  • 1. Data: 2004-04-05 14:04:47
    Temat: Praca tymczasowa a zakaz konkurencji
    Od: BeSek <b...@g...pl>

    Witam,

    Pracuję przez agencję pracy tymczasowej w call center pewnej
    firmy. Średnio co tydzień podpisuję nową umowę. Dzisiaj pojawił się
    zapis, którego w poprzednich umowach nie było:

    "Pracownik Tymczasowy nie powinien świadczyć pracy tymczasowej na rzecz
    podmiotów konkurencyjnych w ciągu 1 roku od daty zakończenia pracy w
    XXXXXXXXX, co nie oznacza zawarcie miedzy stronami umowy o zakazie
    konkurencji po ustaniu zatrudnienia."

    Zapis mi wygląda na "lekko naciągany", wydaje mi się, że nie ma dużego
    znaczenia ("pracownik !nie powinien!".) Będę wdzięczny za opinie na ten
    temat.

    Pozdrawiam serdecznie
    BeSek

  • 2. Data: 2004-04-05 18:15:09
    Temat: Re: Praca tymczasowa a zakaz konkurencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BeSek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podmiotów konkurencyjnych w ciągu 1 roku od daty zakończenia pracy w
    > XXXXXXXXX, co nie oznacza zawarcie miedzy stronami umowy o zakazie

    Ten zapis jest silnie naciągany i nie ma żadnej mocy obowiązującej.

  • 3. Data: 2004-04-05 20:52:44
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > Ten zapis jest silnie naciągany i nie ma żadnej mocy obowiązującej.

    tym bardziej ze:
    1. umowa o zakazie konkurencji jest umowa dodatkowa a nie czescia umowy o
    prace
    2. umowa o zakazie konkurencji obowiazuje jedynie wtedy, gdy (byly)
    pracodawca wyplaca pracownikowi odszkodowanie w wysokosci min. 25% ostatnich
    poborow w danej firmie - inaczej traci moc obowiazujaca

    Kwik

    --
    ##odpowiadajac skasuj LEPPERA! ;-)##

  • 4. Data: 2004-04-06 09:46:09
    Od: BeSek <b...@g...pl>

    Kwik napisał:

> [...]
    > pracodawca wyplaca pracownikowi odszkodowanie w wysokosci min. 25% ostatnich
    > poborow w danej firmie - inaczej traci moc obowiazujaca

    Dziękuję Wam za odpowiedzi. Tak właśnie mi się wydawało, że chcą tylko
    postraszyć :-)

    Pozdrawiam
    BeSek