  • 1. Data: 2011-07-12 22:22:43
    Temat: Pożyczona przyczepka - OC
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Sytuacja hipotetyczna. Załóżmy, ep ożyczyłem od kogoś przyczepkę i
    następnie, jadac swoim samochodem z dopieta ta przyczepka, spowodowałem
    wypadek, w wyniku którego przyczepka została uszkodzona/zniszczona (np.
    wymusilem pierwszenstwo w wyniku ktorego gosc z glownej w nia grzmotnal.

    Wlasciciel przyczepki ma wiec rszczenie do mnie o uszkodzenie swego
    sprzetu... - pytanie - czy moze to zalatwic z mojego OC?
    Domyslam sie, ze nie - ale z czego wynika?

    Sytuacja jest zapewne identtyczna, jak w przypadku, gdybym spowodowal
    wypadem jadac bez przyczepki w wyniku ktorego np. zniszczeniu ulegla
    przewozona w bagazniku czyjaś waza z epoki Ming. Jak byloby w tym przypadku?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2011-07-13 08:52:30
    Temat: Re: Pożyczona przyczepka - OC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011, SDD wrote:

> [...]
    > wypadek, w wyniku którego przyczepka została uszkodzona/zniszczona (np.
    > wymusilem pierwszenstwo w wyniku ktorego gosc z glownej w nia grzmotnal.

    Zamień sobie tę przyczepkę na samochód. Pożyczony samochód.

    > Wlasciciel przyczepki ma wiec rszczenie do mnie o uszkodzenie swego
    > sprzetu...

    Nie, on ma roszczenie o zwrot swojej przyczepki w stanie
    niepogorszonym, plus ew. roszczenie z powodu nie zwrócenia jej
    w tym stanie.
    Właściciel (przyczepki) nie ma nic wspólnego z wypadkiem,
    za to ma z umową użyczenia, momentem wydania i momentem zwrotu sprzętu.

    > - pytanie - czy moze to zalatwic z mojego OC?

    Ależ oczywiście - jeśli masz ubezpieczenie od szkód wyrządzonych
    z tytułu korzystania z czyjegoś sprzętu!
    :D

    > Domyslam sie, ze nie - ale z czego wynika?

    Nie, Ty się domyślasz że nie obejmuje tego OC *z tytułu
    używania samochodu*. Oczywiście że zgoda :), chyba
    że w ustawie lub konkretnej umowie (która może obejmować
    więcej niż ustawa nakazuje) jest jakiś wyjątek obejmujący
    również mienie powierzone (nie sądzę, niemniej zaznaczam
    że piszę "z głowy czyli z niczego").

    > Sytuacja jest zapewne identtyczna, jak w przypadku, gdybym spowodowal
    > wypadem jadac bez przyczepki w wyniku ktorego np. zniszczeniu ulegla
    > przewozona w bagazniku czyjaś waza z epoki Ming. Jak byloby w tym przypadku?

    Jak wyżej.
    W momencie wypadku szkodę wyrządzasz sobie - niszczysz mienie
    *sobie* powierzone.
    Właścicielowi do wypadku nic, on tylko ma prawo dostać swoje
    mienie z powrotem (lub odszkodowanie za brak lub mniej warte mienie).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-07-13 10:54:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1107131040390.764@quad...

    > Właściciel (przyczepki) nie ma nic wspólnego z wypadkiem,

    hmm

    a tak właściwie to jak to jest, jeśli to przyczepka ciągnięta przez samochód
    uszkodzi czyjeś auto, to z czyjego oc pokrywana jesz szkoda, przyczepki, czy
    auta, jeśli auta, co logiczne, to po kiego grzyba oc na przyczepkę, skoro
    sama z siebie szkody nie wyrządzi

  • 4. Data: 2011-07-13 11:04:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 12:54, szerszen pisze:

> [...]
    > przyczepki, czy auta, jeśli auta, co logiczne, to po kiego grzyba oc na
    > przyczepkę, skoro sama z siebie szkody nie wyrządzi

    Póki przyczepka jest ciągnięta, albo jest w ruchu po odczepieniu się - z
    OC samochodu. Jeśli przyczepka stoi, lub wprawiła się w ruch sama - z OC
    przyczepki. Jak widać odpowiedzialność z OC przyczepki jest dość rzadka,
    podejrzewam, że na tyle rzadka, że nawet przy uwzględnieniu mniejszego
    kosztu jej ubezpieczenia, dla ubezpieczyciela lepszym interesem jest
    ubezpieczać samochody, niż przyczepy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-07-13 11:05:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 13:04, Liwiusz pisze:

    > kosztu jej ubezpieczenia, dla ubezpieczyciela lepszym interesem jest
    > ubezpieczać samochody, niż przyczepy.
    Tzn. na odwrót :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-13 11:12:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:ivju5f$mm8$...@n...onet.pl...

    > Tzn. na odwrót :)

    no właśnie ;)
    złoty interes

  • 7. Data: 2011-07-13 11:47:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 5:54 AM, szerszen wrote:

> [...]
    > przyczepki, czy auta, jeśli auta, co logiczne, to po kiego grzyba oc na
    > przyczepkę, skoro sama z siebie szkody nie wyrządzi

    jesli ta przyczepka bedzie jechala z twoim samochodem i na zakrecie ja
    zarzuci, to pujdzei z twojego oc samochodowego.

    Jesli ta przyczepka stojac stojac sobie samodzielnie na podworku nagle
    wyleci w powietrze, bo np. zostawiles tam benzyne na sloncu, tudziez nie
    zaciagnales hamulcow, to pojdzie z twojego OC na osobe. Zapewne masz co nie?

  • 8. Data: 2011-07-13 11:53:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 13:47, witek pisze:
    > to pojdzie z twojego OC na osobe. Zapewne masz co nie?

    Będzie miał, jak tylko zapodasz takie OC na osobę, które będzie
    obejmować szkody wyrządzone przez przyczepę ;)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-07-13 13:12:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 6:53 AM, Liwiusz wrote:

    > Będzie miał, jak tylko zapodasz takie OC na osobę, które będzie
    > obejmować szkody wyrządzone przez przyczepę ;)

    o czym to sie od szkody wyrzadzonej przez niezakrecony kran lub
    zostawione zelazko?

  • 10. Data: 2011-07-13 13:18:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > Zapewne masz co nie?

    a żebyś wiedział, nawet psa mam ubezpieczonego ;)