  • 11. Data: 2006-09-26 22:22:58
    Temat: Re: Powolanie do sluzby wojskowej a obrona pracy mgr.
    Od: "Tomek81" <t...@w...pl>

    wombi napisał(a):

> [...]
    > ,,Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie
    > się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    > programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    > zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    > zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich -
    > także poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    > programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były
    > prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym".

    Dzięki Wombi, dzięki Tobie zaczynam myśleć pozytywnie :)

  • 12. Data: 2006-09-26 22:25:43
    Od: "Tomek81" <t...@w...pl>

    ...bo jeśli dobrze rozumiem, już teraz powinni przepisać mnie do
    rezerwy. Ciekawe co powiedzą w WKU.

  • 13. Data: 2006-09-26 23:09:17
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > A ja sie podepne: po ukonczeniu studiow magisterskich planuje
    > kontynuowac nauke na uczelni na studiach doktorskich. Co na to WKU moze
    > powiedziec? Magistra przykladowo obronie we wrzesniu, WKU kaze stawic
    > sie po obronie, od pazdziernika zaczynam studia doktorskie ... i? Jesli
    > nie zechca przepisac do rezerwy to mam zmarnowac caly rok przez glupi
    > obowiazek sluzby?

    Dostaniesz odroczenie na czas studiów doktoranckich.
    Nikt cię nie weźmie.

  • 14. Data: 2006-09-27 06:17:13
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Tomek81 napisał(a):
    > ...bo jeśli dobrze rozumiem, już teraz powinni przepisać mnie do
    > rezerwy. Ciekawe co powiedzą w WKU.

    Ano powinni.Nie wiem jak to będzie wyglądało w Twoim WKU.Ktoś się
    wypowiadał na jakimś forum,ze nie chcieli mu tego uznać.Ktoś inny z
    kolei,że jak przedstawił takie zaświadczenie i takie uzasdadnienie-WKU
    nie robiło żadnych problemów z przeniesieniem do rezerwy.Jeśli Komendant
    WKU nie uwzględni Twojego wniosku to masz prawo odwołać się do Szefa
    Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego a potem ewentualna skarga do Woj.Sądu Adm.

  • 15. Data: 2006-09-27 07:49:30
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 27-09-2006 o 01:09:17 witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    napisał(a):

    > Dostaniesz odroczenie na czas studiów doktoranckich.
    To chcialem wiedziec, dzieki :)

    > Nikt cię nie weźmie.
    Z moja postura to zadna armia by mnie nie chciala :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 16. Data: 2006-09-27 19:31:28
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od pazdziernika zaczynam studia doktorskie ... i? Jesli nie zechca
    > przepisac do rezerwy to mam zmarnowac caly rok przez glupi obowiazek

    Bedac w sytucji podobnej do Twojej nawet nie wspominalem o moich planach
    dalszego studiowania tylko napisalem prosbe o przeniesienie do rezerwy.
    Zalaczylem dyplom i koniec. Po jakims czasie dostalem papierek, ze jestem
    rezerwista.

    the.one

    --
    Forum Legionowo

  • 17. Data: 2006-09-27 19:36:03
    Od: buraxta <b...@g...com>

    qwerty wrote:
    > Pewnie tak. Studia trwają min 5 lat. :)

    U mnie na wydziale trwają przykładowo 4,5 roku :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 18. Data: 2006-09-27 20:40:30
    Od: "Szymon Kosydor" <n...@s...pl>

    Witam,

> [...]
    > studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były prowadzone w
    > systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym".

    A dlaczego kolegę pytającego obowiązuje nowe przeniesienie do rezerwy a
    stara definicja absolwenta ?
    W poprzednim wątku z 26 lipca tez padło to pytanie
    Poniżej chyba wszystkie linki potrzebne do rozwikłania o co w tym biega, ale
    nie jestem prawnikiem i tego nie potrafię poukładać względem ważności.

    Tutaj rozporządzenie z tego roku w sprawie przeniesienia:
    http://www.biuletyn.mon.gov.pl/pliki/File/rozporzadz
    enia/d06808.pdf

    Zmiana definicji :
    http://www.men.gov.pl/prawo/wszystkie/u_130902.php

    Chyba najnowsza definicja absolwenta po tej zmianie:
    http://www.biuletyn.mon.gov.pl/pliki/File/ustawy/ust
    _o_powszechnym.pdf

    Ale znalazłem też ustawę z 1967 ( napisane jest na początku coś o zmianach z
    2002 ), w której to też stoi o dyplomie:
    http://www.bbn.gov.pl/images/ustawa_o_powszechnym_ob
    owiazku_obrony_RP.pdf

    Jedynie ten dokument przedstawia informacje o ukończeniu programu studiów,
    co śmieszniejsze, ma w treści tą ustawę z porzedniego linku ( tylko w
    zmienionej treści ) :)
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20020210205&type=1&name=D20020205L.pdf

    Szymon

  • 19. Data: 2006-09-27 21:07:56
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Szymon Kosydor napisał(a):
    > Witam,

    > A dlaczego kolegę pytającego obowiązuje nowe przeniesienie do rezerwy a
    > stara definicja absolwenta ?

    Bo stara definicja absolwenta obowiązuje go na podstawie art.3 ustawy o
    zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony z dnia 13 września
    2002r.(Dz.U. z 2002r. Nr 166, poz. 1363),który stanowi, iż przepisy
    art.1 pkt 3 (czyli nowa definicja absolwenta) mają zastosowanie do
    studentów, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2002/2003 lub w
    latach następnych.
    A rozporządzenie jest podstawą do przeniesienia m.in. absolwentów do
    rezerwy.Teraz jasne?
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-09-27 21:34:19
    Od: "Szymon Kosydor" <n...@s...pl>

> [...]
    > następnych.
    > A rozporządzenie jest podstawą do przeniesienia m.in. absolwentów do

    Jak słoneczko :)

    Dzięki