  • 21. Data: 2012-07-20 11:21:24
    Temat: Re: Pozew już w sądzie, dłużnik oddaje pieniadze
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Jedno i drugie. No, może nie bogatych, ale kasę mają.

    A długi wynikają z jakiego rodzaju działalności, jeśli można wiedzieć?

    MJ

  • 22. Data: 2012-07-20 11:21:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 10:44, Liwiusz pisze:

    > To też pierwsza korespondencja (nakaz+pozew) jest papierowa, przy czym
    > jeśli system przypisze pozwanego do istniejącego już konta (a nie zrobi
    > tego, jeśli powód nie poda np. peselu), to pozwany będzie mógł zobaczyć

    Może podał :)

    > na swoim koncie, że nakaz zapłaty do niego idzie i nawet przejrzeć akta
    > sprawy, ale nie będzie to uznane za odebranie pozwu.

    Czyli będzie już wiedział, że jest wyrok i lada chwila coś przyjdzie,
    ale jak teraz zapłaci, to powinien zaoszczędzić na kosztach sprawy.

    > Dlatego, że jak ktoś ma zapłacić, to zapłaci przed powództwem. 50%owa
    > skuteczność nakazów zapłaty to bardzo dobry wynik, wynikający zapewne z
    > jakiejś specyfiki kierowanych do sądu spraw.

    Każdy kalkuluje - może akurat u niego pozwanym się opłaca odwlec sprawę
    do chwili uzyskania wyroku w trybie uproszczonym, a potem się już
    przestaje opłacać.

  • 23. Data: 2012-07-20 11:22:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-20 11:18, Olgierd pisze:
    > Skarga pauliańska.
    Dłużnik był chyba sprytniejszy. Przepisał mieszkanie przed założeniem
    działalności gospodarczej.

    Maciek

  • 24. Data: 2012-07-20 11:29:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-20 11:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Zastępstwo do sprawy elektronicznej nie jest jakieś szczególnie drogie.

    Nie siedzę w temacie - jest niższe niż przy sprawie tradycyjnej?

    > że otrzymanie nakazu w trybie uproszczonym tyło "punktem krytycznym".

    Co się tak do tego postępowania "uproszczonego" ludzie czepiają, oznacza
    ono zupełnie co innego niż fakt wydania nakazu zapłaty i wynika
    wyłącznie z sumy i rodzaju dochodzonego roszczenia :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2012-07-20 11:30:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-20 11:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli będzie już wiedział, że jest wyrok i lada chwila coś przyjdzie,
    > ale jak teraz zapłaci, to powinien zaoszczędzić na kosztach sprawy.

    Nie zaoszczędzi, ponieważ po wydaniu nakazu cofnięcie powództwa nie daje
    prawa do zwrotu opłaty sądowej, przynajmniej nie w całości.

    > Każdy kalkuluje - może akurat u niego pozwanym się opłaca odwlec sprawę
    > do chwili uzyskania wyroku w trybie uproszczonym, a potem się już
    > przestaje opłacać.

    Dlatego piszę - musi to wynikać z wyjątkowej specyfiki spraw.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2012-07-20 11:56:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 20 Jul 2012 11:21:24 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > A długi wynikają z jakiego rodzaju działalności, jeśli można wiedzieć?

    Najczęściej: zamówiona reklama w portalu, po emisji reklamy "nie ma
    kontaktu".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 27. Data: 2012-07-20 13:39:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2012 11:56:23 UTC+2 użytkownik Olgierd napisał:
    >akiego rodzaju działalności, jeśli można wiedzieć?
    >
    > Najczęściej: zamówiona reklama w portalu, po emisji reklamy &quot;nie ma
    > kontaktu&quot;.

    Taki "pobieraczek";)

  • 28. Data: 2012-07-20 23:10:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2012, Olgierd wrote:

    > Skarga pauliańska.

    Ktoś mi tu niedawno nawrzucał, że mam się wypchać z takim pomysłem,
    bo przez kilka ostatnich lat podobnoż było *zero* skutecznych zastosowań
    dla tego przepisu.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-07-23 09:38:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 20 Jul 2012 23:10:29 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ktoś mi tu niedawno nawrzucał, że mam się wypchać z takim pomysłem,
    > bo przez kilka ostatnich lat podobnoż było *zero* skutecznych zastosowań
    > dla tego przepisu.

    W skali kraju? No bez przesady ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd