  • 1. Data: 2008-10-15 10:52:49
    Temat: Powództwo windykacyjne o zwrot rzeczy
    Od: j...@t...fr

    Witam !

    Jakies 10 lat temu uzyczylem koledze przedmiot (gitare) o wartosci ok
    700 zl.
    Nie byla mi potrzebna przez ten czas wiec o niej nie pamietalem.
    Niedawno sobie o niej przypomnialem i zwrocilem sie (przez GG) do w/w
    kolegi o zwrot przedmiotu. Powiedzial ze nie wie zabardzo gdzie teraz
    jest bo gral na niej jego ojciec, potem siostra i bedzie musial
    ustalic co z gitara wlasciwie teraz jest. Powiedzial zebym sie nie
    martwil ze przedmiot sie znajdzie i mi odda.
    Jak sie mozna domyslec kontakt sie urwal. Nie odpowiada na GG ani na
    maile.
    Chce odzyskac uzyczony przedmiot, ale nie wiem jak sie za to zabrac.
    Od czego zaczac ? Pewnie od jakiegos listu poleconego do posiadacza
    przedmiotu. Ale jak go zredagowac ? Na co sie powolac ?
    Co jesli nie odbierze listu gdy zobaczy na nim moje dane ? Gdzie
    ewentualnie zglosic sprawe ?

    Za pomoc z gory dziekuje

    Propofol

  • 2. Data: 2008-10-15 15:40:12
    Temat: Re: Powództwo windykacyjne o zwrot rzeczy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <j...@t...fr> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    Ja to bym zaczal od zastanowienia sie w jaki sposób jakby co udowodnisz, ze
    on w ogóle jakakolwiek Twoja gitare ma. Reszta juz jest prosta.

  • 3. Data: 2008-10-16 07:43:11
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 15 Paź, 17:40, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ja to bym zaczal od zastanowienia sie w jaki sposób jakby co udowodnisz, ze
    > on w ogóle jakakolwiek Twoja gitare ma. Reszta juz jest prosta.

    Nie że "ma" tylko że została mu 10 lat temu użyczona. A tak w ogóle
    kiedy to się przedawnia?

  • 4. Data: 2008-10-16 08:26:07
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    > Nie że "ma" tylko że została mu 10 lat temu użyczona. A tak w ogóle
    > kiedy to się przedawnia?

    Ja myślę, że i tak koszty przechowania przedmiotu już dawno przewyższyły
    jego wartość. Więc wątkotwórca powinien się cieszyć, że kolega nie każe mu
    dopłacać.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 5. Data: 2008-10-16 09:10:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł pisze:

    > Ja myślę, że i tak koszty przechowania przedmiotu już dawno przewyższyły
    > jego wartość. Więc wątkotwórca powinien się cieszyć, że kolega nie każe mu
    > dopłacać.

    A wiesz co to umowa użyczenia ?

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 6. Data: 2008-10-16 14:24:23
    Od: j...@t...fr

> [...]
    >
    > Ja to bym zaczal od zastanowienia sie w jaki sposób jakby co udowodnisz, ze
    > on w ogóle jakakolwiek Twoja gitare ma. Reszta juz jest prosta.

    Nagranie rozmowy telefonicznej, zapis rozmowy na GG. 2 swiadkow
    momentu przekazania przedmiotu.
    To jak z ta "reszta" ? :)

  • 7. Data: 2008-10-16 15:13:01
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Paź, 16:24, j...@t...fr wrote:

> [...]
    w1g2000prk.googlegroups.com...

    > Nagranie rozmowy telefonicznej, zapis rozmowy na GG. 2 swiadkow

    Generalnie sprawa przedawnia się po 10 latach, więc ci świadkowie
    musieliby pamiętać dokładny dzień (i byłoby to samo w sobie nieco
    dziwne). Nagranie rozmowy jest cienkim dowodem - jak ktoś już
    powiedział, nagrywający może zawsze powiedzieć, że się pomylił.
    Rozmowę na GG między prezydentem a premierem zaraz mogę ci podesłać.

  • 8. Data: 2008-10-16 19:35:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Ja myślę, że i tak koszty przechowania przedmiotu już dawno przewyższyły
    > jego wartość. Więc wątkotwórca powinien się cieszyć, że kolega nie każe
    > mu
    > dopłacać.

    Jakie koszty przechowania?! Przecież gość na własne życzenie to pożyczył, a
    nie przechowywał.

  • 9. Data: 2008-10-16 19:43:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 16 Paź, 16:24, j...@t...fr wrote:

> [...]
    > powiedział, nagrywający może zawsze powiedzieć, że się pomylił.
    > Rozmowę na GG między prezydentem a premierem zaraz mogę ci podesłać.

    Zaczynimy od tego, ze moment przedawnienia roszczenia biegnie od chwili,
    gdy gitara miała zostać zwrócona, a nie od chwili jej pożyczenia. Więc z
    tym przedawnieniem bym sie tak bardzo nie zagalopowywał. Prędzej może być
    zasiedzenie, bo taka umowa bez terminu zwrotu, to może być różnie
    rozumiana, skoro nie ma jej na piśmie. Ścisłe ustalenie po 10 latach
    okoliczności, w jakich gitarę przekazano może być kłopotliwe.

    Co do świadków, no to dobrze, że są, tylko nijak nie chronią nas przed tym,
    że biorący gitarę może utrzymywać, ze później ją zwrócił Bez pokwitowania,
    skoro bez pokwitowania pożyczył. Najlepsze jest to GG, bo w nim zawarte
    jest potwierdzenie roszczenia. Tylko, że to taki dowód nie do końca pełny,
    bo przede wszystkim nie wiemy do końca, kto w te klawisze klepał.

    Reasumując, to ja bym napisał do niego pismo. Jeśli odpowie i w odpowiedzi
    potwierdzi zasadność roszczenia, to będzie dobrze. Z takim dokumentem i
    świadkami można nawet zaryzykować drogę sądową.

  • 10. Data: 2008-10-16 20:01:02
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > rozumiana, skoro nie ma jej na piśmie. Ścisłe ustalenie po 10 latach
    > okoliczności, w jakich gitarę przekazano może być kłopotliwe.

    Zasiedzenie? Przecież do zasiedzenia rzeczy ruchomej jest potrzebna dobra
    wiara i to przez cały okres zasiadywania.