  • 31. Data: 2013-05-09 00:00:46
    Temat: Re: Pozyczka a zabezpieczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Najlepiej żeby byli poręczycielami weksla.

    Spadkobierca (w sensie córka) jest jeden.
    Rozumiem, że weksel mam podpisać ja, żona oraz dodatkowo córka?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 33. Data: 2013-05-09 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie ma już opłaty skarbowej od weksla (i to od 2007r)

    ano własnie.

    > Użyj tego wzoru - jest z opisem -
    > http://www.remitent.pl/wzory_weksli/weksel_wlasny_wz
    or.pdf

    wielkie dzięki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 32. Data: 2013-05-09 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Weksel musi być bardzo precyzyjnie napisany. (Na "urzędowym" blankiecie
    > do kupienia w banku, zależnie od kwoty, albo na byle-czym, ale wtedy
    > opłacony w US - obowiązek pożyczkobiorcy, czyli wystawcy weksla)

    ZTCW to weksli już sie nie opłaca...
    I to od ładnych kilku lat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 34. Data: 2013-05-09 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W celu dydaktycznym.
    > Jak Ty mi dasz dolary a ja Tobie złotówki, to to będzie
    > "pożyczka"? A jeśli nie, to dlaczego prywatny pieniądz
    > chcesz traktować inaczej? (tak, wekslem co do zasady
    > się PŁACI)

    Chyba rozumiem - dzięki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 35. Data: 2013-05-09 00:03:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Niech się autor
    > wypowie jak on chce widzieć możliwość żądania zwrotu "pożyczki".

    Wykupić weksel chciałbym jak najszybciej.
    Ale zakładam, ze przy jakis dziwnych okolicznosciach moze to potrwać nawet
    rok.
    Dla drugiej strony taki układ jest ok. Zreszta jak wszyscy beda żyli to sie
    dogadamy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 36. Data: 2013-05-09 00:06:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-09 00:03, Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > Wykupić weksel chciałbym jak najszybciej.
    > Ale zakładam, ze przy jakis dziwnych okolicznosciach moze to potrwać nawet

    Zatem spokojnie wystaw weksel płatny "za rok", jak będziesz chciał,
    wykupisz wcześniej, jak nie będziesz chciał, po roku posiadacz będzie
    mógł się tego od Ciebie domagać, włącznie z drogą sądową.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2013-05-09 00:08:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-09 00:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Spadkobierca (w sensie córka) jest jeden.
    > Rozumiem, że weksel mam podpisać ja, żona oraz dodatkowo córka?

    Córka pełnoletnia?

    Z żoną wspólnota majątkowa?

    Mieszkanie w majątku osobistym, czy wspólnym?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2013-05-09 11:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Córka pełnoletnia?

    tak

    > Z żoną wspólnota majątkowa?

    tak

    > Mieszkanie w majątku osobistym, czy wspólnym?

    wspólnym

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 39. Data: 2013-05-09 11:06:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-09 11:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > tak

    Zatem może zaciągnąć zobowiązanie wekslowe.

    > tak

    Zatem może być poręczycielką weksla (odpowiada majątkiem wspólnym -
    mieszkaniem oraz majątkiem osobistym), albo może tylko wyrazić zgodę na
    zaciągnięcie przez Ciebie zobowiązania wekslowego (żona nie odpowiada
    majątkiem osobistym, nie jest stroną stosunku wekslowego, ale wierzyciel
    będzie miał prawo prowadzić egzekucję z majątku wspólnego, czyli z
    mieszkania).

    Jeśli zgody albo poręczenia żony nie będzie, wierzyciel nie będzie mógł
    się zaspokoić z Twojego mieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2013-05-09 12:56:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wspólnego, czyli z mieszkania).
    >
    > Jeśli zgody albo poręczenia żony nie będzie, wierzyciel nie będzie
    > mógł się zaspokoić z Twojego mieszkania.

    Reasumując - z tyłu weksla ja i zona piszemy "poreczam", imie i nazwiko, nr
    dowodu, podpis.
    Dobrze by było aby córka podpisała również?

    Jak córka podpisze rownież, skąd wiadomo, że chodzi o moj majątek i córka
    porecza tylko w celach spadkowych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,