  • 11. Data: 2008-10-09 13:46:10
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Dokładnie to droga sądowa ale w trybie nakazowym. Więc bez rozprawy a
    > nawet udziału stron i wystarczy do tego tylko pozew i oryginał weksla
    > .Jeżeli weksel spełnia wszelkie wymogi formalne to efektem nakaz zapłaty
    > należności i dłużnik musi w ciągu 2 tygodni wstrzymać jego wykonalność.

    Po pierwsze wydanie nakazu z weksla przez sąd nie jest obligatoryjne
    Po drugie na podstawie innych dokumentów też można uzyskać nakaz
    zapłaty w postępowaniu nakazowym
    Po trzecie nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym (który też wg
    Ciebie nie jest postępowaniem sądowym, bo bez rozprawy i udziału stron),
    sądy wydają prawie z każdego pozwu o zapłatę
    Po czwarte - CBDO - postępowanie nakazowe jest też postępowaniem
    sądowym. Ktoś mógłby źle Cię zrozumieć, i pomyśleć, że z wekslem można
    iść od razu do komornika, tudzież coś innego zrobić.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-10-09 14:11:37
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Po czwarte - CBDO - postępowanie nakazowe jest też postępowaniem
    > sądowym.
    Masz rację. Ogólnie chodziło mi o to że weksel lepiej chroni wierzyciela od
    umowy pożyczki i nie jest związany z absurdalną opłatą PCC. Absurdalnej, bo
    gdyby trzymać się litery prawa to przy okazji prawie każdej grzeczności
    sąsiedzkiej pożyczki należałoby składać druk PCC.

    > Ktoś mógłby źle Cię zrozumieć, i pomyśleć, że z wekslem można iść od razu
    > do komornika,

    Powiedzmy że prawie od razu i nie z wekslem a ważnym nakazem płatniczym.

    > tudzież coś innego zrobić.

    Tutaj też są o wiele większe możliwości, można sprzedać, użyć jako zastawu,
    w skrócie traktować jako surogat pieniądza.

    pzdr
    olo

  • 13. Data: 2008-10-09 14:22:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:

    > Tutaj też są o wiele większe możliwości, można sprzedać, użyć jako
    > zastawu, w skrócie traktować jako surogat pieniądza.

    Można rzecz, że w przypadku weksla te czynności można wykonać o wiele
    prościej. Bo prawa ze zwykłej pożyczki też można przekazać na osobę
    trzecią, czyli coś na kształt indosu wekslowego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-10-09 14:40:53
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Można rzecz, że w przypadku weksla te czynności można wykonać o wiele
    > prościej. Bo prawa ze zwykłej pożyczki też można przekazać na osobę
    > trzecią, czyli coś na kształt indosu wekslowego.

    Obawiam się że przeniesienie prawa własności z umowy pożyczki również będzie
    podlegało PCC.

    pzdr
    olo

  • 15. Data: 2008-10-09 15:06:20
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in

    > Nie Ty, ale pozyczkobiorca musi uiscic 2% oplaty podatku od czynnosci
    > cywilno-prawnych i zlozyc deklarację na druku PCC-3.

    na podstawie czego?
    od jakiej kwoty wzwyz oraz
    przy jakim CZASIE trzymania tej pozyczki (np. 1 dzien tez?)
    - sie juz tak liczy, ze musi byc tak opodatkowane?

    (zakladamy, ze pieniadze przechodza przez konto bankowe)

    --
    Y?

  • 16. Data: 2008-10-09 15:18:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yyy wrote:

    > na podstawie czego?
    ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych
    > od jakiej kwoty wzwyz oraz
    1000 zł
    > przy jakim CZASIE trzymania tej pozyczki (np. 1 dzien tez?)
    okres bez znaczenia, za sam fakt zawarcia umowy

    > (zakladamy, ze pieniadze przechodza przez konto bankowe)

    forma bez znaczenia

  • 17. Data: 2008-10-09 16:24:24
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote in

    > ustawa o podatku od czynnosci cywilnoprawnych

    czy mozna prosic o jakis link?

    > 1000 zl

    czyli ponizej nie ma opodatkowania?
    a co jesli ktos wplaci np. 10x po 800zl raz kazdego dnia, przez 10 dni?

    > okres bez znaczenia, za sam fakt zawarcia umowy

    ale czy mozna mowic o jakiejkolwiek umowie jesli ktos komus wplaca na konto
    bankowe a na drugi dzien ta osoba (co dostala wczoraj) wplaca te same
    pieniadze na czyjes inne konto?

    --
    Y?

  • 18. Data: 2008-10-09 18:13:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yyy wrote:
    > witek <w...@g...pl.invalid> wrote in

    > czy mozna prosic o jakis link?

    google zamkneli.
    wpisz w googlach ustawa o podatku do czynnosci cywilnoprawnych.

    > czyli ponizej nie ma opodatkowania?
    nie.
    > a co jesli ktos wplaci np. 10x po 800zl raz kazdego dnia, przez 10 dni?
    liczy sie intencja,
    jak ktos wplaci 10 x po 800 zl to jest to pozyczone 8000 zl, jesli taka
    byla intencja.

    > ale czy mozna mowic o jakiejkolwiek umowie jesli ktos komus wplaca na konto
    > bankowe a na drugi dzien ta osoba (co dostala wczoraj) wplaca te same
    > pieniadze na czyjes inne konto?

    a miala takie polecenie od pierwszej osoby, czy zrobila to sama z
    zupelnie innego powodu niz przyczyna, dla ktorej odstala kase od
    pierwszje osoby?

    za duzo pisania nie chce mi sie
    pocztaj o depozycie nieprawidłowym, tez 2%

  • 19. Data: 2008-10-09 18:52:18
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote in

    > a miala takie polecenie od pierwszej osoby

    zalozmy, ze tak - wiec?

    --
    Y?

  • 20. Data: 2008-10-09 18:54:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Obawiam się że przeniesienie prawa własności z umowy pożyczki również
    > będzie podlegało PCC.

    Jeśli będzie to sprzedaż lub darowizna, to tak. Ale "tylko" 1%.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz