-
1. Data: 2008-03-04 10:46:11
Temat: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: "Ernest J." <u...@g...pl>
Witam,
wobec braku możliwości wyegzekwowania udzielonej mi pisemnej gwarancji na
sprzęt AGD o wartości <1000zl (2-tyg termin naprawy – sprzęt był niesprawny od
samego początku) i przetrzymywania go przez gwaranta (nieuczciwy sprzedawca z
allegro – w ten sposób postąpił też z innymi klientami) zmuszony jestem złożyć
pozew.
Chciałbym złożyć pozew w postępowaniu uproszczonym, mam jednak kilka pytań na
które nie znalazłem odpowiedzi.
1. W którym sądzie mam złożyć pozew? Czy mogę zrobić to w miejscu mojego
zamieszkania czy musi być to sąd w miejscu zamieszkania sprzedawcy? Przez
który sąd będzie rozpatrywany mój pozew?
2. Jak zaadresować opłatę za pozew – 30zl, czy wystarczy, iż w tytule podam
„Opłata za pozew”. Czy za każdy załącznik (nie będący dowodem) muszę
wnosić
jakąś dodatkową opłatę.
3. Który rodzaj żądania powinienem wybrać, gdy gwarancja nie daje mi prawa do
zwrotu pieniędzy ani wymiany na nowy – jedynie naprawę usterki. Czy „inne
żądanie” (wydania rzeczy). Dodam, iż nie zależy mi konkretnie na żadnym z tych
roszczeń (zarówno wydanie naprawionego sprzętu, wymiana na inny o podobnych
cechach jak i zwrot pieniędzy jest dla mnie satysfakcjonujący), ale rozumiem
iż muszę dokładnie to określić (nie używając słowa LUB). Nie zależy mi również
na odszkodowaniu z tytułu niewykonania naprawy w terminie.
4. Jak obliczyć koszt procesu – pkt 7, aby żądać zwrotu ich kosztów.
5. Punkt 8, czy coś oprócz poniżego zdania muszę dodać:
„Powód wnosi o;
-przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność powoda
-przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność pozwanego”?
6. „Do pozwu w sprawie gospodarczej powód musi dołączyć odpis reklamacji lub
wezwania do dobrowolnego spełnienia żądania (art. 479§ 2 k.p.c.), a także - i
to jest nowość - dowód doręczenia albo wysłania go pozwanemu przesyłką
poleconą.”
Czy w moim przypadku gdy cała komunikacja między sprzedawcą odbywała się
drogą mailową – i sprzedawca potwierdził przyjęcie sprzętu do serwisu a ja mam
dowód nadania przesyłki, muszę zgłosić jeszcze pisemnie żądanie realizacji
gwarancji?
7. Czy dokumenty-dowody (gwarancja, dowód nadania, etc.) muszą być dostarczane
w oryginale czy mogę załączyć kopię (czy muszę dokonać także kopii dowodów dla
powoda- jak wykonać taki odpis?)
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie lub linki do poczytania.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2008-03-04 20:49:54
Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: kauzyperda <l...@Z...eu>
Ernest J. pisze:
> Witam,
> wobec braku możliwości wyegzekwowania udzielonej mi pisemnej gwarancji na
> sprzęt AGD o wartości <1000zl (2-tyg termin naprawy – sprzęt był niesprawny
od
> samego początku) i przetrzymywania go przez gwaranta (nieuczciwy sprzedawca z
> allegro – w ten sposób postąpił też z innymi klientami) zmuszony jestem
złożyć
> pozew.
> Chciałbym złożyć pozew w postępowaniu uproszczonym, mam jednak kilka pytań na
> które nie znalazłem odpowiedzi.
[cut]
Chwilka... moze zacznijmy od wyjasnienia czego Ty sie tym pozwem
domagasz i na jakiej podstawie. Poza tym jestes tu konsumentem czy
przedsiebiorca?
--
pozdr
luck
-
3. Data: 2008-03-05 07:21:43
Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: " Ernest J." <u...@g...pl>
> Chwilka... moze zacznijmy od wyjasnienia czego Ty sie tym pozwem
> domagasz i na jakiej podstawie. Poza tym jestes tu konsumentem czy
> przedsiebiorca?
