  • 21. Data: 2012-08-16 13:31:44
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia "Executio Iuris
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-08-16 12:14, Liwiusz pisze:

    > Niemniej jednak koszty zostały poniesione i muszą być zwrócone.

    Dokładnie tak, koszty się należą z uwagi na zasadność powództwa w
    momencie jego wniesienia. To tak, jak ze zwrotem długu, już po
    wniesieniu powództwa o zapłatę. Roszczenie główne upada, ale koszty się
    należą.

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 22. Data: 2012-08-16 13:35:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2012 13:31, Roman Rumpel pisze:

> [...]
    > momencie jego wniesienia. To tak, jak ze zwrotem długu, już po
    > wniesieniu powództwa o zapłatę. Roszczenie główne upada, ale koszty się

    Mówisz? Nawet jeśli pozwany zmienił regulamin przed otrzymaniem
    informacji o pozwie?

    Więcej - jesteś pewien, że pozew został złożony po poprawieniu regulaminu?

    No i jeszcze - co z artykułem piątym KC?

  • 23. Data: 2012-08-16 13:54:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-16 13:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Mówisz? Nawet jeśli pozwany zmienił regulamin przed otrzymaniem
    > informacji o pozwie?

    Nawet, przecież powództwo było zasadne w momencie składania.

    > Więcej - jesteś pewien, że pozew został złożony po poprawieniu regulaminu?

    A tak było?

    > No i jeszcze - co z artykułem piątym KC?

    A co? Podnosisz taki zarzut, to go udowodnij ;)

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2012-08-16 14:57:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2012 13:54, Liwiusz pisze:

    > Nawet, przecież powództwo było zasadne w momencie składania.

    Jesteś pewien, że nie ma jakiejś bonifikaty w kosztach, hmm?

    > A tak było?

    No właśnie nie wiem - czekam na _dowód_ ;)

    > A co? Podnosisz taki zarzut, to go udowodnij ;)

    Cóż - powód wcześniej się nie kontaktował w tej sprawie z pozwanym,
    podał zawyżone stawki, można więc wnioskować, że celem tego pozwu nie
    była ochrona praw konsumentów tylko wyłudzenie haraczu.

    Cała reszta zależy od tego, kto będzie miał prawnika z lepszymi
    wejściami do sądu...

  • 25. Data: 2012-08-16 15:06:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-16 14:57, Andrzej Lawa pisze:

    > Jesteś pewien, że nie ma jakiejś bonifikaty w kosztach, hmm?

    Nie.

    > No właśnie nie wiem - czekam na _dowód_ ;)

    Czyli na razie jest to nieistotne w dyskusji.

> [...]
    > była ochrona praw konsumentów tylko wyłudzenie haraczu.
    >
    > Cała reszta zależy od tego, kto będzie miał prawnika z lepszymi

    Generalnie nie ma co deliberować, tego typu sprawy są znane i jak na
    razie sądy koszty zasądzają.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2012-08-16 15:09:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2012 15:06, Liwiusz pisze:

    > Generalnie nie ma co deliberować, tego typu sprawy są znane i jak na
    > razie sądy koszty zasądzają.

    A czy ktokolwiek próbował powołać się na ten przepis, czy też szli za za
    "radami" z tego wątku i olewali sprawę?

  • 27. Data: 2012-08-16 15:52:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-16 15:09, Andrzej Lawa pisze:

    > A czy ktokolwiek próbował powołać się na ten przepis, czy też szli za za
    > "radami" z tego wątku i olewali sprawę?

    To już pytanie nie do mnie :)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2012-08-16 16:06:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    > momencie jego wniesienia. To tak, jak ze zwrotem długu, już po
    > wniesieniu powództwa o zapłatę. Roszczenie główne upada, ale koszty się

    Ale pozew nie zostal zlozony.
    Oni domagaja sie kasy z tytulu zastepstwa procesowego w zamian z
    odstapienie od wniesienia pozwu.

  • 29. Data: 2012-08-16 16:24:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2012 15:52, Liwiusz pisze:

    > To już pytanie nie do mnie :)

    No widzisz. Tak samo można argumentować, że nie ma sposobu na uniknięcie
    zapłacenia faktury sprzed 20 lat jeśli nie trzymałeś tyle czasu
    pokwitowania, bo sąd przyklepał wyrok nakazowy bo ktoś zapomniał
    podnieść zarzut przedawnienia.

  • 30. Data: 2012-08-16 16:39:54
    Od: "mentor" <m...@g...pl>

> [...]
    > należą.

    Ale pozew nie zostal zlozony.
    Oni domagaja sie kasy z tytulu zastepstwa procesowego w zamian z

    Właśnie, że został złożony pozew do S.O. w Warszawie wydział O.K. i K.
    W pozwie żądają o uznanie punktu regulaminu jako niedozwolonego i 720zł
    zastępstwa.
    Wcześniej nikt z tej fundacji jak również sam pełnomocnik nie kontaktował
    się w tej
    ani w żadnej innej sprawie z firmą. Gdyby przesłali informacje o
    niezgodności tego punktu
    zostałby zapewne poprawiony. Itak zawsze spory są rozstrzygane na korzyść
    klienta.