  • 1. Data: 2005-06-30 21:16:38
    Temat: Pozew - nieuczciwy klient na Allegro
    Od: "Gall" <g...@g...pl>

    Witam!
    Nie sądziłem, że kiedykolwiek przyjdzie mi szukać sprawiedliwości w sądzie.
    A jednak - stało się. Padłem ofiarą nieuczciwego klienta na Allegro. Towar
    wysłałem, pieniędzy nie zobaczyłem.
    Jestem w trakcie pisania pozwu, ale nie mam zielonego pojęcia jak się do
    tego zabrać, dlatego bardzo Was proszę o pomoc. Własnymi siłami spłodziłem
    coś takiego:
    http://www.ee.pw.edu.pl/~dziocht/pozew_pyt.doc
    W dokumencie zaznaczyłem miejsca, co do których mam wątpliwości. Pomożecie?

    Gdzie popełniłem błędy? Może wiecie co powinienem jeszcze zrobić?

    z góry dziękuję!

    pozdrawiam
    Gall

    PS. Czy aukcje internetowe traktowane są jak umowa kupna-sprzedaży?

  • 2. Data: 2005-06-30 21:27:57
    Temat: Re: Pozew - nieuczciwy klient na Allegro
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gall" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Pomożecie?

    > Gdzie popełniłem błędy? Może wiecie co powinienem jeszcze zrobić?

    1. Odsetki nie do dnia skierowania sprawy do sądu, tylko "do dnia zapłaty"
    2. Koszty procesu wg norm przepisanych
    3. Pełnomocnictwo - tego nie, bo przecież nie reprezentuje Cię adwokat (w
    załącznikach)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-06-30 21:33:28
    Od: "lemur" <l...@u...tlen.pl>

    Gall <g...@g...pl> nabazgrał(a)
    > ...Może wiecie co powinienem jeszcze zrobić?...

    Zapytaj jeszcze na alt.pl.allegro dla nich to chleb powszedni.

    --
    Pozdrawia lemur
    gg:1718528 skype:lemur1975

  • 4. Data: 2005-06-30 21:57:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gall" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Odsetki: od dnia wymagalności zapłaty (pewnie dnia dostawy) do dnia
    "faktycznej zapłaty" (a nie wniesienia pozwu). Koszty prawem przepisane.

    W opisie brakuje wytłumaczenia, jak się umówiliście co do zapłaty. Kiedy
    i na jakich warunkach miała nastąpić. A wówczas w dowodach wykazania, iż
    warunki owe nastąpiły. Natomiast nie ma sensu udowadnianie sądowi, że
    pieniądze na konto nie wpłynęły. Wystarczy na tym etapie Twoje
    oświadczenie, że nie wpłynęły. Przecież równie dobrze kupujący mógł Ci
    przesłać gotówkę przekazem, albo sam przywieźć. Brak wpływu na koncie
    jest żadnym dowodem. Tak więc wywal z dowodów ów wyciąg z konta. Poza
    tym ja bym wzbogacił jednak opis o wyjaśnienie, jak działa allegro, bo
    sędzia akurat może nie wiedzieć. Dołączył wydruk z regulaminu, jako
    istotną część zawieranej w tym portalu umowy.

    Zresztą, na Twoim miejscu przed pozwem złożyłbym przede wszystkim
    najpierw zawiadomienie o oszustwie do organów ścigania. Kwota tu nie gra
    roli. Istnieje spora szansa, że jak kupującego zapyta policja o to,
    czemu ni zapłacił, to szybciutko jeszcze przed formalna rozmową zapłaci.
    przy okazji wyjaśni się, czy kupujący w ogóle istnieje i czy jest
    faktycznie odbiorcą Twojej przesyłki. A może w międzyczasie umarł?

  • 5. Data: 2005-06-30 22:05:08
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> naskrobał/a w

    > 1. Odsetki nie do dnia skierowania sprawy do sądu, tylko "do dnia
    > zapłaty"

    I niech zakreśli, że ustawowe.

    > 3. Pełnomocnictwo - tego nie, bo przecież nie reprezentuje Cię
    > adwokat (w załącznikach)

    Tam też trzeba wpisać licznę odpisów pozwu i załączników, opróćz
    pełnoimocnictwa wywalić punkt 3 (jeżeli pozew jest składany przez osobę
    fizyczną).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    God must love stupid people, he made so many.

  • 6. Data: 2005-07-01 06:47:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gall napisał(a):

    [Ciach ...]
    Ja na twoim miejscu zastanowiłbym się nad właściwością sądu.
    SR w Mogilnie jest właściwy, i pewnie będzie szybszy, ale mógłbyś sądzić
    się również w swoim SR czyli w Warszawie (miejsce wykonania umowy. Ty
    miałbyś bliziutko, a zawsze byłby to problem z dojazdem w razie potrzeby
    nie dla ciebie tylko dla pozwanego. Z tym, że SR w Warszawie pewnie
    załatwi sprawę wolniej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 7. Data: 2005-07-01 07:00:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Gall napisał(a):
    > Gdzie popełniłem błędy? Może wiecie co powinienem jeszcze zrobić?

    od razu nakleić znaczek opłaty _sądowej_ za 15 zł

    KG