  • 1. Data: 2003-04-27 01:06:23
    Temat: Praca
    Od: "erbe" <d...@w...pl>

    Czy pracodawca, wiedząc ze pracownik sie uczy sie, ma prawo utrudniac
    uczeszczanie na zajecia niedając wolnego dnia pracy?
    Prosze o fachowe odpowiedzi.

    pozdr
    erbe

  • 2. Data: 2003-04-27 08:36:30
    Temat: Re: Praca
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "erbe" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy pracodawca, wiedząc ze pracownik sie uczy sie, ma prawo utrudniac
    > uczeszczanie na zajecia niedając wolnego dnia pracy?
> [...]
    nie jest ustanowione prawo utrudniania.Nie ma obowiazku moze tak.
    magda

  • 3. Data: 2003-04-27 09:26:08
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy pracodawca, wiedząc ze pracownik sie uczy sie, ma prawo utrudniac
    > uczeszczanie na zajecia niedając wolnego dnia pracy?

    Musi Ci dac wolne zgodnie z Kodeksem Pracy. Natomiast nie warto mowic
    pracodawcy ze sie uczysz bo bardzo czesto zlosliwie nie da ci wolnego wtedy
    kiedy potrzebujesz. Podsumowujac jesli czas pracy Ci nie odpowiada,nie
    musisz pracowac pewnie znajdzie sie setka chetnych na twoje
    miejsce.Niestety.... Chyba ze pracodawca sam wyslal Cie do szkoly i za to
    placi..
    TMK

  • 4. Data: 2003-04-27 09:31:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 27 Apr 2003 10:36:30 +0200, "madzia"
    <m...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >nie jest ustanowione prawo utrudniania.Nie ma obowiazku moze tak.

    Sytuacja IMHO jest dyskusyjna. Jeżeli sam posłał pracownika - to
    oczywiście ma obowiązek dać mu nawet dodatkowo dni wolne. Ale nawet
    jeżeli nie posłał pracownika, ale nauka jest w temacie pracy, to można
    by się powoływać na KP:
    Art. 17. Pracodawca jest obowi?zany ułatwiać pracownikom podnoszenie
    kwalifikacji zawodowych.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-04-27 09:35:04
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > by się powoływać na KP:
    > Art. 17. Pracodawca jest obowi?zany ułatwiać pracownikom podnoszenie
    wydawalo mi sie,ze chodzi o nauke np w szkole wyzszej,podjeta na wlasna
    reke.Jesli jest inaczej, tzn jesli pracodawca za to placi, to bezsensem
    byloby ,gdyby utrudnial uczestniczenie w zajeciach.
    Nauka czesto jest w temacie pracy,a pracodawca nie ma obowiazku dawania
    urlopu.Z doswiadczenia wiem,ze czasem robi to zlosliwie,albo bez
    uzasadnionych przyczyn,ale moze.

  • 6. Data: 2003-04-27 12:50:35
    Od: "erbe" <d...@w...pl>

    Ucze sie w szkole wyzszej i pracuje na 2 zmiany. Czasem jest tak, ze kiedy
    mam zajecia dostaje popoludniówke, nawet jesli prosilem o ranną zmianę.
    A jak to wygląda z urlopami? Czy pracodawca ma prawo ustalic termin urlopu
    letniego np.10 dni bez porozumienia z pracownikiem, tzn.narzucic mu jakis
    wybraną przez siebie datę ?

  • 7. Data: 2003-04-27 12:53:11
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > letniego np.10 dni bez porozumienia z pracownikiem, tzn.narzucic mu jakis

    jest cos takiego jak plan urlopow,ale jest on zatwierdzany przez
    pracodawce.Jesli nawet bedzie zatwierdzony np na lipiec, to i tak moze
    okazac sie,ze dobro firmy wymaga,abys wtedy pracowal:):). Sam pracodawca nie
    moze narzucic niczego.