  • 11. Data: 2009-01-15 07:23:53
    Temat: Re: Pożyczka prywatna, brak chęci zwrócenia - da się coś zrobić?
    Od: u...@g...com

    On 15 Sty, 13:33, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ja mam wątpliwość: jak można pozwanego przesłuchiwać jako świadka ?

    Kolega od konta, nie od pozyczki.

    Usjwo

  • 12. Data: 2009-01-15 09:08:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 14 Sty, 22:42, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Zastanawiam się jak bardzo urząd skarbowy będzie się czepiał takiego
    > pośrednictwa finansowego włączając w to kodeks karno-skarbowy.
    > Mocno bym się zastanowił przed napisaniem czegoś takiego.

    Będą się czepiać o 350zł? Nie przesadzasz?

    Pzdr.
    L.

  • 13. Data: 2009-01-15 09:09:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 14 Sty, 20:14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > A jaki tytuł przelewu?

    Nawet nie wiem, muszę dopytać. Ale raczej nic formalnego,
    o ile był jakikolwiek tytuł.

    Pzdr.
    L.

  • 14. Data: 2009-01-15 14:19:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lisciasty wrote:

    > Będą się czepiać o 350zł? Nie przesadzasz?

    oczywiscie, ze sie beda czepiac, bo nie maja wyboru,
    jak sie tylko dowiedza, to zaden urzednik sie nie podłozy, żeby nie
    wszcząć sprawy bo sam by poszedł siedzieć.

  • 15. Data: 2009-01-16 00:24:48
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > raczej dłużnik autora o zniesławienie.

    tego nie może chyba skutecznie zrobić skoro pożyczka i brak spłaty są faktem
    który można udowodnić....

  • 16. Data: 2009-01-16 00:35:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zbyszek wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > tego nie mo?e chyba skutecznie zrobiae skoro po?yczka i brak sp?aty s? faktem
    > który mo?na udowodniae....

    tak?
    a jaki masz dowód? przelew z konta kolegi? trochę mało poważne.
    a termin zwrotu?
    w ogóle autor wątku nie jest stroną w sprawie.

  • 17. Data: 2009-01-16 00:50:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > tak?
    > a jaki masz dowód? przelew z konta kolegi? trochę mało poważne.

    + zeznania kolegi + zeznania autora

    > a termin zwrotu?

    6 tygodni po wypowiedzeniu dającego pożyczkę.

    > w ogóle autor wątku nie jest stroną w sprawie.

    Niech ustalą, że to kolega pożyczył, a następnie niech kolega dokona
    cesji wierzytelności na autora wątku.

    Moim zdaniem:

    sprawa jest niewielka (350zł), ale nie widzę przeszkód, aby dochodzić
    tego na drodze sądowej nawet z wątpliwymi dowodami. Po pierwsze sprawa
    pewnie rozpocznie się wydaniem nakazu zapłaty i jest spora szansa, że
    dłużnik się nie odwoła (nie będzie mu się chciało, nie będzie wiedzieć
    jak, nie odbierze pisma, spóźni się, itp.itd.)

    Nawet jak się odwoła, to jest szansa, że sąd da wiarę przelewowi i
    zeznaniom.

    A jeśli nie, to będziemy co najwyżej 30 - 90zł w plecy. IMHO warto.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-01-16 02:22:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > sprawa jest niewielka (350zł), ale nie widzę przeszkód, aby dochodzić
    > tego na drodze sądowej nawet z wątpliwymi dowodami.

    Oczywiscie,ale nie o tym była mowa.
    Chodziło o rozpowiadanie, że pożyczył i nie oddał.