  • 11. Data: 2013-05-08 17:12:23
    Temat: Re: Pozyczka a zabezpieczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dla Ciebie korzystnie jest nie u notariusza. Ale dla dłużnika -
    > niekoniecznie.

    Nie. To jest rodzinna sprawa i ma być bezpieczna dla obu stron.
    nie chce oszukać, ale np. jeżeli zginę - chcę żeby nie było jakiegoś
    wielkiego kłopotu z odzyskaniem kasy.

    > Bo rozumiem że mowa jest o wysokich kwotach, skoro mieszkanie ma być
    > zabezpieczeniem.

    Nie aż tak wielkich. Mieszkanie warte kilkakrotnie wiecej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

  • 12. Data: 2013-05-08 18:50:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-08 17:12, Budzik pisze:
    > Nie. To jest rodzinna sprawa i ma być bezpieczna dla obu stron.
    > nie chce oszukać, ale np. jeżeli zginę - chcę żeby nie było jakiegoś
    > wielkiego kłopotu z odzyskaniem kasy.

    W takim razie weksel wystarczy. Jak umrzesz, dług z weksla wejdzie do
    Twojego spadku i spadkobiercy będą zobowiązani go wykupić. Jako że w
    spadku będzie mieszkanie o wartości wyższej niż dług, nie ma obawy, że
    spadek odrzucą.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-05-08 19:04:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > Twojego spadku i spadkobiercy będą zobowiązani go wykupić. Jako że w
    > spadku będzie mieszkanie o wartości wyższej niż dług, nie ma obawy, że

    Tylko, ze spadkobiercy moga juz nie byc tacy chetni do wspolpracy

    bo weksel jest jeden a spadkobiercow na przyklad dziesieciu, z czego
    zaden nie jest w stanie albo nie ma ochoty splacic weksla w calosci.

    I w ten sposob z rodzina spotkasz sie w sadzie :)

  • 14. Data: 2013-05-08 19:07:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-08 19:04, witek pisze:

    > Tylko, ze spadkobiercy moga juz nie byc tacy chetni do wspolpracy
    >
    > bo weksel jest jeden a spadkobiercow na przyklad dziesieciu, z czego
    > zaden nie jest w stanie albo nie ma ochoty splacic weksla w calosci.

    Nie widzę powodu, aby miał spłacać tylko jeden - też bym na jego miejscu
    sam nie spłacał.

    > I w ten sposob z rodzina spotkasz sie w sadzie :)

    Jak to w rodzinie po śmierci. Nic nowego.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-05-08 19:09:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie widzę powodu, aby miał spłacać tylko jeden - też bym na jego miejscu
    > sam nie spłacał.

    Dlatego ten weksel jest wart tyle ile papier na ktorym zostal napisane.

    > Jak to w rodzinie po śmierci. Nic nowego.

    a wlasnie tego chcial uniknac.

  • 16. Data: 2013-05-08 19:17:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-08 19:09, witek pisze:

    > Dlatego ten weksel jest wart tyle ile papier na ktorym zostal napisane.

    Wpadłeś jakąś pętlę? Jeśli miałbyś jakiś weksel, z którego odpowiada 10
    spadkobierców dziedziczących mieszkanie, to kupuję go od Ciebie za cenę
    papieru. Dokładam koniak.

    > a wlasnie tego chcial uniknac.

    Nie uniknie w żadnym przypadku.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-05-08 19:31:14
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/08/2013 04:51 PM, witek wrote:

    > Najpierw musze ja jeszcze miec.

    No akurat Budzik ma, warto czytać posty na które się odpowiada. Także te
    wcześniejsze.

    p. m.

  • 18. Data: 2013-05-08 19:33:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Wpadłeś jakąś pętlę? Jeśli miałbyś jakiś weksel, z którego odpowiada 10
    > spadkobierców dziedziczących mieszkanie, to kupuję go od Ciebie za cenę
    > papieru. Dokładam koniak.

    Co prawda weksla nie mam, ale dom z 23 spadkobiercami, z czego kilku z
    nim od dwoch lat nie mozna odnalezc to mam.

    Chetnie bym cie ten spadek za koniak darowal, tyle, ze niestety wymaga
    to zgody pozostalych spadkobiercow.

    cbdu.

  • 19. Data: 2013-05-08 19:34:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > No akurat Budzik ma, warto czytać posty na które się odpowiada. Także te
    > wcześniejsze.
    >
    > p. m.

    jeszcze ma

  • 20. Data: 2013-05-08 20:42:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > Twojego spadku i spadkobiercy będą zobowiązani go wykupić. Jako że w
    > spadku będzie mieszkanie o wartości wyższej niż dług, nie ma obawy, że

    W takim razie weksel.
    Do weksla spisuje się jakąś umowę czy po prostu sam weksel?
    Rozumiem, że na wekslu wpisuje się konkretną kwotę pożyczki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,