczysz
    w czasie trwania okresu rozliczeniowego dzienne, tygodniowe czy tez
    miesieczne normy czasu pracy to pracodawca nie ma obowiazku wyplacania
    wynagrodzenia za nadgodziny.
    Pracodawca za prace w czasie ponadnormatywnym moze udzielic Ci platnego dnia wolnego
    w czasie trwania okresu rozliczeniowego lub wyplacic wynagrodzenie za nadgodziny po
    zakonczeniu
    okresu rozliczeniowego.

    Dzien wolny, moim zdaniem, powienien byc platny tak jak wynagrodzenie urlopowe
    czyli czynniki zmienne z 3 miesiecy poprzedzajacych wyliczenie dnia wolnego i
    czynniiki stale
    z miesiaca w ktorym otrzymujesz dzien wolny. Dodatkowo takie wynagrodzenie powinno
    uwzgledniac czynniki zmienne (premie i dodatki) do ktorych prawo nabierasz w
    przeciagu roku
    a nie tylko 3 ostatniach miesiecy (13-te pensje, nagrody jubileuszowe, premie
    kwartalne).

    Odnosnie wyliczenia wynagrodzenia za nadgodzniny na koniec okresu rozliczeniowego to
    sprawa
    jest zupelnie zagmatwana i z praktyki wiem, ze w poszczegolnych firmach stosuje sie
    rozne algorytmy.
    Dodatkowo nadgodzniy moga byc platne w 50% lub 100%

    Sprawe pracy w systemie rownowaznym, komplikuje dodatkowo fakt, ze poza Kodeksem
    Pracy, mozliwe
    ze firma posiada tez wewnetrzy regulamin pracy, ktory moze stanowic inaczej niz KP.

    Ogolnie to podaj wiecej konkretow.

  • 10. Data: 2011-07-07 14:31:01
    Od: "SB" <b...@v...pl1>

    Użytkownik "Tatarak" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w czasie trwania okresu rozliczeniowego dzienne, tygodniowe czy tez
    > miesieczne normy czasu pracy to pracodawca nie ma obowiazku wyplacania

    No w końcu jakies konkrety - bo wszystko inne wyżej to się komuś zdawało
    że wie.

> [...]
    > dnia wolnego
    > w czasie trwania okresu rozliczeniowego lub wyplacic wynagrodzenie za

    Ale na pewno - płatnego ? Bo w sumie czym się to różni od dania płatnego
    dnia wolnego od wypłaceniu dodatku po zakończonym okresie rozliczeniowym ??
    Powiem Ci jak jest w tej chwili u nas. Pracujesz w sobotę-niedzielę-święto,
    masz zapłaconą podstawę czyli normalne godziny.
    Idziesz na wolne za tą sobotę-niedzielę-święto w kartę masz wpisane "wolne
    za sobotę 15.06.2011 (przykładowo bo nawet nie wiem czy to był dzień wolny)
    I masz ten dzień wolny niepłatny. Jeżeli nie dostaniesz tego dnia wolnego do
    końca okresu rozliczeniowego to masz wypłacany dodatek. Jest to robione
    prawidłowo ?
    Bo wiesz w zasadzie problem jest takie że w trzech miesiącach pracownik
    pracująć w soboty i niedziele zarobi sporo więcej (mamy 4 miesięczny okres
    rozliczeniowy) natomiast w 4 miesiącu zostają mu oddane te dni wolne i
    zostaje praktycznie z 1/3 pensji.

> [...]
    > stosuje sie rozne algorytmy.
    > Dodatkowo nadgodzniy moga byc platne w 50% lub 100%

    Co uważasz za nagdodziny ? Wszystko ponad 8h wymiaru dziennego pracy ? Czy
    właśnie ta praca w sobotę - niedzielę - święta?

    > Sprawe pracy w systemie rownowaznym, komplikuje dodatkowo fakt, ze poza
    > Kodeksem Pracy, mozliwe
    > ze firma posiada tez wewnetrzy regulamin pracy, ktory moze stanowic
    > inaczej niz KP.

    No i to pewnie ta furtka która umożliwia robienie pracodawcy co chce ?

    > Ogolnie to podaj wiecej konkretow.

    Było by chyba wszystko. Znalazłem jeszcze pewną ciekawą rzecz tak jakby w
    temacie :

    http://prawopracyblog.wordpress.com/2011/02/02/praca
    -w-godzinach-nadliczbowych/

    " Pamiętaj ! Udzielenie pracownikowi czasu wolnego nie może być powodem
    obniżenia wynagrodzenia , które należy się pracownikowi za pełny miesięczny
    wymiar czasu pracy."

    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie się tematem

    Pozdrawiam
    SB