  • 11. Data: 2006-09-25 10:39:15
    Temat: Re: Poziomy bezpieczenstwa danych osobowych w sys. inf.
    Od: "michalsky" <m...@C...pl>

    Użytkownik "pcspec.ovh.org" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:9c3fh25hgkpt34ureunpjk108aqvvck53a@4ax.com...

    > "Adekwatne" :)
    > Możesz zastosować nawet najprostrzego firewall'a, ale w razie wpadki
    > musisz umieć udowodnić, że zastosowane zabezpieczenie było właściwie
    > dobrane. Choć oczywiście sam fakt złamania zabezpieczeń świadczy, że
    > nie było ;)
    > Dlatego zastosuj takie zabezpieczenia żeby mieć maksymalną pewność, że
    > nie zostaną one naruszone. I nie wynika to tylko z obowiązujących
    > przepisów, ale ze zdrowej informatycznej praktyki.

    firewall jak firewall...
    ja bym raczej sklanial sie do wymuszenia polaczen do internetu przez proxy.
    co o tym sadzicie?..

  • 12. Data: 2006-09-25 12:15:41
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    michalsky <m...@C...pl> napisał(a):

    > firewall jak firewall...
    > ja bym raczej sklanial sie do wymuszenia polaczen do internetu przez proxy.
    > co o tym sadzicie?..

    Jak najbardziej tak!
    Pisząc "firewall" miałem na myśli właśnie takie rozwiązanie (a nie tylko
    prosty filtr pakietów - moim zdaniem nie przystaje on do współczesnej
    rzeczywistości w zastosowaniach o których tu rozmawiamy).
    Tak więc proxy z modułami antyspamowymi i antywirusowymi, plus dobry system
    logów to podstawa.

    Pozdrawiam
    Jarek Żabówka

  • 13. Data: 2006-09-25 12:28:59
    Od: "michalsky" <m...@C...pl>

    Użytkownik
> [...]
    > rzeczywistości w zastosowaniach o których tu rozmawiamy).
    > Tak więc proxy z modułami antyspamowymi i antywirusowymi, plus dobry

    hmm.. a spytam tak niedyskretnie... kolega infomatyk czy prawnik?.. :)

  • 14. Data: 2006-09-25 13:05:50
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    michalsky <m...@C...pl> napisał(a):

    > hmm.. a spytam tak niedyskretnie... kolega infomatyk czy prawnik?.. :)

    A bo ja wiem? Ale prawnikiem to na pewno nie jestem :)
    Byłem informatykiem, zostałem ABI... a w przyszłości zobaczymy ;)

    pozdrawiam
    Jarek
    http://pcspec.ovh.org

  • 15. Data: 2006-09-26 10:55:11
    Od: "michalsky" <mirzonca[CIACH]@o2.[CIACH]pl>

    Użytkownik "michalsky" <m...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik

    hmm.. troche tu mi cos nie pasuje?... squid + antyspam to mozna to spiac
    razem?...

  • 16. Data: 2006-09-27 08:29:45
    Od: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>

    On Tue, 26 Sep 2006 12:55:11 +0200, "michalsky"
    <mirzonca[CIACH]@o2.[CIACH]pl> wrote:

    >hmm.. troche tu mi cos nie pasuje?... squid + antyspam to mozna to spiac
    >razem?...

    Oj, to coraz bardziej NTG, więc krótko:
    Razem? Nie słyszałem. Ale oczywiście istnieje mnóstwo innych rozwiązań
    niż Sqiud, gdzie antyspam i proxy występują razem. Ja mam u siebie dwa
    takie, niezależne produkty, ale oczywiście nie powiem tutaj jakie :)
    To czego użyjemy do eliminacji spamu zależy w pierwszej kolejności od
    naszej architektury. Jeżeli serwer pocztowy jest u zewnętrzego
    usługodawcy (ale to zwykle jest powierzeniem danych do przetworzenia!
    art31) to interesują nas inne protokoły niż w wypadku serwera w naszej
    DMZ.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 17. Data: 2006-09-27 08:38:40
    Od: "michalsky" <m...@C...pl>

    Użytkownik "pcspec.ovh.org"

> [...]
    > usługodawcy (ale to zwykle jest powierzeniem danych do przetworzenia!
    > art31) to interesują nas inne protokoły niż w wypadku serwera w naszej

    nie wiem co jest ale zniknela mi spora czesc tego watku..
    czyzby moderatorzy wywalili kilka postow z naszej rozmowy?...:)