  • 21. Data: 2009-06-23 13:21:21
    Temat: Re: Pozew w trybie uproszczonym - jak wypelnic formularz
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Też racja.
    > Z tym że sądy zwracając pismo, nieformalnie robią sobie kserokopie. Więc
    > można się zdziwić ;)

    No to już masz rozwiązanie Twojego problemu :)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-06-23 13:23:22
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 15:16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ale ten tydzień będę miał już pewien czas po złożeniu pozwu,
    > zakładając 2-tygodniową awizację wezwania, 2-miesięczny termin nie jest
    > nierealny :)

    A tak poza tym można przecież uzupełniając coś przypadkiem wytrzeć. I
    znów wezwanie do uzupełnienia.. Można tak i kilka lat iterować.

  • 23. Data: 2009-06-23 13:28:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > A tak poza tym można przecież uzupełniając coś przypadkiem wytrzeć. I
    > znów wezwanie do uzupełnienia.. Można tak i kilka lat iterować.

    Równie dobrze dłużnik może wykorzystać przywiązanie sądów do poczty
    polskiej. Otrzymałeś nakaz zapłaty? Słuszny? Odwołaj się - z błędem.
    Potem nie odbierz wezwania do usunięcia braków, w międzyczasie składając
    informacje o zmianie adresu. Drugie wezwanie odbierz po 2 tygodniach,
    złóż ponownie błędny sprzeciw. Jak otrzymasz postanowienie o odrzuceniu
    sprzeciwu (pamiętaj o leżakowaniu 2 tygodni na poczcie), nie zapomnij
    zażalić się na to postanowienie. Pewnej mojej dłużniczce we wrześniu rok
    minie jak tak sąd kiwa (od momentu odebrania nakazu zapłaty), a sprawa
    jest dopiero na etapie postanowienia o odrzuceniu sprzeciwu.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-06-23 13:45:30
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 15:28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > minie jak tak sąd kiwa (od momentu odebrania nakazu zapłaty), a sprawa
    > jest dopiero na etapie postanowienia o odrzuceniu sprzeciwu.

    No ale jednak jest to o przestępstwo, bo zawiadamia o innym adresie
    mimo, że go w rzeczywistości nie zmienia. Więc poświadczenie
    nieprawdy.

  • 25. Data: 2009-06-23 13:52:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > No to już masz rozwiązanie Twojego problemu :)

    Ja przedstawiam problem teoretyczny. Na każdą teorię da się znaleźć
    praktykę.

    --
    @2009 Johnson

  • 26. Data: 2009-06-23 13:53:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > A tak poza tym można przecież uzupełniając coś przypadkiem wytrzeć. I
    > znów wezwanie do uzupełnienia.. Można tak i kilka lat iterować.

    Nie ma znów. Ponowny z brakami - zwrot.

    --
    @2009 Johnson

  • 27. Data: 2009-06-23 13:56:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > minie jak tak sąd kiwa (od momentu odebrania nakazu zapłaty), a sprawa
    > jest dopiero na etapie postanowienia o odrzuceniu sprzeciwu.

    Błąd można popełnić raz. Złożenie uzupełnienia dotkniętego brakiem to
    odrzucenie sprzeciwu (art. 130 [1] §2 kpc.)
    Poza tym to się raczej nie opłaca. Kombinujesz, a odsetki ustawowe lecą.
    Lepsze niż lokata bankowa.

    --
    @2009 Johnson

  • 28. Data: 2009-06-23 13:56:25
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 15:53, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nie ma znów. Ponowny z brakami - zwrot.

    Z innymi, o których nie ma mowy w wezwaniu do uzupełnienia? Trochę
    nagięte...

  • 29. Data: 2009-06-23 13:57:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Z innymi, o których nie ma mowy w wezwaniu do uzupełnienia? Trochę
    > nagięte...

    Dlaczego?
    "w razie bezskutecznego upływu terminu lub ponownego złożenia pisma
    dotkniętego brakami przewodniczący zarządza zwrot pisma. Sprzeciw od
    wyroku zaocznego, zarzuty od nakazu zapłaty oraz sprzeciw od nakazu
    zapłaty sąd odrzuca"

    Nic nie ma mowy że to mają być te same braki.

    --
    @2009 Johnson

  • 30. Data: 2009-06-23 13:58:36
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 15:56, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Błąd można popełnić raz. Złożenie uzupełnienia dotkniętego brakiem to
    > odrzucenie sprzeciwu (art. 130 [1] §2 kpc.)

    OK, tu się zabezpieczyli, inaczej niż w 130