Dzieki za odzew.
Jestem konsumentem - ktory kupil uzywany sprzet AGD z pisemna gwarancja.
Okazal sie on niesprawny, wiec go zwrocil do naprawy - termin naprawy minal -
a sprzedwaca zwodzi mnie.
Czego sie domagam - chce otzrymac pelnowartosciowy sprzet za ktory zaplacilem
- na podstawie udzileonej gwarancji.
Przedsiebiorca ten postapil identycznie z kilkoma innymi osobami - nigdy nie
oddal pieniedzy ani nie zwrocil naprawionego sprzetu (jakby to powiedziec
przywlaszczyl sobie sprzet (uszkodzony) po uplywie terminu gwarancji.
pozdr.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2008-03-05 07:54:50
Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 04.03.2008 Ernest J. <u...@g...pl> napisał/a:
> wobec braku możliwości wyegzekwowania udzielonej mi pisemnej gwarancji na
> sprzęt AGD o wartości <1000zl (2-tyg termin naprawy – sprzęt był niesprawny
od
> samego początku) i przetrzymywania go przez gwaranta (nieuczciwy sprzedawca z
> allegro – w ten sposób postąpił też z innymi klientami) zmuszony jestem
złożyć
> pozew.
Ile on to trzyma?
--
Marcin
-
5. Data: 2008-03-05 13:08:54
Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: " Ernest J." <u...@g...pl>
Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):
> Ile on to trzyma?
od 11.02.2008 (miał na to 14 dni) i z ostatnich maili wynika jednoznacznie ze
jeszcze dlugo nie zamierza wywiazac sie ze zobowiazania naprawy
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2008-03-05 21:05:34
Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.03.2008 Ernest J. <u...@g...pl> napisał/a:
> Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):
>> Ile on to trzyma?
> od 11.02.2008 (miał na to 14 dni) i z ostatnich maili wynika jednoznacznie ze
> jeszcze dlugo nie zamierza wywiazac sie ze zobowiazania naprawy
Dosyc krótko MZ. Wyznaczyłbym mu jeszcze konkretny i realny termin i
posłał to wszystko poleconym z potw. odbioru.
--
Marcin
-
7. Data: 2008-03-05 22:28:26
Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
Od: kauzyperda <l...@Z...eu>
Ernest J. pisze:
>> Chwilka... moze zacznijmy od wyjasnienia czego Ty sie tym pozwem
>> domagasz i na jakiej podstawie. Poza tym jestes tu konsumentem czy
>> przedsiebiorca?
>
> Dzieki za odzew.
> Jestem konsumentem - ktory kupil uzywany sprzet AGD z pisemna gwarancja.
> Okazal sie on niesprawny, wiec go zwrocil do naprawy - termin naprawy minal -
> a sprzedwaca zwodzi mnie.
Jak to zwodzi? Jak rozumiem sprzet jest w naprawie caly czas? A jak to
sie ma do terminow na naprawe?
>
> Czego sie domagam - chce otzrymac pelnowartosciowy sprzet za ktory zaplacilem
> - na podstawie udzileonej gwarancji.
Korzystasz z gwarancji udzielonej przez sprzedawce - mozna i tak, choc
generalnie gwarancja to dodatkowe (i dobrowolne) swiadczenie ze strony
sprzedawcy. Jakie sa dokladnie warunki gwarancji?
Pomijajac juz kwestie gwarancji poczytaj sobie ustawe z dnia 27 lipca
2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego - dluga nie jest, a nieco moze nieco rozjasni w
kwestii Twoich uprawnien.
Generalnie korzystajac z uprawnien kupujacego na mocy tej ustawy
powinienes sie domagac w pierwszej kolejnosci doprowadzenia towaru do
stanu zgodnego z umowa, ew. pozniej jak nic z tego nie wyjdzie mozesz
sie np. domagac obnizenia ceny albo odstapic od umowy (bedziesz mial
wtedy roszczenie o zwrot ceny)
--
pozdr
luck