  • 11. Data: 2012-08-14 23:38:21
    Temat: Re: (OT)Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > (ciap)
    >
    > Tak przy okazji, z czego wynika konieczność "mania" przez sklep
    > internetowy siakiegoś regulaminu?

    nie ma takiej koniecznosci.
    co najwyzej ulatwia rozstrzyganie sporow interpretacyjnych niekoniecznie
    klarownie zapisanych w roznych ustawach.

  • 12. Data: 2012-08-14 23:59:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > nie ma takiej koniecznosci.
    > co najwyzej ulatwia rozstrzyganie sporow interpretacyjnych niekoniecznie
    > klarownie zapisanych w roznych ustawach.

    A przepraszam, co do sklepow internetowych
    art 8 ustawy o swiadczeniu uslug drogą elektroniczną.

  • 13. Data: 2012-08-15 08:21:07
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 23:33, witek pisze:

    > na drzewo.
    > ewentualnie do prokuratury

    Widzę, że teoretycy wujkowie dobra rada na usenecie w akcji ;)

    Do autora wątku: sprawa bardzo popularna, było nawet głośno na ten temat
    kilka(naście) miesięcy temu, różne firmy się tym parają, łatwe do
    wygooglania.

    Prokuratury radzę nie zawiadamiać, bo roszczenie zwrotu kosztów procesu
    jest zasadne. Każdy może wnosić o uznanie wzorca umowy za niedozwolony,
    no chyba że wykażesz przed sądem, że zapis regulaminu jest w porządku.

    Tak czy siak, życzę powodzenia.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-08-15 15:17:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Aug 2012, mentore wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    [...]
    > Masz rację ale oni właśnie podnoszą tylko i wyłącznie sprawę kosztów
    > które zostały uregulowane w innym punkcje tego samego regulaminu,

    No i tu leży błąd.
    Odsyłasz do przepisów o odstąpieniu od umowy "zdalnej", a one są
    inne (mniej korzystne) od "niezgodności z umową".
    Ten zapis JEST zły, w znaczeniu "sprzeczny z ustawą".

    Po pierwsze, ogranicza konsumentowi czas reakcji; normalnie konsument
    ma 2 miesiące od momentu stwierdzenia "niezgodności".
    Nie od momentu rozpoczęcia używania!
    Tak czy nie?

    Przepisy są dość restrykcyjne dla sprzedawcy, co poradzić.
    IMVHO, należy odesłać do prawa przysługującego w przypadku
    niezgodności... i tyle.
    Niestety (z p. widzenia sprzedawcy) klient może sobie takiego
    "niezgodnego" towaru poużywać, nie widzę jak miałoby się dać
    zapobiec takiemu manewrowi.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-08-15 23:23:06
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    W dniu 14.08.2012 22:28, Andrzej Lawa pisze:

    > Swoją drogą ciekaw jestem, czy już się parę osób zebrało spuścić
    > wpierdol temu "radcy" czy też dopiero go to czeka... Wyjątkowa gnida (za
    > przeproszeniem tych pokrytych chityną krwiopijców).

    Wiesz, ja nie byłbym taki wyrywny. Bo jak czytam "regulaminy" sklepów
    internetowych, to czasem sam mam ochotę złożyć pozew. Np. pierwszy z brzegu:

    "Zwracany w trybie opisanym w [***] Regulaminu towar zostanie przyjęty
    przez [***] tylko wtedy, gdy będzie znajdować się w oryginalnym,
    nieuszkodzonym, niesklejonym taśmą opakowaniu, a stan samego towaru
    pozostanie niezmieniony w stosunku do stanu pierwotnego (w jakim
    otrzymał go Kupujący). Towar nie może nosić śladów użytkowania."

    Zagadka - jak sprawdzić towar bez uszkodzenia opakowania?

    Nieprzekonanym polecam zapoznanie się także z Decyzją Prezesa UOKiK nr
    DDK 23/2010.

    Pozdr.!
    (D)

  • 16. Data: 2012-08-16 00:10:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2012 23:23, Daniel Pyra pisze:

> [...]
    > pozostanie niezmieniony w stosunku do stanu pierwotnego (w jakim
    > otrzymał go Kupujący). Towar nie może nosić śladów użytkowania."

    A czy może zwróciłeś na to uwagę osobie odpowiedzialnej bez domagania
    się haraczu, hmm?

    Poza tym nie za bardzo widzę sprzeczność tego zapisu z ustawą bez
    sprawdzenia, jak by to wyglądało w praktyce. Ty możesz interpretować
    "ślady użytkowania" jako odciski palców, sprzedający może mieć na myśli
    uszkodzenia/istotne zużycie eksploatacyjne (np. do połowy zużyty
    długopis czy coś w tym stylu). Opakowanie też jest częścią towaru i
    jeśli jest całkiem zdemolowane, trochę ciężko "odstąpić od umowy"
    zgodnie z wiadomą ustawą. Pamiętaj, że wszelkie zmiany zwracanego
    przedmiotu umowy muszą być _konieczne_ w ramach zwykłego zarządu. A nie
    wynikać z niedbałości.

    No i trochę wyrwałeś z kontekstu - skąd mam wiedzieć, czy ten regulamin
    nie rozszerza możliwości zwrotu także na zakupy dokonywane przez firmy?

    > Zagadka - jak sprawdzić towar bez uszkodzenia opakowania?

    Otwierając to opakowanie umiejętnie. Z reguły jest to dość łatwe.

    Pomijając rzeczy "zawekowane" w tych durnych plastikowych odlewach,
    większość opakowań można bez żadnych śladów (nie licząc naklejek-plomb)
    otworzyć.

  • 17. Data: 2012-08-16 11:30:14
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 21:49, Mentor pisze:
    > Przeciwko niewielkiemu e-sklepowi stowarzyszenie ,,Executio Iuris"
    > wystosowało pozew o Uznanie Postanowienia Wzorca Umowy Za Niedozwolony.
    (...)
    > Czy ktoś z bardziej doświadczonych grupowiczów mógłby wyrazić swoją
    > opinie w tym temacie? Czy rzeczywiście mogą coś ugrać, w końcu tak ja
    > napisałem wyżej w regulaminie jest wyraźnie napisane, że zwrot w tym
    > przypadku jest na koszt sklepu?

    Cóż regulamin w chwili wnoszenia pozwu był zły, na 99% proces przegrany,
    trzeba zacząć odkładać pieniądze na koszty sądowe.
    Niestety.

    rady typu olać, do prokuratury, itp, są tak samo dobre jak moja
    powyższa, to znaczy będą miały ten sam skutek - proces przegrany, koszta
    do zapłacenia.

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 18. Data: 2012-08-16 12:12:14
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > rady typu olać, do prokuratury, itp, są tak samo dobre jak moja powyższa,
    > to znaczy będą miały ten sam skutek - proces przegrany, koszta do

    Ale regulamin, którego dotyczy pozew jest nieaktualny, więc chyba sąd
    powinien oddalić pozew, bo dotyczy nieistniejącego problemu. Powództwo jest
    ewidentnie niezasadne.

  • 19. Data: 2012-08-16 12:14:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-16 12:12, Przemek Lipski pisze:
> [...]
    >
    > Ale regulamin, którego dotyczy pozew jest nieaktualny, więc chyba sąd
    > powinien oddalić pozew, bo dotyczy nieistniejącego problemu. Powództwo jest

    Niemniej jednak koszty zostały poniesione i muszą być zwrócone.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2012-08-16 13:27:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2012 12:14, Liwiusz pisze:

    > Niemniej jednak koszty zostały poniesione i muszą być zwrócone.

    Dlaczego?